Gå til innhold

Hvorfor er IBM ThinkPad så dyr?

Gjest member-102569

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Thinkpad er en en serie med unormalt høy kvalitet. Byggekvaliteten på chassiet, de gjennomtenkte løsningene osv er langt over det man finner på bærbare med tilsvarende spesifikasjoner og en lavere pris. De er også rettet mot bedriftsmarkedet, med sikkerhet i høysetet (krypterte harddisker, fingeravtrykksleser, fallbeskyttede harddisker), noe som hever prisen. Lang batteritid er det også på de.

IBM solgte forresten hele produksjonen til Lenovo for en stund siden så nå heter det Lenovo Thinkpad.

Dropzone som du har linket selger forresten kun til bedrifter, organisasjoner og det offentlige.

Lenke til kommentar
oki:) :w00t:  det e jo litt kjekt da:P er det noe annet tøft utstyr på dem Ibmer da?? :dribble:  :p

7235986[/snapback]

Noe jeg liker veldig med min er "Think Light" ett lite lys som du kan lyse opp tastaturet med.

og at man kan bytte ut cdrom med ett ekstra batteri..

og det tidløse rene designet.

:ph34r:

Lenke til kommentar

Her er det Dinside sier om skjermkortet og spilling:

Grafikk

Grafikkbrikken Radeon Mobility X300 er av sorten med dedikert grafikkminne (den kommer også i en utgave som deler på systemminnet), og gir ganske god bærbar ytelse, med 1891 poeng i 3DMark03: rundt 1000 poeng lavere enn Radeon Mobility 9700.

Dette er mer enn godt nok til å spille de siste spillene med rimelig god respons - vi fikk for eksempel 30,5 bilder i sekundet i Doom 3 på 640 x 480 - halvparten i 1024 x 768. Skulle ikke det være nok kan du få IBM til legge inn enda råere grafikkort for deg. Det koster riktig nok fort noen kroner.

Det er ikke meningen at Thinkpad skal selges til folk som spiller mye. Det er en typisk bedrifts-PC så grafikkortet er også deretter, helt minimalt. Jeg tregner med at den kun egner seg for eldre spill og til nød nye spill i skikkelig lav oppløsning.

Batterier finner man her.

Lenke til kommentar
(...)

IBM solgte forresten hele produksjonen til Lenovo for en stund siden så nå heter det Lenovo Thinkpad.

(...)

7230508[/snapback]

Ikke for å kverulere for mye, men jeg tror de fortsatt bruker IBM når de selger thinkpad fortsatt.

Har en forholdsvis ny Z61m og der står det fortsatt de tre bokstavene i chasiset. Sikkert en avtale når de kjøpte fra IBm at de kan bruke IBM sitt merkenavn en stund til.

Ellers må jeg faktisk si at maskinene i thinkpadserien ikke er så skremmende dyre. Den jeg har kostet omtrent det samme som en dell maskin med samme spesifikasjoner, og han som har dell maskinen på jobben har mye mer problemer enn jeg har med min. I tillegg er maskinen veldig robust, og kjølig. Grunnen til at jeg har en thinkpad nå er fordi den forrige maskinen min var en thinkpad, og da falt valget egentlig naturlig, heller betale noen øre ekstra for en maskin uten problemer, enn å spare litt på å ha den utryggheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...