m4nia Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Noen som har erfaringer med servere i KNOPPIX? Jeg har tenkt å sette opp servere på en/flere pc(er) på ett LAN, så jeg tenkte at KNOPPIX ville være det enkleste, men hvordan setter jeg opp serveren da? Jeg har tenkt å legge filene på harddisken osv. Da jeg prøvde å sette opp en server etter denne guiden fra www.tnldp.org virket ikke det helt da jeg skulle skrive følgende: chmod +x hlds*.bin Det stod at chmod ikke var en kommando om jeg ikke husker feil. Kan noen en annen metode å sette opp server på, som virker på KNOPPIX, eller kan noen hjelpe meg med hvorfor dette ikke virket. Det er uaktuelt å installere LINUX, siden dette bare er til ett LAN. Derfor valgte jeg KNOPPIX (linux fra cd). På forhånd TAKK! edit: må også få sagt at chmod er en viktig kommando, den gjør at jeg får "acces" eller tilgang til filen. Endret 6. november 2006 av m4nia Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Bare det å kjøre server fra live-cd virker litt tvilsomt. En gigabyte bør du da kunne avse på disken. Også velg likegjerne en fullpakka distro. Lenke til kommentar
m4nia Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 fikk kommandoen til å virke laster ned nå steam filene nå... men på pcene jeg har tenkt å gjøre dette på er det bare 512 mb ram tror jeg.. det kan bli ett problem siden jeg ikke har tenkt å bruke harddisken, og kjøre alt direkte på ramen. Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Skaff deg 2GB+ med minne eller kjør fra harddisk. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Virker sløvt å kjøre på livecd...du burde prøve å innstallere det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå