sirpetterjones Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, postet det derfor her. Jeg fikk i går en melding fra min internetleverandør om at "Det har nylig blitt rapportert uønsket datatrafikk fra din adsl-linje." og de viser til en film som jeg har delt via BitLord. Jeg har brukt torrentfiler før og da aldri fått noen slike advarsler. Men nå byttet jeg leverandør i og med at jeg flyttet i høst. Noen som vet hvordan de fant det ut, eller hva jeg kan gjøre med det? Vil jo helst fortsette å bruke torrents.. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Det har ingenting med torrentklienten din å gjøre. Det er trackeren som hoster torrentfila, som har kontroll på IP'ene til de som seeder/leecher. Din IP blir da sporet, og folkene som sporer kontakter din ISP. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Kan du forklare det på en måte jeg kan forstå de på Mixy da jeg ikke engang vet hva ISP er vet dog hva IP er HINT: Bytt levrandør Hvilken er det du har ? (Bare nyskjerrig) Endret 6. november 2006 av The Ghost Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Bruk uTorrent, det er kryptert. Dog ville jeg bytte ISP brennraskt, i dag laster vel egentlig alle ned film og musikk. Men i "masser" så nekter alle for å gjøre det. Jeg betaler 400,- i måneden for å kunne laste ned i det hele tatt, så ingen skal komme her å si til meg at jeg ikke betaler for dritte. Hvilken ISP har du, lurer jeg også nå? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 ISP ER nettleverandør Vet egentlig ikke hvordan jeg kan forklare noe bedre. Er litt usikker på saken selv Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Har forresten hørt at Tele2 skal være ganske glade i å sende ut slike brev. Har selv aldri hatt noe problem med Telenor, men har hørt at NextGenTel skal titte litt mellom fingrene når det kommer til denne saken EDIT: Hørt at det også kan være greit å holde seg unna thepiratebay. Endret 6. november 2006 av Mixy Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Har forresten hørt at Tele2 skal være ganske glade i å sende ut slike brev. Har selv aldri hatt noe problem med Telenor, men har hørt at NextGenTel skal titte litt mellom fingrene når det kommer til denne saken EDIT: Hørt at det også kan være greit å holde seg unna thepiratebay. 7231857[/snapback] Høres ut for meg som det meste stemmer her Har fler bekjente som bruker torrents og har tele2 og mottatt "hyggelige" brev i posten. Lenke til kommentar
Achelous Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 ISP - Internet Service Provider Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Jeg har noe som heter Freewave. Hadde Telenor før, og da hadde jeg aldri noe problemer med at de tracket det. Jeg har noe som heter Freewave. Hadde Telenor før, og da hadde jeg aldri noe problemer med at de tracket det. Bruker forøvrig ikke Piratebay. Hvis jeg bruker uTorrent som er kryptert, så vil det si at de ikke vil kunne tracke meg lenger? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 tidligere hadde jeg socom som leverandør. Hørt aldri noe fra de noen gang, selv om jeg lastet ned omtrent hver eneste dag. Og ja, hold deg langt unna piratebay. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Jeg har noe som heter Freewave. Hadde Telenor før, og da hadde jeg aldri noe problemer med at de tracket det. Jeg har noe som heter Freewave. Hadde Telenor før, og da hadde jeg aldri noe problemer med at de tracket det. Bruker forøvrig ikke Piratebay. Hvis jeg bruker uTorrent som er kryptert, så vil det si at de ikke vil kunne tracke meg lenger? 7231924[/snapback] Du har fortsatt ikke svar på hvilken levrandør du har av internett... Temmelig intr for de fleste her tenker jeg:) Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 etter det jeg vet, så er det eneste som blir kryptert i µtorrent dataene, hvis IP'n blir kryptert, så er det jo ingen som kan koble seg til deg osv. de som har sporet deg har rett og slett valgt å laste ned torrentfila selv, og så lagrer de alle IP adressene till alle seederne og leecherne. sånn sett, så er det ingenting farlig, du får kanskje et brev i ny og ne, men om ikke ISP truer med å nekte deg internett, så skal du bare hive brevet i posten og gi blanke faen. Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Du har fortsatt ikke svar på hvilken levrandør du har av internett... Temmelig intr for de fleste her tenker jeg:) 7231960[/snapback] Har Freewave. Hvilket sitt nett de bruker, aner jeg ikke, dersom det er dette du mener... Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Jup navnet på isp er interesangt, tror de kan vente en kundeflukt Men noe av tanken er kansje å få bort de største fildelerene siden de bruker veldig mye båndbredde. Tror ikke Piratebay er problemet her, de tar deg på fila du deler uavhengig av hvor du får seed fra, problemet er at Isp overvåker trafikken og klager på hva kunden gjør. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Driver Lyse med dette ? Lenke til kommentar
Heatseeker Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Han skriver da at han har freewave, men det at telenor ikke sender brev kan vell ha noe med kundemassen å gjøre. Tenk deg å sende til alle kundene til telenor. Og det med at uTorrent er kryptert er vell ett kapittel for seg selv, er ikke direkte vanskelig å finne en ip der da gitt EDIT: litt treig Endret 6. november 2006 av Heatseeker Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 sånn sett, så er det ingenting farlig, du får kanskje et brev i ny og ne, men om ikke ISP truer med å nekte deg internett, så skal du bare hive brevet i posten og gi blanke faen. 7232000[/snapback] Videre i mailen min står det: "Nedlasting av kopibeskyttet materiale strider mot våre retningslinjer for akseptabel bruk. Hvis ingen tiltak blir gjort, og vi fremdeles oppdager uønsket trafikk på din adsl-linje, kan vi se oss nødt til å stenge den." Var derfor jeg håpte at noen hadde noen tips... Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Om de stenger den er du fri fra alle bindiger. Bare bytt til annen leverandør. Lenke til kommentar
Heatseeker Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Det lureste kan vell være å bytte til en stor levrandør, som feks telenor der kundemassen er for stor, hittil har vell ikke lyse sendt ut brev. Men de kan vell starte når som helst, er vell isp som velger hva som skjer videre om de får inn klage. Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Om de stenger den er du fri fra alle bindiger. Bare bytt til annen leverandør. 7232065[/snapback] Hm.. ja hvis dette stemmer, så er det ikke noe stress for min del, for det tar vel ikke lang tid å bytte leverandør? (Vet bare at det tar 4 uker å installere.. tt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå