Gå til innhold

Bruke 2 PSU midlertidig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for raskt svar.

Skal se på det når jeg kommer hjem fra jobb. Er det bare å bruke en isolert tynn ledning og stikke de inn der som det er vist på bildet?

Kan skjermkortet ta skade av dette i det hele tatt, eller er det stort sett harmløst, selv om kortet er connected.

Lenke til kommentar
Pass på at du lager felles jord for de 2 strømforsyningene, det er vel det eneste du må passe på.

7230411[/snapback]

Det vil si?

Har ikke mye peiling på strøm, utover basis.

Kunne du vært snill å gå litt nermere inn på hva "felles jord" betyr i praksis.

Anders.

Lenke til kommentar
det jeg hadde gjort isteden var å ha brukt den psu'n på 480 til å drive kun hovedkort og skjermkort og så brukt den på 300 til å drive hdd'er og cd-rom'er

7230592[/snapback]

Men du trenger fremdeles felles jord. For å oppnå felles jord, holder det å strekke en ledning, fra ett av skruefestene på den ene psu'en til skruehullet på den andre psu'en.

Lenke til kommentar
det jeg hadde gjort isteden var å ha brukt den psu'n på 480 til å drive kun hovedkort og skjermkort og så brukt den på 300 til å drive hdd'er og cd-rom'er

7230592[/snapback]

Bruker 1 HD og 1 DVD brenner nok strøm til at det vil ha noen praktisk effekt?

Lenke til kommentar

Skal du ha den strømforsyningen du linker til? (på 580W)

Da er det helt unødvendig med en ekstra strømforsyning til å drive noen av komponentene. Ville tippe at en 480W psu også greier seg aleine uten noen hjelpe strømforsyning...

Har du likevel behov for å drive 2 Psu'er til en pc, ville jeg ha sørget for at begge ble startet samtidig.

Endret av Apocalypse
Lenke til kommentar
Skal du ha den strømforsyningen du linker til? (på 580W)

Da er det helt unødvendig med en ekstra strømforsyning til å drive noen av komponentene. Ville tippe at en 480W psu også greier seg aleine uten noen hjelpe strømforsyning...

Har du likevel behov for å drive 2 Psu'er til en pc, ville jeg ha sørget for at begge ble startet samtidig.

7230811[/snapback]

Dette er en midlertidig løsning til min nye PSU kommer i posten. Har for tiden en 460W. Virker litt, i minste laget. Viften på prosessoren på en måte "venter med å starte", men kommer seg fint opp i 1000 rpm etter cirka et sekund. Men det ser ut som den har ustabil rytme, virker som den nesten stopper noen ganger.

Sorry for dårlig norsk, må skrive fort siden jeg er på arbeid :) Bossen ville ikke likt at jeg surfa forums i arbeidstida.

Lenke til kommentar
Tror det heller er at CPU'en er såpass kald at det vifta ikke begynner å kjøre før CPU'en er blitt litt varm. Selv bruker jeg en 500W på mitt system (se i profil), og vifta starter ikke helt med en gang den heller.

7230993[/snapback]

Du har nesten samme setup som jeg har i min nye PC.

Samme prosessor, nesten samme hovedkort, litt svakere skjermkort, like mye minne.

Men min PSU er bare 460W, og 3 år gammel av denne typen:

eg465p-ve

Kan hende den holder til jeg får ny, hvis jeg skrur kjølingen på PSU'en på max effect.

Lenke til kommentar
Min er på 320W og den drar 10 disker skjermkort x800gto og xp 3200+ den er kanskje litt i miste laget men det går flott så tviler på at du har noe problemer med din 460w

7231151[/snapback]

Hadde Xp 2600 før, det er en ganske gammel prosessor type i forhold til Core 2 Duo. Ikke sikker på forskjellen på power consumption på de 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...