Need Help Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Hei I min framtid håper jeg at jeg kan få opp en gaming bedrift, som gameserver.no. Jeg har ikke så stor erfarning med dette. Så jeg vil ha litt hjelp til starten av min karriere. Faren min på jobben har en/to switch og strømforsyning i en box. Den kan jeg få hvis jeg vil. Switchen tror jeg er 10/100 er ikke helt sikker, vet ikke merke enda. Så trenger jeg litt hjelp om alt egentlig. noen som vet hvor jeg skal starte nå? Vet at jeg trenger 100 mb ut linje. Trenger et sted og være, Oslo er jo ett alternativ. Men jeg trenger jo ganske mye. Derfor trenger jeg hjelp ! liste: Switch? Server? (hvor mange? xeno servers? ghz, ram?) Linje? (100 mb? ut linje.) Webside? kom med mere som jeg må ha. Kostnad, noen som vet noe om kostnad på å kjøpe alt jeg trenger osv? Hvor mye utgifter er det pr år ca? noen som vet ? . Men er det sånn at jeg må burde ha en server i oslo? også kanskje en i bergen f.eks? Så på gameserver, så ut som om de hadde det. eller fra oslo - kristiansand. Hvor skal jeg kjøpe ting fra? lurest Takk for svar Mvh Need Help. Pm meg om det er no... Endret 7. november 2006 av Need Help Lenke til kommentar
techs Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Ja det vet jo vi her på hw, vi fjortiser som har laaang erfaring med servere, bedrifter, nettverk og slikt :p Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) HeiI min framtid håper jeg at jeg kan få opp en gaming bedrift, som gameserver.no. Jeg har ikke så stor erfarning med dette. Så jeg vil ha litt hjelp til starten av min karriere. Faren min på jobben har en/to switch og strømforsyning i en box. Den kan jeg få hvis jeg vil. Switchen tror jeg er 10/100 er ikke helt sikker, vet ikke merke enda. Så trenger jeg litt hjelp om alt egentlig. noen som vet hvor jeg skal starte nå? Vet at jeg trenger 100 mb ut linje. Trenger et sted og være, Oslo er jo ett alternativ. Men jeg trenger jo ganske mye. Derfor trenger jeg hjelp ! liste: Switch? Server? (hvor mange? xeno servers? ghz, ram?) Linje? (100 mb? ut linje.) Webside? kom med mere som jeg må ha. Kostnad, noen som vet noe om kostnad på å kjøpe alt jeg trenger osv? Hvor mye utgifter er det pr år ca? noen som vet ? . Men er det sånn at jeg må burde ha en server i oslo? også kanskje en i bergen f.eks? Så på gameserver, så ut som om de hadde det. eller fra oslo - kristiansand. Takk for svar Mvh Need Help. Pm meg om det er no... 7230634[/snapback] Webside er smart, ja. Hvor skal du ellers selge firmaet? www.nextron.no har servere. (noe brukbar koster 7000,- +) Du må ikke ha xeon. Ikke til CS i alle fall. (1.6). cs 1.6 støtter ikke bruk av to prosessorer, så du får ikke brukt den andre prosessoren om du kjører dual uansett. Da kan du like godt kjøpe 2.13 core duo. anbefaler rackserver, da det er billigst å leie plass til det. Du må ikke ha 100mbit. Men de fleste som leverer co-location/dedikert server har 100mbit i dag. De fleste er hostet i Oslo på MCI eller TDC Sogn. Switch trenger du ikke om du skal leie co-location. Da får du en port på switchen til leverandøren du leier hos. Jeg har servere på MCI og er veldig fornøyd med opplegget der. En server med 1u, 150gb trafikk og 1 ip-adresse kan du leie plass til for ca 5000kr i året. Endret 6. november 2006 av Crewer Lenke til kommentar
Need Help Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 HeiI min framtid håper jeg at jeg kan få opp en gaming bedrift, som gameserver.no. Jeg har ikke så stor erfarning med dette. Så jeg vil ha litt hjelp til starten av min karriere. Faren min på jobben har en/to switch og strømforsyning i en box. Den kan jeg få hvis jeg vil. Switchen tror jeg er 10/100 er ikke helt sikker, vet ikke merke enda. Så trenger jeg litt hjelp om alt egentlig. noen som vet hvor jeg skal starte nå? Vet at jeg trenger 100 mb ut linje. Trenger et sted og være, Oslo er jo ett alternativ. Men jeg trenger jo ganske mye. Derfor trenger jeg hjelp ! liste: Switch? Server? (hvor mange? xeno servers? ghz, ram?) Linje? (100 mb? ut linje.) Webside? kom med mere som jeg må ha. Kostnad, noen som vet noe om kostnad på å kjøpe alt jeg trenger osv? Hvor mye utgifter er det pr år ca? noen som vet ? . Men er det sånn at jeg må burde ha en server i oslo? også kanskje en i bergen f.eks? Så på gameserver, så ut som om de hadde det. eller fra oslo - kristiansand. Takk for svar Mvh Need Help. Pm meg om det er no... 7230634[/snapback] Webside er smart, ja. Hvor skal du ellers selge firmaet? www.nextron.no har servere. (noe brukbar koster 7000,- +) Du må ikke ha xeon. Ikke til CS i alle fall. (1.6). cs 1.6 støtter ikke bruk av to prosessorer, så du får ikke brukt den andre prosessoren om du kjører dual uansett. Da kan du like godt kjøpe 2.13 core duo. anbefaler rackserver, da det er billigst å leie plass til det. Du må ikke ha 100mbit. Men de fleste som leverer co-location/dedikert server har 100mbit i dag. De fleste er hostet i Oslo på MCI eller TDC Sogn. Switch trenger du ikke om du skal leie co-location. Da får du en port på switchen til leverandøren du leier hos. Jeg har servere på MCI og er veldig fornøyd med opplegget der. En server med 1u, 150gb trafikk og 1 ip-adresse kan du leie plass til for ca 5000kr i året. 7230871[/snapback] oki:P men på en server, går det ann å ha CSS server , BF2, 1,6 osv på den? eller må jeg ha flere? hvor mange servere går det på en som koster rundt 10.000 kr? fint at du svarer Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Jeg ville nok kjørt hver gamingtype separat. cs på en server og bf på en annen. Lenke til kommentar
Need Help Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Jeg ville nok kjørt hver gamingtype separat. cs på en server og bf på en annen. 7231190[/snapback] Hmm.. blir ikke det litt dyrt? hehe^^ gjør gameserver.no, det og? Edit: Koster det mye for en server? eller servere? si jeg skal ha 5 servere:P en til vt/teamspeak , 1.6 , source , BF2/BF 2142 og sms utleie?... går det på 5-6 ? Og litt mere info om hva som burde være på serveren:P ram , cpu osv, harddisk. Endret 6. november 2006 av Need Help Lenke til kommentar
superegge Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Skjønner ikke hvordan dette kan bli lønnsomt, vist du skal leie plass for 5000 i året, ettersom det koster mindre en dette og leie cs-server. Og vet ikke om det går an og hoste flere spill om gangen. Serverkostnader etc kommer også i tillegg. Men tror ikke det er nødvendigt med så kjapp linje som 100mb. Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Det aner jeg ikke. Jeg ville i alle fall gjort det. Lenke til kommentar
Need Help Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Skjønner ikke hvordan dette kan bli lønnsomt, vist du skal leie plass for 5000 i året, ettersom det koster mindre en dette og leie cs-server. Og vet ikke om det går an og hoste flere spill om gangen. Serverkostnader etc kommer også i tillegg. Men tror ikke det er nødvendigt med så kjapp linje som 100mb. 7231261[/snapback] Hmmm.. Tjener gameserver.no mye a? gjør dem ikke det?? Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Skjønner ikke hvordan dette kan bli lønnsomt, vist du skal leie plass for 5000 i året, ettersom det koster mindre en dette og leie cs-server. Og vet ikke om det går an og hoste flere spill om gangen. Serverkostnader etc kommer også i tillegg. Men tror ikke det er nødvendigt med så kjapp linje som 100mb. 7231261[/snapback] Hmmm.. Tjener gameserver.no mye a? gjør dem ikke det?? 7231274[/snapback] Jeg jobber for mbit.no, ikke gameserver.no. Så det kan jeg ikke svare på. Du får spørre dem. Lenke til kommentar
superegge Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Skjønner ikke hvordan dette kan bli lønnsomt, vist du skal leie plass for 5000 i året, ettersom det koster mindre en dette og leie cs-server. Og vet ikke om det går an og hoste flere spill om gangen. Serverkostnader etc kommer også i tillegg. Men tror ikke det er nødvendigt med så kjapp linje som 100mb. 7231261[/snapback] Hmmm.. Tjener gameserver.no mye a? gjør dem ikke det?? 7231274[/snapback] Er ikke helt sikker på hva de tjener, men du må nok ha en del servere vist du vil tjene mye Kan jo bli litt penger vist du kan hoste flere spill på 1 server, men vet ikke om dette går siden du sikkert må ha forskjellig ip på dem Endret 6. november 2006 av superegge Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Skjønner ikke hvordan dette kan bli lønnsomt, vist du skal leie plass for 5000 i året, ettersom det koster mindre en dette og leie cs-server. Og vet ikke om det går an og hoste flere spill om gangen. Serverkostnader etc kommer også i tillegg. Men tror ikke det er nødvendigt med så kjapp linje som 100mb. 7231261[/snapback] Hmmm.. Tjener gameserver.no mye a? gjør dem ikke det?? 7231274[/snapback] Er ikke helt sikker på hva de tjener, men du må nok ha en del servere vist du vil tjene mye Kan jo bli litt penger vist du kan hoste flere spill på 1 server, men vet ikke om dette går siden du sikkert må ha forskjellig ip på dem 7231286[/snapback] ip'er får du av leverandøren du leier co-location/dedikert. :-) Lenke til kommentar
Need Help Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Hmm.. dette var litt vansklig ingen som har jobbet i gameserver el no a? edit: Men hvordan er det med ftp tilgang på serveren osv da? hvordan kan folk bare gå inn på sin egen CS server uten å gå inn på hele serveren?? Endret 6. november 2006 av Need Help Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Skjønner ikke hvorfor du er opphengt i gameserver.no. Uansett. Du burde lese mer om cs, cs-servere, operativsystem m.m. før du begynner å planlegge og kjøpe servere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå