Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ulovlig torrent opplasting

Anbefalte innlegg

da skal du bare skifte ISP.

det er ingen som vil ha en ISP som overvåker en selv, selv om jeg tror det er som noen andre sa, at det er MPAA som har sendt brev til din ISP.

edit, var litt sen, men bytt ISP, du kan jo vente til du eventuellt blir blokkert da.

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en diskusjon!

Jeg stjeler kopibeskyttet materiale og har fått brev fra ISPen min om at det strider mot retningslinjene deres.

Hva skal jeg gjøre for å fortsatt kunne stjele kopibeskyttet materiale?

...og folk svarer i vei.

Virker som det er en rettighet og kunne bedrive denne typen tyveri.:nei:

Lenke til kommentar
Siden vi prater om internett og slikt:

Kan en internett leverandør nekte deg internett, og gjøre det slik, at de andre ISP'ene også nekter deg internett ?

7232168[/snapback]

selvfølgelig kan de nekte deg internett, men jeg tror ikke de har noen rettigheter over andre ISPer.

Lenke til kommentar
Det har ingenting med torrentklienten din å gjøre. Det er trackeren som hoster torrentfila, som har kontroll på IP'ene til de som seeder/leecher. Din IP blir da sporet, og folkene som sporer kontakter din ISP.

7231789[/snapback]

Helt riktig. Og tilføy også at det har ingenting med din ISP. Så og si alle selskapene som leverer brebånd i dette landet (samt resten av verden vil jeg tro) mottar jevnlig henvendelser fra RIAA, IFPI med flere, med henvisninger til IP'er som er registret. De fleste gjør riktinok ikke noe med dette, men Uninett avd. Hihm hadde som vane å sperre brukere ute en periode. (Aner ikke hvordan det er idag, men sånn var det før iallefall). Studenter som bor på ulike student-hybler med bredbånd fra skolen (jeg tenker på Uninett) har kanskje lignende erfaringer?

sånn sett, så er det ingenting farlig, du får kanskje et brev i ny og ne, men om ikke ISP truer med å nekte deg internett, så skal du bare hive brevet i posten og gi blanke faen.

7232000[/snapback]

Videre i mailen min står det:

"Nedlasting av kopibeskyttet materiale strider mot våre retningslinjer

for akseptabel bruk.

Hvis ingen tiltak blir gjort, og vi fremdeles oppdager uønsket trafikk

på din adsl-linje, kan vi se oss nødt til å stenge den."

Var derfor jeg håpte at noen hadde noen tips... :ermm:

7232060[/snapback]

Personlig ville jeg neppe tatt denne hendvendelsen så seriøst. Iallefall ikke hvis det er enkelt for deg å skifte internett-leverandør hvis det skulle bli behov.

Sjekk eventuelt avtalen du skrev under på da du skaffet deg internett, står det noe om at de kan komme til å stenge deg ute, så bør man kanskje være litt forsiktig. Har de derimot ikke skrevet noe om det der, så kan de ikke i etterkant komme med nye regler. Så hvis det ikke står noe om stengning av internett pga ulovlig nedlastning, og de skulle finne på å stenge linja di, kan du vel egentlig kreve at de skal åpne linja igjen - hvis ikke truer du med å heve kontrakten, da de bryter den ved å sperre linja.

Lenke til kommentar
scary om de går videre med det da :ph34r:

7232689[/snapback]

Helt enig. :p

Trur ikke jeg hadde gått til søksmål fordi de stengte av linja mi, selv om de ikke hadde rett til det. Er ikke kult å sitte i retten (neida, hadde helt sikkert ikke gått så langt, men for å tenke seg da.)

"Hei, jeg laster ned ulovlig, kopibeskytted materiale. MEN dere har ikke lov til å stenge linja mi bare fordi jeg bryter loven"

hah :p

Lenke til kommentar
scary om de går videre med det da :ph34r:

7232689[/snapback]

Trur ikke jeg hadde gått til søksmål fordi de stengte av linja mi, selv om de ikke hadde rett til det. Er ikke kult å sitte i retten (neida, hadde helt sikkert ikke gått så langt, men for å tenke seg da.)

"Hei, jeg laster ned ulovlig, kopibeskytted materiale. MEN dere har ikke lov til å stenge linja mi bare fordi jeg bryter loven"

7232794[/snapback]

Haha :thumbup:

Lenke til kommentar

7232794[/snapback]

For all del, man går jo ikke til søksmål da. Er kun i statene folk ville funnet på å saksøke ISP'n sin fordi nettet er nede...

Nei, det blir vel mer aktuelt å bytte ISP hvis nettet forsvinner?

bare krypter linja funker i utorrent, så kan de ikke loge det

7232860[/snapback]

Joda, man kan fortsatt logge det. Men det krever en god del mer arbeid.
Lenke til kommentar
bare krypter linja funker i utorrent, så kan de ikke loge det

7232860[/snapback]

Jasså? Hvordan mener du delingen foregår om ingen har IPen din?

Litt teknisk informasjon: Det er ikke noe av krypteringen det snakkes om her i tråden som hindrer at hvemsomhelst lett plukker opp IPen din.

Ellers vil jeg oppfordre folk til å holde seg til det tekniske, denne tråden er litt på kanten, jeg vil helst ikke se diskusjon der konkrete BT-sider nevnes.

Og jeg vil heller ikke ha noen skryting av hvor mye man deler.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...