Gå til innhold

Harddisk trøbbel!


Anbefalte innlegg

Jeg har to IBM 120 GXP 120 GB harddisker. (vet at disse har blitt veldig omdiskutert ang. trøbbel osv) Disse kjøpte jeg på komplett.no. Forleden sendte jeg disse inn på service pga no problemer med master/slave settings osv. En uke etter at jeg fikk disse tilbake så streika den ene totalt. Plutselig begynte den å lage noen skikkelige klikke/knirke/pipe lyder. merkelige lyder altså. Denne harddisken kjører jeg på et Promise kort. Ellers har jeg den andre og en Western Digital som master. uansett så endte det i at hele pcen frøys under dvd-ripping (lydene begynte etter at rippinga var igang). Jeg reboota og lydene slo seg løs igjen rett etter at on/off knappen var trykket inn. jeg har nå tatt ut PS kabelen og IDE kablen fra disken for den funker ikke i det hele tatt. HVA SKAL JEG GJØRE?!

ps. jeg åpna den for å sjekke at ingenting var løst (der føyk garantien ut av vinduet) dumme meg. :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

> ps. jeg åpna den for å sjekke at ingenting var løst (der føyk garantien ut av vinduet) dumme meg. <

 

eh, er det _sant_ åpna du virkelig harddisken !? Hmm, siden disken lagde tydelige lyder, var det jo kun noen få runder til den tok kvelden likevel...

 

Har du ikke satt merker etter skrujern, eller brutt noe segl, så kan du jo forsøke og få ny på garantien ( siden den likevel var kræsjet allerede, evt. spørsmål om få sekunder før den kræsjet på egen hånd ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...