ponnihest Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Første pakken jeg bestilte fra adorama.com fikk jeg 8 dager etter at ordren ble bekreftet. For tre uker siden leverte jeg inn min andre bestilling fra adorama.com. Alt greit, bare at jeg ikke har sett snurten til pakken, som i følge pakkesporingen er levert på New Jersey, pengene er trukket fra kontoen og svar er ikke å få fra kundeservice Jeg reagerte på stedene pakken var innom til sammenligning med min første bestilling. Sendte de en mail, fikk adressen min tilbake der de spurte om den var riktig. Det var den, og det sa jeg, det var det siste jeg hørte fra de:hmm: The big question er da: hva gjør jeg om de ikke svarer i det hele tatt? Har sendt de minst fire mailer og bedt de ordne opp... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 The big question er da: hva gjør jeg om de ikke svarer i det hele tatt? Har sendt de minst fire mailer og bedt de ordne opp... 7230964[/snapback] Det første du bør gjøre er å ta kontakt med banken din for å få pengene tilbake! Det kan jo fort bidra til at Adorama blir noe mer interesserte i å hjelpe... Jeg har har handlet derfra selv uten problemer, men Adorama er jo desverre kjent for litt variabel kundeservice. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Kan banken hjelpe meg når jeg ikke får varene mine da? Kjøpt er kjøpt... Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Kan banken hjelpe meg når jeg ikke får varene mine da? Kjøpt er kjøpt... 7231324[/snapback] Hvis du har betalt med kredittkort så kan kredittkortselskapet hjelpe deg da selger ikke kan dokumentere at du har fått varene. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Har vært litt i kontakt med Adorama, og det er tydelig at de svare på mail når de selv føler for det, alt fra samme dag til over en uke senere. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Kan banken hjelpe meg når jeg ikke får varene mine da? Kjøpt er kjøpt... 7231324[/snapback] Hvis du har betalt med kredittkort så kan kredittkortselskapet hjelpe deg da selger ikke kan dokumentere at du har fått varene. 7231346[/snapback] Kredittkortselskap; betalte med Visa, Sparebanken Vest. Pakkesporingen er jo solid dokumentasjon Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Har vært litt i kontakt med Adorama, og det er tydelig at de svare på mail når de selv føler for det, alt fra samme dag til over en uke senere. 7231361[/snapback] Jeg også, og de har alltid svart ganske kjapt, før jeg fikk problemer... Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Hvis det er kjøpt med kredittkort (som Mastercard) og ikke debitkort er det godt mulig at kredittkortselskapet kan være til hjelp. Ellers går Adorama for å være en profesjonell gjeng, men det er mulig at epostventelisten er lang. Prøv en telefon eller kanskje til og med "Live help"-opplegget deres hvis du ikke har tilgang på fasttelefon eller skype. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Jeg ville spurt på forbrukerportalen.no (forbrukerrådet) om hvordan jeg burde gått frem. Vet at de har en "filial" for handel fra europa, de kan sikkert opplyse om handel fra usa også, om det er der du har handlet. http://forbrukerportalen.no/ Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Prøv en telefon eller kanskje til og med "Live help"-opplegget deres hvis du ikke har tilgang på fasttelefon eller skype. 7231491[/snapback] Har de Live-help, altså? Kanskje jeg må prøve det. Grr, ukristelig at vi sover når de er våkne Kombinert med at jeg bare har bredbånd på jobb altså. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Jeg ville spurt på forbrukerportalen.no (forbrukerrådet) om hvordan jeg burde gått frem. Vet at de har en "filial" for handel fra europa, de kan sikkert opplyse om handel fra usa også, om det er der du har handlet. http://forbrukerportalen.no/ 7231657[/snapback] De har jeg nå sendt en mail Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 utgangspunktet for visa/mastercard er at dersom varen: - har mangler - ikke er slik som opplyst - er mer enn 30 dager forsiknket fra kjøp - aldri kommer så sender kortselskapet en melding til visa/mastercard med beskjed om reklamasjon. hva angår debet kort så blir det muligens vanskeligere, men kan alltids prøve. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Nå har de sendt meg to mailer med to kvitteringer, i den ene står det at varene ble "refused", den andre summen med frakt. Så skriver de: Hi Irene, Enclosed please find a copy of your credit invoice issued to your credit card.Have a nice day. Hvilket betyr? Lenke til kommentar
cycorax Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 jeg har aldri hatt problemer med Adorama, men derimot med UPS, som de bruker ved forsendelser. Har hovedaklig tatt kontakt med de på telefon når det har vært noen spørsmål, og oppfølgingen jeg har fått derfra har vært upåklagelig... Du sier du har fått et sporingsnummer. Jeg tror jeg ville tatt kontakt med befrakter (UPS eller fed-ex regner jeg med) Har opplevd kluss ved forsendelser via ups halvparten av gangene (4 av totalt 8) jeg har brukt UPS fra Adorama, så jeg har etterhvert benytte fed-ex, som på sine 5 forsøk har gjort en bra jobb. De gangene jeg har ringt det lokale UPS kontoret har de rimelig raskt klart å få pakkene på rett vei... Største problemet med UPS er at om du vil ha omgjort leveringsadressen når pakken er på vei, så kan de ifølge sine prosedyrer ikke gjøre dette før de har hatt et misslykket leveringsforsøk på oppgitt adresse !! høres kanskje rart ut, men dette er selvopplevd... Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Vel, nå sier de at de har ført tilbake pengene. Så får jeg se om det kommer noen penger dalende... irriterende, for jeg skulle kjøpe en Mini trekker aw + noen småting, og i mellomtiden har flere henvendt seg for å selge brukt, og nå blir det ingenting av noenting *sutre* Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Pengene har jeg fått igjen Det var, som noen sa, UPS som var problemet, og de "jobbet med saken". Så, kanskje ikke så lurt å bestille noe fra adorama.com i disse dager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå