Gå til innhold

ord anime har lært deg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wagatta (høres det ut som i alle fall) = Understand/understood/I got it etc.

Ikurasai (eller noe) = hørt det mange ganger, men har i alle fall blitt oversatt til "live" en gang i Bleach.

Og Stoyrm, sikkert riktig det du sier, men det har blitt skrevet Ookami de gangene jeg har sett det (ikke at det er så mange).

Endret av Synox
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M
Subarashi(?): Vidunderlig (blir ofte brukt av skurker som ser at planen deres funker :p)

7425286[/snapback]

Bakana - Umulig/Utrolig (blir ofte brukt av skurker som ser at planen deres ikke fungerer :p )

Endret av Slettet-lQle7N2M
Lenke til kommentar

Baka - dust

Baka yaro - stor dust

Kawaii - søt

Sugoi - sterk, utrolig

Arigatou - takk

Jamero - hold opp

Kokoro - hjerte

Kaze - vind

Kizu - sår

Hashire - løpe

Ookami - ulv

Rakuen - paradis

Neko - katt

Inu - hund

Youkai - demon

Houshi - munk

Hentai - pervers fyr

Osuwari - sitt

Ohaio - god morgen

Konichiwa - god dag

Gomen nasai - tilgi meg

Daijobu? - går det bra med deg?

Daijobu - det/jeg er i orden

Onegai - vær så snill

Miko - prestinne

Shippou - hale

Det var alle tror jeg..

Endret av ShinyFruit
Lenke til kommentar
? = ka. Så 'So desu' = sånn er det og 'so desu ka' = er det sånn? om jeg ikke husker helt feil.

7522696[/snapback]

Ikke helt sikker på dette, men tror ikke ? = ka. Tror bare ka er et ord man bruker i spørre setninger. Tror det blir "so desu ka?"

Eller er jeg helt på jordet nå? :whistle:

7525659[/snapback]

det var det de japanske lærerne sa til meg når jeg tok et semester japansk på UiO så jeg går utifra at det stemmer :)

Lenke til kommentar
Vil dere virkelig LÆRE japansk; da må dere se Chobits-serien. Hovedpersonen lærer en spesiell robott i form av en personlig hjelper, pluss at serien rocker. Bare litt sånn btw...

7536954[/snapback]

vil du virkelig lære japansk så tar du det på universitetet :p eller reiser til japan ^^

Er det noen som husker hva gaara betyr? mener det betyr sand men er ikke sikker : /

Lenke til kommentar

Neineinei. Drar du til Japan/universitetet så forsøker du gjennom flere år med skole/vandring i Japan å lære språket med 50 % sjangse til å klare det. Ser du Chobits så KAN du det i løpet av de 24 fantastiske episodene... DEAD SERIOUS, NO KIDDING, BEEELIVE IT!

...

Sett den?

Garaa betyr sikkert noe med sand, kanskje det står som "Note:" på episoden vi ser han i for første gang?

Lenke til kommentar

Tror ikke det var i Naruto de sa det, men en annen anime :hmm:

har selvfølgelig klart å slette chobits for et par dager siden når jeg hadde lite plass på pcen og noe anime måtte ta turen : / skal se det senere i juleferien. Først blir det oppfriskning med samurai champloo og så blir det GTO, Fruit basket, Hikaru no Go og Mai Hime :p veldig mye anime som skal tråles gjennom :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...