Gjest Slettet+9871234 Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Jobber med en skoleoppgave ang. melk og volum, og lurer på om noen der ute kan si meg hva tettheten til melk er? Når jeg mener tetthet, mener jeg forholdet mellom gram/cm³. Noen som har svaret? Lenke til kommentar
Canute Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Er det ikke bare å veie og måle for så å regne det ut? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Jo, det er berre å måle. Til dømes ein liter, som tilsvarer 1000 cm^3. Eller so kan du sjå om du får noko ut av denne tabellen. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Vanskelig å si eksakt.. kommer helt ann på innholdet av fløte vil jeg tro. Eksempelvis vil Helmelk ha lavere tetthet enn skummet melk. Men uansett tror jeg at tilnærmet lik tetthet til vann vil være en greit nok antakelse. Og ja den tabellen gir jo svar på det meste Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) 100 g = 103 ml (3% fett) http://en.wikipedia.org/wiki/Milk Edit: Ehh...Ja. Det står omtrent det samme i den tabellen tidligere ja. Endret 6. november 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå