Gå til innhold

Torrentkrøll i FC6


Mixy

Anbefalte innlegg

Hei

 

Bruker torrent en del, og har det stående på over natten. Bruker uTorrent i Windows, og syns det er helt fantastisk. Desverre er det ingen Linux versjon av uTorrent, med mindre man kjører Wine (som gir meg andre problemer med trackeren som jeg bruker).

 

Uansett, neste stopp i rekken etter uTorrent, og som støttes av Linux, er jo Azureus. Den så ut til å fungere greit i starten, men har etterhvert fått problemer med Azureus også.

 

Alle porter er stilt inn, slik de skal, ingenn firewall som blokkerer eller noe.

 

Uansett, setter opp ett par nedlastninger i Azureus, som har bøttevis med seeds. Men neida, vil ikke connecte, står på over natten, og er like forbasket på 0% når jeg våkner. Så kjører jeg på med en annen Linux klient "Transmission". Og da connecta den med en gang, hadde kanskje ikke optimale hastigheter, men allikevel, den connecta i alle fall.

 

Det jeg ønsker er:

1. uTorrent til Linux :dribble:

2. Fikse Azureus slik at den opplaster/nedlaster slik den skal

3. Finne en annen torrentklient til Linux som har disse featurene:

- 1. Velge mappe for hver enkel torrentfil (at det ikke er ett standard directory som alt lastes ned i automatisk) (Transmission har dette)

- 2. At den husker at den har skjekka filene før, husker hvor langt den har kommet. Slik at den ikke må lese igjennom alle filene jeg deler HVER gang klienten startes (tror det var rtorrent som hadde dette)

- 3. Velge enkeltfiler som skal lastes ned/ikke lastes ned. Slik at jeg f.eks ikke behøver å laste ned alle filene i en torrent.

- 4. Selfølgelig innstilling av porter

- 5. Har GUI

- 6. Ikke henger etter på hastighetene kontra andre klienter. Hverken opp-/nedlastning

 

Har du noen tips til meg, så please kom med de her :D

 

Beklager at jeg ikke har noe mer info om Azureus, og hvorfor dette ikke funker. Men har lite peiling på hvordan jeg skal feilsøke dette.

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Masse å ta av uten å måtte ty til wine:

 

- Bittorrent / bittornado

- rTorrent

- KTorrent

- Azureus

osv.

 

rtorrent har jo ikke GUI da, så den er utelukket hvis det er et absolutt krav. Men den har fortsatt et ganske fancy grensesnitt med mange muligheter. Jeg kjører selv denne på min 24/7 download-burk.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Jeg er mixy sin kamerat med problemer med Azureus + FC6.

FC6 fra repo med Sun Java = no go. Programmet vil rett og slett ikke starte hos meg når torrenter er aktive :S

Bruker offisielle Azureus klienten nå og det funker supert! Testa også Azureus i Edgy(6.10, prøvde det igår) og det funka superb. Trur problemet er at GCJ(som følger med FC6) ligger så dypt i Fedora Core nå at det oppstår problemer, forhåpentligvis fikses dette fort...

 

Håper SUN får ut rævva si og open-source'er Java som de har lovt å gjøre en stund... FC7 med Sun Java 1.6 hadde vært SMUTH! ;)

Lenke til kommentar
Jeg er mixy sin kamerat med problemer med Azureus + FC6.

FC6 fra repo med Sun Java = no go. Programmet vil rett og slett ikke starte hos meg når torrenter er aktive :S

Bruker offisielle Azureus klienten nå og det funker supert! Testa også Azureus i Edgy(6.10, prøvde det igår) og det funka superb. Trur problemet er at GCJ(som følger med FC6) ligger så dypt i Fedora Core nå at det oppstår problemer, forhåpentligvis fikses dette fort...

 

Håper SUN får ut rævva si og open-source'er Java som de har lovt å gjøre en stund... FC7 med Sun Java 1.6 hadde vært SMUTH! ;)

7240603[/snapback]

 

Oh yess :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...