JFM Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 jeg har ikke internett gjennom wlan. jeg har et ad hoc nettverk med min bror.vi har samme nettverks kort. de støtter 108mbps. det rare er at på min pc står det : trådløst nettverk tilkoblet på 54mbps. på broren min sin data står det:trådløst nettverk tilkoblet på 108mbps. vi bruker windows for å konfiguere. er vi koblet til hverandre på 108mbps eller 54mbps? kan noen hjelpe meg Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 For å finne ut om dere er tilkoblet i 54 eller 108 så kan dere overføre en stor fil. Sjekk hastigheten og se om du får ca 2-3MByte/s eller 5-6MByte/s. Et 54Mbit trådløst samband vil normalt overføre 2-3MB/s. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Det kan være at du er for langt borte fra aksesspunktet for å få 108mbps. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 kanskje nye drivere hjelper? eventuelt oppdater windows? Hvis det står 54Mb på din pc, 108Mb på din brors pc, og disse pc'ene er koblet opp til hverandre via disse kortene, får dere nok ikke overført mer en 54Mb. Stusser litt over at dere ikke benytter en trådløs hub/switch (akksesspunkt, jamfør innlegget til Håkki) til å koble opp mot, men det er nå så... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 108 Mbit/s oppnås vel ved å senke overhead o.l., og er ikke en "nativ" protokoll slik jeg har forstått det. For at du skal kunne få 108 mbit/s må nettverkskortet ditt støtte teknikken ruteren bruker for å øke hastigheten, f.eks packet burst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå