jojo123 Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Hei! Jeg trekker frem dette eksempelet: Link til artikkel. Jeg bor på Dombås, og personen det er snakk om er søskenbarnet mitt. Jeg synes det er en vittig historie, men synes bestikkelsene og narkotikaen er litt drøyt. Denne mannen er en profilert forretningsmann her. Hva synes dere om det? Synes dere det er greit i situasjoner som f. eks denne? Kommentér! Endret 6. november 2006 av Frichassé Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Hvis jeg var ham, hadde jeg gjort akkurat det samme. Bedre å gripe en sjanse enn å ikke gjøre noe. Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Hvis jeg var ham, hadde jeg gjort akkurat det samme.Bedre å gripe en sjanse enn å ikke gjøre noe. 7229463[/snapback] Ja, men jeg synes korrupsjon og narkotika er litt drøyt. Særlig når du har et kjent ansikt i bygda. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 En off topic kommentar og svar på denne er slettet av moderator. Ikke mer av det. Edit: tråden er nå flyttet til PRS! Geir Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Jeg endret temaet litt, på en oppfordring. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Hvis jeg var ham, hadde jeg gjort akkurat det samme.Bedre å gripe en sjanse enn å ikke gjøre noe. 7229463[/snapback] Ja, men jeg synes korrupsjon og narkotika er litt drøyt. Særlig når du har et kjent ansikt i bygda. 7229473[/snapback] Men dette er et særtilfelle. Jeg syns så lenge det han betalte for var å berge seg selv og det ikke gikk utover andre mennesker er det greit. Kanskje han vil miste litt av en status i byggda en liten stund, men jeg tror folk vil forstå han etterhvert. Lenke til kommentar
toth Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Helt fair gjort. Man kan ikke kalle det moralsk feil å lure noen som allerede har lurt deg. Det nevnes at det var presidentens helikopter som uteble, altså staten. Grenseoverganger er også staten. Når ikke de har sendt helikopteret som lovet, kan de ikke klandres for å "ta igjen" ved å bestikke grensevakter. Og ser vi på målet: -Å overleve og komme seg hjem helskinnet, er ikke en bestikkelse eller to drøyt, det er strengt tatt kun de korrupte grensevaktene som gjør noe moralsk feil her i mine øyne. Og selvfølgelig den som ikke sendte helikopteret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå