Gå til innhold

Spørsmålet "Hvem er du?"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En annen vinkel man kan se det fra er ut i fra spørsmålet; Hva gjør du for tiden? De fleste svarer et eller annet med jobb.. Er ikke det trist, livet til så mange mennesker surrer rundt en jobb. For meg er det sånn at jeg jobber for å kunne ha et liv.. Ikke for at jobben skal definere hvem jeg er..

Lenke til kommentar
Spørsmålet er for åpent og diffust til å svare klart på. Man kan egentlig svare nærmest hva man vil. Mitt svar på slike spørsmål blir derfor omtrent, 'I hvilken sammenheng lurer du på det'?

7242369[/snapback]

Kan man godkjenne dette som svar ?

I think not!

Hadde vel svart med navnet mitt om noen hadde spurt meg på gata.

Lenke til kommentar
Spørsmålet er for åpent og diffust til å svare klart på. Man kan egentlig svare nærmest hva man vil. Mitt svar på slike spørsmål blir derfor omtrent, 'I hvilken sammenheng lurer du på det'?

7242369[/snapback]

Kan man godkjenne dette som svar ?

I think not!

Hadde vel svart med navnet mitt om noen hadde spurt meg på gata.

7242531[/snapback]

Hvem skal godkjenne svaret? Hvorfor skal svaret godkjennes?

Man kan ikke forvente et klart svar på et uklart spørsmål.

Lenke til kommentar

"Et klart språk krever et klart hode!"

La meg omformulere det til "Et klart spørsmål krever et klart hode."

"Hvem er du?" er diffust og uklart, og jeg mistenker at de som stiller et slikt spørsmål er ganske diffuse og uklare også i hodet (i hvertfall i gjerningsøyeblikket.) :) Derfor er det på sin plass å konkretisere litt, ved for eksempel å forsøke å finne ut noe om spørsmålets sammenheng. Er spørreren interessert i navnet mitt, er vedkommende inteterrsert i hvordan jeg definerer meg selv, eller noe helt annet?

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
"Et klart språk krever et klart hode!"

La meg omformulere det til "Et klart spørsmål krever et klart hode."

"Hvem er du?" er diffust og uklart, og jeg mistenker at de som stiller et slikt spørsmål er ganske diffuse og uklare også i hodet (i hvertfall i gjerningsøyeblikket.) :) Derfor er det på sin plass å konkretisere litt, ved for eksempel å forsøke å finne ut noe om spørsmålets sammenheng. Er spørreren interessert i navnet mitt, er vedkommende inteterrsert i hvordan jeg definerer meg selv, eller noe helt annet?

7242576[/snapback]

Han som spør, lurer bare på hvem du er..nothing less, nothing more.

Klart man kan si at det er diffust, men jeg ville ikke stått der og lurt på hva han egentlig ville!

Lenke til kommentar
Han som spør, lurer bare på hvem du er..nothing less, nothing more.

7242727[/snapback]

Hvilket er fullstendig meningsløst uten en sammenheng.

Klart man kan si at det er diffust, men jeg ville ikke stått der og lurt på hva han egentlig ville!

7242727[/snapback]

Hadde ikke kastet bort tid på å spekulere jeg heller. Hvis vedkommende som spør ikke vet hva han spør om, så har ikke jeg noen forutsetning for å vite det.

Lenke til kommentar
Hadde ikke kastet bort tid på å spekulere jeg heller. Hvis vedkommende som spør ikke vet hva han spør om, så har ikke jeg noen forutsetning for å vite det.

7242791[/snapback]

Vi vet ikke hvem denne personen er, eller hvilken situasjon han er i(eller hva vedkommede tenker engang).

Hvordan vet du forresten at han ikke vet hva han spør om ?

(dette føles som et "storm i et vannglass"-fenomen, mye pjatt for ingenting)

Lenke til kommentar

Egentlig et utrolig plagsomt spørsmål. Pleier å gi et like dumt svar, som:

"Jeg er skyggen som flakser i natten!" eller "Jeg er mannen som skal rake ballene dine i natt!". På denne måten unngår jeg folk som er ikke har lært seg vanlige omgangsformer .

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...