Gå til innhold

får ikke sli til og funke:(

Raastadboy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hovedkortet støtter altså ikke SLi, og du må ha to identiske kort. Blir ikke slik at 128mb på det ene kortet automatisk blir deaktivert. Du må altså kjøpe deg to like kort. Når det gjelder ditt hovedkort, så mener jeg å ha hørt for en god stund siden at det var mulig og bruke SLi på det, men skal ikke si det sikkert..

Lenke til kommentar

Det er tull at kortene må være identiske! Det var før i tiden.

Nvidia har ordnet driverene sine slik at du kun trenger 2 kort med samme kjerne. Om det ene har mer minne enn det andre eller har andre frekvenser, spiller ingen rolle.

Problemet ditt ser ut til å være hovedkortet som ikke har nForce 4 SLI-brikkesett, men nForce4 Ultra som bare støtter 1 hovedkort.

Ikke godt å vite hva DFI mener med dual Dual Xpress Graphics, men det ser ut til at meningen er at man kan koble til flere skjermer som viser det samme. Ingen økning i ytelse altså.

Endret av SuperChris
Lenke til kommentar

Etter hva jeg kan forstå, så var/er det mulig å modde dette kortet til å være sli-kompatibelt.

Som det står i den linken som jeg henviste til tidligere, så har nvidia vistnok laget sine drivere slik at dette ikke fungerer på ditt HK.

Alternativet da, er at du bruker skjermkort drivere som er av eldre dato. (nå har jeg ikke forsøkt dette selv, så det er ikke 100% at det vil virke)

Edit: tekst

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar
Må ikke kortene være identiske?

Jeg har et 6600GT med 128 MB (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302678 - altså dette kortet)

Kan jeg da kjøpe et annet skjermkort bare at det er 6600GT uavhengig om minne eller no annet?

Så jeg skal bare gå etter 6600GT?

Noen som kan oppklare saken?

7234328[/snapback]

Nei, kortene må ikke være identiske.

Ja, det kan kan ha ett kort med 128Mb og ett kort med 256Mb

http://www.slizone.com/page/slizone_faq.html#c11

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...