Gå til innhold

Anmeldelser av GoW er ute

Straffa

Anbefalte innlegg

Av de anmeldelsene jeg har lest (Gamespot, 1UP og IGN), var det sistnevnte som stemte best overens med de tankene jeg har gjort meg på forhånd. Jeg har aldri vært i tvil om at dette skulle bli et godt spill, men det er definitivt et par småting jeg mener kunne vært gjort bedre:

Det gjelder særlig dette med mangelen på ulike typer multiplayer-spill. Sannsynligvis kan man laste ned alternative varianter etterhvert, men man må anmelde spillet ut ifra hva man får i hendene (out-of-the-box), og personlig synes jeg deathmatch blir i minste laget.

Dessuten synes jeg Hammer of Dawn ser uferdig ut. Selve lysstrålen er for markert, for skarpt tegnet. Det hadde gjort seg med litt "bloom" rundt kantene, og kanskje et kort, blendende lysglimt i det strålen treffer bakken. Se en demonstrasjon av våpenet

.

IGN peker dessuten på noe annet:

There aren't too many things that weren't done amazingly well with Gears of War, but the game isn't perfect. My biggest gripe with Gears of War comes with the A button being used too much. Holding it down will cause you to start sprinting. Tapping it will cause you to take cover on a nearby wall or downed pillar. It is also used to quickly dive to one side, jump over small obstacles, or leap from one level to another. This all works well towards making the game pick-up-and-play friendly, but it also creates some annoyances. Running along and brushing up against an obstacle will suck you into that piece of cover even if you just wanted to run by. It's a minor annoyance, but its still there.

Har ellers merket meg at 1UPs anmelder gjør et merkelig forsøk på å rettferdiggjøre toppkarakter, enda han kan peke på de samme manglene som IGN. Men så har vel også 1UP en "grovere" skalainndeling, med hele tall. :hmm:

Det er selvsagt ingen tvil om at Gears of War er et knallspill, og dersom jeg noen gang går til innkjøp av Xbox 360, skal jeg raske med meg dette spillet på vei til kassa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dessuten synes jeg Hammer of Dawn ser uferdig ut. Selve lysstrålen er for markert, for skarpt tegnet. Det hadde gjort seg med litt "bloom" rundt kantene, og kanskje et kort, blendende lysglimt i det strålen treffer bakken. Se en demonstrasjon av våpenet
.

7237516[/snapback]

Skikkelig bra kvalitet på video du linker til

Lenke til kommentar
.

7237516[/snapback]

Skikkelig bra kvalitet på video du linker til

7237961[/snapback]

Kvaliteten er ikke all verden, nei, men jeg mener det er mulig å få et inntrykk av hva jeg mener på bakgrunn av det som vises. Uansett: Det ser ut til at jeg er alene om å mene dette. :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Kvaliteten er ikke all verden, nei, men jeg mener det er mulig å få et inntrykk av hva jeg mener på bakgrunn av det som vises. Uansett: Det ser ut til at jeg er alene om å mene dette. :whistle:

7238151[/snapback]

Tja, jo - den ser jo ut som en hvit kjegle fra himmelen, men i multiplayer er det iallefall greit at de ikke kjører ut med maks grafikk på alt, da er en stabil framerate mye viktigere.

Dette er vel ikke et våpen man bruker veldig ofte, og jeg tror man blir mer imponert over effekten av det enn å legge merke til hvordan beamen ser ut.

post-75438-1162919962_thumb.jpg

Lenke til kommentar

LOL...Spillmagasinet sliter med å få det til ja. En tilnærmet unison spillpresse gir seg ende over, og Spillmagasinet ender opp med å vurdere det helt annerledes.

Det er dog ikke første gangen dette skjer.

7238380[/snapback]

Det syns jeg bare er positivt. 5 er allerede en veldig god karakter. Det de trekker ned på er at spillet mangler det lille ekstra. Gow har jo liksom ikke noe nytt annet enn grafikken. Greit, gameplayet er også på topp, men man har liksom gjort alt sammen før.

Det som karaktiriserer et spill som får terningkast 6 er at det er nyskapende, samt god grafikk og alt dette. Mange vil kansje mene dette er nyskapende, men det mener ikke spillmagasinet, og det er vel egentlig vel så riktig det...

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar

7238151[/snapback]

Poenget er at du snakker om detaljer i spillet og så kommer du med en crappy video

Hva er vitsen å vise dårlig video når du skal demonstrere detlajene? Litt idiotisk spør du meg

Lenke til kommentar
Mange vil kansje mene dette er nyskapende, men det mener ikke spillmagasinet, og det er vel egentlig vel så riktig det...

7238433[/snapback]

Så spillmagasinet er den riktige anmeldelsen og nettsteder som IGN, Gamespot, 1UP, Teamxbox og flere har tydligvis ikke peil på hva de snakker om. De nettstedene lever av anmelde å spill og de kan bare stikke mener du

Runde Fjeld Olsen fra VG som gir teningkast 6

eg vil også understreke at vi tross alt ikke snakker om noe enestående revolusjonerende her. «Gears of War» er først og fremst «bare» eksepsjonelt godt spillhåndtverk - en ny, frisk og spennende rett basert på kjente ingredienser, satt sammen av mesterkokken Epic Games.

Derfor er også sekseren en selvfølge.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Å herreJesus,Maria,Josef og Kong Olav!

Makan til dette spillet håver inne gromkarakterer da? Sitter på jobben no og kjenner noe tilfredstillende gå igjennom kroppen. Eg vil ha dette asap, og eg ber til absoluttspill.no om at eg får dette på dagen eller før.

Dette ser ut til å leve opp til hypen ihvertfall.

Lenke til kommentar
Å herreJesus,Maria,Josef og Kong Olav!

Makan til dette spillet håver inne gromkarakterer da? Sitter på jobben no og kjenner noe tilfredstillende gå igjennom kroppen. Eg vil ha dette asap, og eg ber til absoluttspill.no om at eg får dette på dagen eller før.

Dette ser ut til å leve opp til hypen ihvertfall.

7238524[/snapback]

Blir COD3 på meg i morgen, så får jeg håpe jeg klarer å få vekk tankene om GoW til Tirsdag neste uke :)

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Blir COD3 på meg i morgen, så får jeg håpe jeg klarer å få vekk tankene om GoW til Tirsdag neste uke :)

7238544[/snapback]

Da hadde egt virkelig satt pris på tilbakemeldinger fra deg om denne tittelen. Eg håper å få COD3 sjøl innen fredag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...