Barkster Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Toppic sier vel det meste.Muligens et dumt spørsmål men jeg lurer da på hva som er forskjellen på DVD+ og DVD-R er? Vet ikke om dette er rette plassen å poste på men fant ikke noe annet i farta. Endret 6. november 2006 av Barkster Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Desverre kan jeg ikke hjelpe deg med forskjellen på pluss- og minusformatet. Men vil tro du har langt større hell med å få besvart dette om du spør i lagringsmedier hvor DVD-spørsmål hører hjemme Forøvrig googlet jeg meg fram til dette. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 I praktisk bruk er det ingen reell forskjell, da de aller fleste brennere støtter begge formater. Dette skyldes at industrien ikke ble enige om hvilket format som skulle være verdensstandard, slik som det nå blir med blueray og hddvd, da endte det opp med at brennere støttet begge. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Tidligere var det problemer med at enkelte DVD-spillere (slik som kobles direkte til TV) ikke støttet pluss-formatet tror jeg det var. Men pr. i dag vil jeg tro slike DVD-spillere også støtter begge formatene. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Toppic sier vel det meste.Muligens et dumt spørsmål men jeg lurer da på hva som er forskjellen på DVD+ og DVD-R er? Vet ikke om dette er rette plassen å poste på men fant ikke noe annet i farta. 7231779[/snapback] Forskjellen på + og - ligger i hvordan data'ene blir lagret. Det eneste som er aktuelt å vite pr. i dag er følgende: hvis du tar opp 2t fra tv til en RW plate, og får med 3 reklamebolker på 10 min hver som du så sletter, vil du med en DVD+RW plate kunne spille inn 3x 10 min bolker, mens en DVD-RW plate vil kunne slå dette sammen til 1x30 min bolk. Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Får jeg foreslå at du sjekker oc-freaks sticky-tråd ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå