( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 I mitt tilfelle skrives ookina i ett ord, det er så sikkert som det blir (fra min side). Dog så kan det hende at det er lov å skrive ordet i to deler i andre tilfeller; ikke vet jeg. Når jeg tenker meg om så betyr dakara både "vent litt" og "derfor"; har sett begge tilfellene blitt brukt. Japansk æ'kke lett! Lenke til kommentar
_vincent_ Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 er det noen som vet hva hold kjeft er på japansk? etter det jeg har sett på bleach uttales det sånn ca huruze eller uruze Lenke til kommentar
akan Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 uruzei eller uruzai mener jeg Lenke til kommentar
potetgullmannen Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Kage= skygge baka= idiot Tisu= kart Konnichiwa? = hallo Itedakematsou? = det de sier før de eter Demo = men? hvrofor? Hai = ja retta på konnichiwa'en min Endret 4. januar 2007 av potetgullmannen Lenke til kommentar
_vincent_ Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 fant nettop ut at: chikushou= damn it Lenke til kommentar
Inverno Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 hva betyr de stavelsene som de ofte sier etter navnet til en person da ? f.eks. -san -chan osv Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 -san er omtrent det samme som Herr. -chan er for eldre søsken? eller var det yngre? Husker ikke helt. Tingen er at de endelsene sier noe om den personens status i forhold til deg selv. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 ohaio gosaimas - Go mårn Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Baggyera - Monster Det er lydskrift slik at husker det Husker det fra Hellsing der de sier det så mye... Lenke til kommentar
nikrus Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Watashi wa Frydenlund Nikolai desu. Hajimemashite, doozo yoroshiku. Jeg er Nikolai Frydenlund. Hyggelig å hilse på deg (også er det noe sånne formelle greier ) Lenke til kommentar
akan Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Bankai: Ban betyr release og kai betyr ny mener jeg Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Bankai: Ban betyr release og kai betyr ny mener jeg 7651845[/snapback] BLEACH! Lenke til kommentar
yuo are smart Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Baggyera - Monster 7651751[/snapback] Det skrives bakemono. Watashi wa Aslak desu. Dôzo yoroshiku. Lenke til kommentar
_vincent_ Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Bankai: Ban betyr release og kai betyr ny mener jeg 7651845[/snapback] tror faktisk at det er kai som betyr release Lenke til kommentar
akan Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Hmm.. er ikke helt sikker jeg heller, dette er det som står i bleach mangaen og er ikke helt lett å tyde hva de mener. Not just Zangetsu, All soulcutters have two levels of soul release. The first one is called "initial release" the second is the "Ban Release" ordrett av hva de har skrevet. Men det som får meg til å tro at det er Ban som er release er at de bruker kai i Yakitate Japan! som ny. kai betyr et par andre ting og men det har ingenting med bankai å gjøre og siden japanere stokker om på ordene så vil bakai bli new release hvis vi setter det riktig og det låter ikke så dumt Endret 7. januar 2007 av akan Lenke til kommentar
ShinyFruit Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 -san er omtrent det samme som Herr.-chan er for eldre søsken? eller var det yngre? Husker ikke helt. Tingen er at de endelsene sier noe om den personens status i forhold til deg selv. 7648431[/snapback] Er det ikke sånn at -chan er brukt med en person som du.. tja, hvordan skal jeg si det, føler deg trygg sammen med? Som for eksempel bestevennen din eller småsøsken.. Tror jeg, da. Og -sama brukes på de som er over deg på rangstigen.. Lenke til kommentar
akan Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Chan (ちゃん, Chan?) is the hypocoristic suffix, used to refer to children, animals, and people whom one has known since they were children. San (さん, San?) is the most common honorific title, used when addressing most social outsiders, for example, non-family members. San is used unless the addressee's status warrants one of the other terms mentioned below. Kun (君, Kun?) is an informal and intimate honorific primarily used towards males (It is still used towards females, but rarely.) It is used by persons of senior status in addressing those of junior status, by males of roughly the same age and status when addressing each other, and by anyone in addressing male children. In business settings, women, particularly young women, may also be addressed as kun by older males of senior status. It is sometimes used towards male pets as well. sier wikipedia Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 jeg har lært meg nesten hele introsangen på rizelmine, for de som har sett de. Men jeg kan bare oversette ett ord: shimasho = lets do it. litt usikker på om det er ett eller flere ord som er satt sammen. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 er det noen som vet hva hold kjeft er på japansk?etter det jeg har sett på bleach uttales det sånn ca huruze eller uruze 7634859[/snapback] Eller, hvis du ikke vil være på så formell og si urusai, si damarre (likt trykk overalt) Watashi wa Frydenlund Nikolai desu. Hajimemashite, doozo yoroshiku.Jeg er Nikolai Frydenlund. Hyggelig å hilse på deg (også er det noe sånne formelle greier ) 7651761[/snapback] det siste (yoroshiku) betyr noe i banene som "hyggelig å få lov til å arbeide sammen med deg.", men "douzo" betyr værsåsnill (å spise, drikke, ta imot noe eller sitte ned) Nå som jeg tenker på det.. Hvorfor har jeg lært meg alt dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå