Gå til innhold

2 vifter,1 Plugg?

Goofy1003

Anbefalte innlegg

Jeg er ny på vifte-fronten,og håpet dere kunne hjelpe meg litt :smile:

Jeg har lenge tenkt å sette inn ett par vifter i kabinettet for bedre kjøling,men det har alltid blitt med det.Men her forleden dag kjøpte jeg ett nytt kabinett,ett sort 350watt miditower.

Jeg instalerte som skulle inn og fikk igang pc`en igjen (Det er ikke første gangen jeg roter inni en pc :smile: )! I dag åpnet jeg den igjen og så kabinettet i dagslys og ble egentlig litt overasket.ca. 4-5 50x50 hull midt i kabinettet med 4 skruehull rund hver.1 80x80hull bak i kabinettet med 4 skruehull og ett 80x80 hull foran i kabinettet,også med 4 skruehull rundt.Men...

På hovedkortet er det 3 porter til vifter,CPU'en som såklart blir brukt av den vifta.En power-vifte,som ikke blir brukt og bare en for kabinett-vifte.

Har lyst til å installere en vifte i hvert av 80x80'ene.

Så mitt egentlige spørsmål blir da om jeg kan bruke en kabinett-vifte på uttaket til power-vifta?Det er en 3-pin,akuratt som kabinett-vifteuttaket og CPU-vifteuttaket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg har forstått dette riktig nå, så skal du ta det ene uttaket på Hovedkortet ditt til å bruke på 2 vifter. hvis disse viftene ikke er noe store greier(delta) så vil det antagelig gå bra. det er en hvis maks effekt uttaket på hovedkortet klarer. varier litt fra hk til hk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...