Vetlite Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Mail som kommer til meg som er adressert til andre personer. Hvordan er dette mulig? Saken er den at jeg til stadighet får denne typen spammail fra ulike avsendere og til ulike mottakere, halvparten kommer dog til min adresse. Ser også det er flere med samme problemet her inne vedr. denne posten Cracker-angrep på Diskusjon.no Eksempel på innholdet: Aksjetips! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Nedenfor er meldingskilden til en annen person, jeg står ikke som CC i den? Det er ulike avsendere på alle de 26 postene jeg har liggende i søppelbøtta. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Return-Path: <[email protected]>Received: from faraday.netcom.no (faraday-front.netcom.no [10.3.2.45]) by einstein.netcom.no (Cyrus v2.2.12) with LMTPA; Mon, 30 Oct 2006 16:47:11 +0100 X-Sieve: CMU Sieve 2.2 X-Spam-Checker-Version: SpamAssassin 3.1.0 (2005-09-13) on faraday.netcom.no X-Spam-Level: *** X-Spam-Status: No, score=3.7 required=5.0 tests=HTML_IMAGE_ONLY_16, HTML_MESSAGE,MIME_HTML_ONLY,RCVD_IN_XBL autolearn=disabled version=3.1.0 Received: from [201.3.55.124] (helo=ijue0q.i0ye1.cox.net) by faraday.netcom.no with esmtp (Exim 4.41) id 1GeZLq-0004pa-BZ; Mon, 30 Oct 2006 16:47:03 +0100 Message-ID: <43307536629505.77E463F0CF@WKD74> From: "Quote.com blocky" <[email protected]> To: <[email protected]> Subject: Don't waste this opportunity, Urgent message Date: Mon, 30 Oct 2006 13:41:58 -0200 MIME-Version: 1.0 X-Mailer: Microsoft Office Outlook, Build 11.0.5510 X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106 Thread-Index: zb9eYIEVB848eHJzmvvMwVfje9zRFqfGKPpk Content-type: multipart/related; boundary="----=_NextPart_000_0067_1CA15DCA.0B84B037" Håper det er noen som kan svare meg på dette, hvordan disse havner hos meg. Endret 6. november 2006 av Vetlite Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Jeg er også veldig plaget med dette, men jeg benytter en såkalt "catch all"-adresse på mitt domene, så de kan sende til "[email protected]" for min del... Problemet er at jeg i mail-headeren ikke greier å finne ut hvilken adresse det egentlig har kommet til, for da hadde jeg hatt mulighet til å sperret det... Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Fant denne beskrivelsen på nett: How come I received this message? My address isn't in the To: header. The mail system does not use the contents of any email header to route mail. (Actually, some bits of email software do, and they are broken and cause terrible problems. Thankfully, most email software is not that broken.) A mail message in transit should not be routed with reference to any email headers. The mail systems pass the destination addresses between themselves as part of the mail transfer protocol, but this information does not appear in the mail headers themselves. This allows the destination addresses to change - for example, because of forwarding operations or by going via a mailing list - while the addresses in the headers remain the same. When a legitimate, well-behaved message is sent, the addresses in the message headers represent the addresses to which it was initially sent, but the final destinations may be quite different. The classic example of this is a message sent to a mailing list. If you're on any mailing lists, look at the message headers closely. The To: (or maybe Cc:) header has the address of the mailing list in it, but not your individual address. Yet the message is delivered to you. So the To: header does not have to match the recipient address. Spam is not well-behaved. Often the addresses in the To: and Cc: headers have no relation to your addresses at all. If this is difficult to understand, think of it a if you had had the message Bcced to you. The effect is similar and more or less equivalent. Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Undret meg litt over "the classic example"? kan ikke se noe annet en netcom.no adressen der. Finnes det noe programvare som kan gi noe mer info om en mail? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå