Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ulovlig torrent opplasting

Anbefalte innlegg

jeg vil helst ikke se diskusjon der konkrete BT-sider nevnes.

7233253[/snapback]

akkurat piratebay er vel ikke så ille, da denne har vært nevnt av hw nettverket selv, eller?

7233767[/snapback]

mmm...uten at di hadde vert nevnt i denne tråden, så er det sikkert ikke mange som ikke har hørt om di vil jeg tro...båden når det gjelder fildelere og di som ikke er det. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg vil helst ikke se diskusjon der konkrete BT-sider nevnes.

7233253[/snapback]

akkurat piratebay er vel ikke så ille, da denne har vært nevnt av hw nettverket selv, eller?

7233767[/snapback]

Jeg ser ingen grunn til å nevne denne, eller andre BT-sider i konteksten av denne diskusjonen, jeg har ikke noe ønske om at den skal bevege seg mer mot kanten av retningslinjene enn den allerede har.

Så nei, jeg vil helst ikke se at BT-sider nevnes mer i denne diskusjonen.

AtW

Lenke til kommentar

Til alle dere som tror at den "Protocol Encryption", hjelper med å skjule IPen... dere tar dessverre feil.

Krypteringen bruker bare en såkalt RC4 modus for å lure ISP blokkering av P2P trafikk.

Endret av Chakl
Lenke til kommentar

det er jo ikke ulovlig å laste ned f.eks podcaster via torrents?

torrents er jo ikke i seg selv ulovlig, tvert imot genialt ;)

men det er hva du laster ned som bestemmer om det er ulovlig.

bredbåndsleverandørene har store problemer med å levere nok båndbredde når mange laster ned samtidig. For det bruker MYE av linja di.

Jeg kan for eksempel ikke laste ned ting OG bruke bredbåndstelefonen vår samtidig, fordi den bruker all opplastnings linkja (har 3500/400) og da vil ikke personen i andre enda høre hva jeg sier...

Lenke til kommentar

Poenget er at forskjellige firmaer som jobber for å opprettholde opphavsrettighetene til produsentene scanner trackere for alle tilkoblede peers, generer så en liste over filer og tilhørende ip-adresser og sender til slutt en abusemail til ISP hvor de legger ved fakta om at gitt IP var tilkoblet gitt tracker til gitt tid angående gitt fil.

Endret av Zerge
Lenke til kommentar
Har forresten hørt at Tele2 skal være ganske glade i å sende ut slike brev. Har selv aldri hatt noe problem med Telenor, men har hørt at NextGenTel skal titte litt mellom fingrene når det kommer til denne saken :)

EDIT: Hørt at det også kan være greit å holde seg unna thepiratebay.

7231857[/snapback]

Jeg har nextgentel, og aldri fått noe brev ihvertfall. Heller ikke ved flittig bruk av piratebay.

Men som noen sier, fra hvilken side du klikker på linken, piratebay eller torrentreactor, spiller nok ingen rolle, da disse bare formidler linkene. Selve torrent-trafikken er jo ikke knyttet mot piratebay.

Endret av toth
Lenke til kommentar
Bruk Peer Guardian 2, vanskeligere å spore IP'en din helt hjem til deg da,og det blir vanskelig for de å bevise at du faktisk laster ned ulovlig.

7236149[/snapback]

What?

Jeg forsto det slik at Peer Guardian kan blokkere connections fra IP-adresser som er "svartelistet", mens connections fra alle andre IP-adresser slipper gjennom på vanlig måte.

Det er neppe noe stort problem for RIAA, MPAA osv. og deres "agenter" å operere fra stadig nye IP-adresser. Jeg ville ikke sovet særlig mye bedre om jeg kjørte Peer Guardian på min PC, tror jeg. Omtrent som å henge et vått håndkle over døra for å forhindre brann i huset ... Litt hjelper det jo.

Lenke til kommentar

Problemet slik jeg ser det i denne debatten er at jeg betviler bevismaterialet som framlegges for ISP.

Det blir litt for dumt om ISP'er skal stenge linjer pga påstått bruk... spesielt fra RIAA som har saksøkt bestemødre uten datamaskiner, og døde mennesker for ulovlig nedlasting... Hadde ikke likt å mista linja mi pga slike "ufeilbare" metoder som de bruker...

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
Bruk Peer Guardian 2, vanskeligere å spore IP'en din helt hjem til deg da,og det blir vanskelig for de å bevise at du faktisk laster ned ulovlig.

7236149[/snapback]

What?

Jeg forsto det slik at Peer Guardian kan blokkere connections fra IP-adresser som er "svartelistet", mens connections fra alle andre IP-adresser slipper gjennom på vanlig måte.

Det er neppe noe stort problem for RIAA, MPAA osv. og deres "agenter" å operere fra stadig nye IP-adresser. Jeg ville ikke sovet særlig mye bedre om jeg kjørte Peer Guardian på min PC, tror jeg. Omtrent som å henge et vått håndkle over døra for å forhindre brann i huset ... Litt hjelper det jo.

7236257[/snapback]

Jeg sa ikke at det blocket alle IP'er, gjorde jeg? Jeg sa at det ble vanskeligere for de å spore, hvorfor? Fordi de blocker endel IP'er som RIAA,MPAA osv opererer med.

Lenke til kommentar

7236149[/snapback]

What?

Jeg sa ikke at det blocket alle IP'er, gjorde jeg? Jeg sa at det ble vanskeligere for de å spore, hvorfor? Fordi de blocker endel IP'er som RIAA,MPAA osv opererer med.

7236536[/snapback]

Du skrev at "det blir vanskelig for de å bevise ...", og jeg påpekte bare at for organisasjoner med så store ressurser som RIAA, MPAA, m.fl. så er dette med IP-blocking lite å bry seg om. De kan bruke Peer Guardian som alle andre, og de kan enkelt kjøre sine scan fra IP-adresser som ikke er blokkert.

Lenke til kommentar
Får stadig opp at den blokkerer tilkoblinger fra Time Warner osv, så du mener dette ikke hjelper?

7236870[/snapback]

Dette kan jo f.eks. være noen hos Time Warner som prøver å laste ned det samme som deg. Det trenger ikke være noen hos Time Warner som driver og finner ut hvem som laster ned den eller den filmen ...

Det kan de like gjerne gjøre fra en IP-adresse som ikke er blokkert. Hvordan skal de som lager listene til Peer Guardian vite hvem som er vanlige BT peers og hvem som driver og forbereder en rettssak?

Lenke til kommentar
Får stadig opp at den blokkerer tilkoblinger fra Time Warner osv, så du mener dette ikke hjelper?

7236870[/snapback]

Jeg personlig har liten tro på at det ikke er en mengde flaske postiver på PG, jeg mener å huske hele NTNU-nettet ble blokket en periode. (iten at jeg kan gå 100% god for dette, har ikke brukt det selv).

AtW

Lenke til kommentar

7236870[/snapback]

Det kan de like gjerne gjøre fra en IP-adresse som ikke er blokkert. Hvordan skal de som lager listene til Peer Guardian vite hvem som er vanlige BT peers og hvem som driver og forbereder en rettssak?

7236903[/snapback]

http://forums.phoenixlabs.org/f155-general-questions.html

http://wiki.phoenixlabs.org/wiki/IP_Investigation

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar
det er jo ikke ulovlig å laste ned f.eks podcaster via torrents?

torrents er jo ikke i seg selv ulovlig, tvert imot genialt ;)

men det er hva du laster ned som bestemmer om det er ulovlig.

bredbåndsleverandørene har store problemer med å levere nok båndbredde når mange laster ned samtidig. For det bruker MYE av linja di.

Jeg kan for eksempel ikke laste ned ting OG bruke bredbåndstelefonen vår samtidig, fordi den bruker all opplastnings linkja (har 3500/400) og da vil ikke personen i andre enda høre hva jeg sier...

7233997[/snapback]

Er da ikke noe problem å bruke iptelefon samtidig hvis man begrenser uploaden til 2/3 eller 3/4 av det totale. Bruker man all uploaden kveler det linja fullstendig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...