ilpostino Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Her kommer jeg med enda et spørsmål om BAT. Finnes det noen mulighet for løkker i BAT? har følgende kode: if exist \\server\bat\dsquery ou domainroot -name id1 -u %username% goto id1 if exist \\server\bat\dsquery ou domainroot -name id2 -u %username% goto id2 det bør vel gå ann å lage en kode som kjører den samme setningen om igjen bare at den bytter ut id1, id2 osv til den treffer noe som er riktig. Noen lyse hoder som kan peke i riktig rettning? Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) for at du skal loope så kan du legge ":noe" i begynnelsen av der den skal loope, og ha "goto noe" i slutten. hos deg ville du da måtte ha noe som dette: :noe if exist \\server\bat\dsquery ou domainroot -name id1 -u %username% goto id1 goto noe det er en måte å få den til å legge til 1 i id'en som du skal ha, for hver loop, men nøyaktig hvordan det var husker jeg ikke. men.... jeg prøver meg fordet! jeg syns å huske at du må lage en variabel av den id'en som du skal søke på. jeg tror at hvis id'en som du skal bruke kun er numerisk så vil det funke med denne kommandoen: set var=1 :noe if exist \\server\bat\dsquery ou domainroot -name %var% -u %username% (goto %var%) else set var=%var%+1 goto noe siden det er OU'er han skal finne navnet til så regner jeg med at denne løsningen vil funke dårlig, siden jeg antar du ikke kaller OU'ene dine 1, 2, 3, 4, osv, sov... men det er da i hvertfall et grunnlag! Endret 6. november 2006 av fatalicus Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Rettelse: Set /a var+=1 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Dersom du vil ut på dypt vann har du jo FOR loop : FOR %variable IN (set) DO command [command-parameters] Da "lettest" kombinert med tokens og delims regner jeg med. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Rettelse:Set /a var+=1 7258389[/snapback] det var det jeg gjorde feil! viste det var noe, siden jeg husket at det å tlle opp funket den tiden jeg lærte dette.. hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå