nabbskall Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Hei, lurer på hvor mye jeg kan overklokke en athlon x2 3800+ med clockgen? klarer vell 4000+ `? noen erfaringer? takker for svar =) Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Dette er det ingen som kan svare deg på., for det varierer fra prosessor til prosessor. Noen klarer ikkje mere enn 2600mhz, andre klokker lett til over 3000mhz. Det er bare å prøve seg frem Lenke til kommentar
GLRune Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Klin riktig som Dragavon sier, identiske CPU` er produsert i 2 forskjellige uker kan gi villt varierende max OC. Har en Winchester jeg fikk klokket opp max 5%, og en Venice som koser seg på noen 40% opp fra default hastighet. Med 2 kjerner vil alltid den "svakeste" kjerne være den som setter begrensningen. Men kos deg med å finne høyeste stabile OC, og velkommen til en verden med masse glede og frustrasjon ;-) Endret 6. november 2006 av GLRune Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Klin riktig som Dragavon sier, identiske CPU` er produsert i 2 forskjellige uker kan gi villt varierende max OC. Har en Winchester jeg fikk klokket opp max 5%, og en Venice som koser seg på noen 40% opp fra default hastighet. Med 2 kjerner vil alltid den "svakeste" kjerne være den som setter begrensningen. Men kos deg med å finne høyeste stabile OC, og velkommen til en verden med masse glede og frustrasjon ;-) 7230438[/snapback] skulle vell lett klare å klokke opp 100-200 mhz med clockgen å få 4000+ ? Lenke til kommentar
GLRune Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 skulle vell lett klare å klokke opp 100-200 mhz med clockgen å få 4000+ ? 7230460[/snapback] Kan få teste på winchestern min, klarer du 200 Mhz, på den skal du få den Den er lite glad i OC og ble kjapt degradert til server boksen. Should haves and could have`s... Moralen er at du vet ikke før du har prøvd og eventuellt feilet en god del. Men såpass moderat som 200 mhz burde gå lett. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Min erfaring er 2500 MHz dønn stabilt med begge kjernene på. Det var en snill overklokk som benyttet seg av underklokket minne. Men som sagt, potensiale til overklokk varierer fra CPU til CPU. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 (endret) skulle vell lett klare å klokke opp 100-200 mhz med clockgen å få 4000+ ? 7230460[/snapback] Kan få teste på winchestern min, klarer du 200 Mhz, på den skal du få den Den er lite glad i OC og ble kjapt degradert til server boksen. Should haves and could have`s... Moralen er at du vet ikke før du har prøvd og eventuellt feilet en god del. Men såpass moderat som 200 mhz burde gå lett. 7230557[/snapback] har klokka 100 mhz med clockgen for å teste, etter reboot nullstiller den seg til 2000 igjen...>< EDIT: har en windsor cpu Endret 7. november 2006 av Storleer Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Kan moderator flytte denne tråden? Dette er ikke en tråd som hører til under prosessorer, men overklokking av prosessorer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå