m3 Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Sammenligning av auto fokus hastighet mellom Sony Alpha, Canon D400 og Samsung GX10. Link YouTube: Merk: Jeg vet ikke hvor uavhengig denne testen er, men klippet stammer fra en Samsung forum. Det er flere spørsmål jeg sitter igjen med etter å ha sett denne testen men jeg poster vidoen uansett så for dere komme med kommentarer etter hvert. 1. Bruker alle standard kit og er objektene sammenlingsbare? 2. Og en annen ting som vi ikke får vite er hvor vel fokusert bildene ble!? Det hjelper lite med en rask men unøyaktig fokus! Kan de som har en av de kameraene eller prøvd flere av de komme med kommentarer? Ps! Og vær så snill og ikke gjør denne tråden til en tråd der alle forvarer sin favoritt merke! Prøv å komme med konstruktiv kritikk og innlegg. Mvh m3 Endret 6. november 2006 av m3 Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Nå har jeg ikke sett på testen du linker til, men en gjennomgående kommentar i Fotografi (bladet) når de tester andre enn Nikon og Canon er "litt treg AF i lite lys"... Denne kommentaren fikk bla Samsung GX-1L, Pentax K100D og Panasonic L1 (som bruker Olympus' AF-modul) i nr. 6 2006 (den som er i butikkene nå). Svenske Foto har i sitt site nummer en sammenligning av AF mellom Canon EOS 400D og Nikon D80 (begge har AF-moduler fra semi-pro kameraer), som viser at Canon er noen hundredeler kjappere enn Nikon (men Nikonen er omtrent akkurat like mye kjappere på utløserforsinkelsen), mens stakkars Sony A100 blir parkert (relativt sett) når man bruker identiske objektiver. Sony kompenserer for treg AF med å ha svært kort vandring på fokusen i kitobjektivet, noe som naturligvis gjør manuell fokus mye vanskeligere, og kan påvirke presisjonen generelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå