Geir Willy Haugen Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Ble for noen dager siden flyttet fra LOS til Nextgentel. I den forbindelse sluttet jeg å koble opp med brukernavn og passord, og fikk beskjed om å bytte fra PPPoE til DHCP i routeren min. Dette har jeg gjort, og det er det eneste jeg har gjort. Alt fungerer utmerket bortsett fra FTP og opplasting til web (via forum etc.). Jeg får koblet meg opp på ftp-serverene, laste ned filer men ikke laste opp. Hvis jeg kobler bort routeren (3Com 3CRWE554G72T) og kobler maskinen rett i bredbåndsmodemet fungerer alt som det skal. Det er altså routeren som er problemet, men spørsmålet er hvorfor? (Måtte tydeligvis koble bort routeren for å få postet dette innlegget også...) Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Du kan jo bare koble ut routerfunksjonaliteten i 3com routeren din og bruke den som et standard accesspoint. Modemet/routeren fra NGT har jo innebygget NAT, så det blir bare tungvint og unødvendig å kjøre 2*NAT, spesielt når du også opplever slike problemer:) Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Enig med han over her; unødvendig med to sett NAT-oppløsninger. Se om du kan sette maskinen din DMZ i din trådløse ruter, og bruker NAT-funksjonaliteten i ADSL-modemet/ruteren istedet. Husk også at du må sette opp NAT for både port 20 og 21 for å få passiv modus til å fungere. Sleit mye med FTP selv før jeg åpnet port 20, og da gikk alt som en drøm Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Hvis jeg deaktiverer NAT i routeren fungerer ingenting...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå