trygveaa Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Jeg har problem med å åpne porter på min Thomson Speedtouch 510. Jeg har NGT. Jeg bruker ZoneAlarm firewall og den skal tillate porter automatisk når et program som jeg har tillatt ber om det. Det virker ikke når denne er skrudd av heller. Jeg har en hub, men jeg trenger vel ikke åpne porter i den? Azureus virker. Det virker som at den åpner porter automatisk, men jeg har prøvd å sette opp en server i CS og det virker ikke. Hvis jeg skjekker porten står det at den er stealth og det går ikke ann å koble til serveren utenfor nettverket. Hvis jeg skrur av brannmuren står det closed, men det virker fortsatt ikke. Jeg har fulgt portforward.com. Hva annet kan jeg gjøre? Takk for hjelp. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Du kan se på ngtforum.net om du finner noe der. Selv så kjører jeg routermodem fra NGT i bridge slik at jeg unngår alle problem når jeg skal koble på servere. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 her er et vedleg son er nyttig i denne sak mener jeg. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Den guiden sa ikke noe mer enn det som sto på portforward.com, så den hjalp meg dessverre ikke. Det var også for en annen router. Så på ngtforum.net, men det sto ikke så mye der. Jeg så blant annet i denne tråden, men fikk "unknown command" på nat maplist. Prøvde nat list, og fikk da opp en lang liste, og måtte også skrive delete isteden for mapdelete, men så fikk jeg "invalid option => intf". Endret 6. november 2006 av trygveaa Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Thomson 510i skal ha et webinterface så lenge det er en 510i med ruterfunksjon. Er ikke helt sikker på hvordan ngt sin ruter fungerer, men du kan prøve guiden på online.no http://www.online.no/kundeservice/veiledni...apneporter.html Bytt ut 10.0.0.138 med den adressen* som modemet ditt har. *start -> kjør -> cmd -> ipconfig -> standard gateway Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Ja, men problemet er at jeg har gjort alt det, men det virker fortsatt ikke. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Har nå fått testet litt mer og fant ut at DC++ funker med portene (er ikke sikker på om det alltid har gjort det), men CS server virker fortsatt ikke. Betyr dette at det er noe annet enn portene som er galt? i så fall hva? Hvis jeg tar en porttest når jeg kjører DC++ står det at den er åpen. Når jeg kjører en server står det "Stealth". Hvorfor gjør det det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå