Gå til innhold

Anmeldelser av GoW er ute

Straffa

Anbefalte innlegg

Kanskje litt avsporing, men alle som driver og leser side opp og side ned om spillet, og ser film fra spillets første 10 minutter, og laster ned alt av trailere og filmklipp fra nettet før det kommer, er det ikke morsommere å oppdage alt selv i spillet? Det kan da umulig være like moro å se et filmklipp av en som spiller spillets første ti minutter, i stedet for å spille de første ti minuttene selv og oppdage alt selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje litt avsporing, men alle som driver og leser side opp og side ned om spillet, og ser film fra spillets første 10 minutter, og laster ned alt av trailere og filmklipp fra nettet før det kommer, er det ikke morsommere å oppdage alt selv i spillet? Det kan da umulig være like moro å se et filmklipp av en som spiller spillets første ti minutter, i stedet for å spille de første ti minuttene selv og oppdage alt selv?

7245368[/snapback]

Er enig i det. Det er best og vente på selve spillet, men når det er snakk om GOW er det ikke lett:)

Lenke til kommentar
Såklart er det morsommere å spille selv, men akkurat nå har jeg ikke det valget tilgjengelig. Så da er filmer og lesing av review en grei erstatter  :ermm:

7245382[/snapback]

Valget er jo å lukke øynene for alle inntrykk, spoilers, synsinger, skjermbilder og filmer man blir bombardert for, og heller nyte spillet friskt og ubesudlet når du setter det i din egen 360.

Er ikke ment som kritikk, snakker bare av personlig erfaring her.

Lenke til kommentar

7245368[/snapback]

Er faktisk veldig enig i det du sier det. Og eg har begrenset inntaket med slikt sjøl de siste årene. Half Life 2 foret jo oss med allvorlige mengder film etc. Men no de siste dagene skal eg innrømme at eg sprakk med GeOW.

Men NO er det nok. :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg tror man skal ta disse anmeldelsene til Gamespot, IGN og de andre store med en liten klype salt. For meg virker det som om de kun opererer med karakterer fra 8.0 til 10. Der 9.2 og under blir karakterisert som flop av leserene (forumbrukerene pågamespot hvertfall). Uansett. Jeg tror jeg venter på omtalen til gamer.no som pleier å være høyst pålitelig.

Lenke til kommentar
Valget er jo å lukke øynene for alle inntrykk, spoilers, synsinger, skjermbilder og filmer man blir bombardert for, og heller nyte spillet friskt og ubesudlet når du setter det i din egen 360.

Er ikke ment som kritikk, snakker bare av personlig erfaring her.

7246553[/snapback]

Skjønner veldig godt hva du mener, og jeg er vel egentlig også enig. Men jeg har så dårlig selvdisiplin, så de første ti minuttene måtte jeg se :)

Samtidig har jeg vært usikker på om GoW var noe for meg, så da er det greit å lese litt om det og se noen videoer før jeg bestemmer meg. Men desiderte spoilere, som f.eks. filmer om sluttbosser osv holder jeg meg unna.

Lenke til kommentar
Det suger sånn å ha 3 eksamener på rekke og rad i tiden etter GoW er sluppet, ingen spilling før i juleferien :(

7247916[/snapback]

Jammen bra eg har friår i år :wee:

Les: Friår her i gården vil si at eg jobber rundskift og vel så det, altså ingen studier og eksamensnerver.

Lenke til kommentar
Jeg tror man skal ta disse anmeldelsene til Gamespot, IGN og de andre store med en liten klype salt. For meg virker det som om de kun opererer med karakterer fra 8.0 til 10. Der 9.2 og under blir karakterisert som flop av leserene (forumbrukerene pågamespot hvertfall). Uansett. Jeg tror jeg venter på omtalen til gamer.no som pleier å være høyst pålitelig.

7247963[/snapback]

Nå betyr jo ikke disse anmeldelsene noe særlig mye egentlig.. Hva personer enkeltvis syns om spillet er egentlig ganske uinteresant. Anmelderen er et menneske akkuratt som meg og deg, bare han får gi ut sin mening til den store massen. For det finnes jo ikke en mal å gå etter. Men det hele kan gi en pekepinne til spillet, i dette tilfellet er det jo et massivt flertall med gode kritikker, noe vi ikke kan se på som annet en posetivt! Syns gametrailers sin videopreview var ganske bra. Den lirket fram noen ulemper og haker med spillet, selv om di fremdeles gav det 9.1! Di holdt seg jordnær gjennom anmeldesen, noe foreksempel VG slet litt med.. "JIZZES CHRIST FOR ET SPIIILL" (ikke at det var direkte dumt, for når en anmelder uttaler seg på denne måten, begynner du jo nesten å lure litt på hva slags spill dette egentlig er! :p)

Lenke til kommentar

7247963[/snapback]

Aldri i verden om jeg stoler på kun en anmeldelse, uansett hvor den kommer fra. Derfor er steder som gamerankings glimrende, som gir deg et bilde på hva konsensusen er. Og her ligger jo GoW nå på rundt 94% (snitt av 18 anmeldelser), som er veldig, veldig bra.

Og IGN ga jo nylig Genji 6.0 så de kan jo gi dårlige karakterer også. ;) Forøvrig har jeg et inntrykk av at de fleste spillene ligger på skalaen 7-9. Alt under 7 er kun for spesielt interesserte, mens 9 og bedre er som oftest klare kjøp.

Lenke til kommentar

7247963[/snapback]

Tror ikke du skal legge så mye i hva forumbrukerne på GameSpot sier. Det er mye rart der. Men å si at GameSpot ikke gir karakterer under 8 er sludder og vås. En rask titt på oversikten over siste reviews viser at det er mye blanda drops. Personlig finner jeg meg ofte mest enig med karakterene GameSpot setter, og synes noen ganger at gamer.no er på tur, men det er jo en personlig greie. ;)

Lenke til kommentar
er vel ikke så mye story i spillet som kan bli spoilet egentlig da:P hva med at det lille av story står skrevet i manualen:P

7249221[/snapback]

Spill er jo mer enn story, det er jo en opplevelse. Å se ting for første gang, oppdage våpen og fiender selv, utforske brettene, alt dette blir etter min mening en sterkere opplevelse om man har latt være å sniktitte på alt på forhånd.

Lenke til kommentar

Jeg er helt klart enig med deg, Pastor Lorentzen.

For å bruke filmer som et eksempel, så er det få ting som er bedre enn en film man ikke har sett eller knapt hørt noe om, men som slår beina fullstendig under deg.

Men det ble liksom ikke helt sånn for meg denne gangen....

Å gå til GoW uten forventninger, for så å bli fullstendig "blown away" ville vært det ultimate. Samtidig er det umulig å unngå alt snikksnakket rundt spillet, og jeg var vel egentlig fortapt fra første filmen jeg kikka på. Mye vil ha mer, og jeg kan med rimelig stor sikkerhet si at jeg har sett mesteparten av filmene som ligger rundt på diverse spillsider.

Heldigvis er det få dager til mine forventninger til spillet blir innfridd eller pulverisert. Det skal godt gjøres å leve opp til hypen, min egen hype i stor grad, og fallhøyden er stor.. Likevel har jeg på følelsen at dette kommer til å levere varene.

Men, selv om det til de grader innfrir så er det nok liten tvil om at jeg hadde fått et mye sterkere inntrykk av spillet ved å droppe alle filmene, previews etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...