Zippio Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Subarashi(?): Vidunderlig (blir ofte brukt av skurker som ser at planen deres funker ) Lenke til kommentar
Stoyrm Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Okami = Ulv Wolf's Rain ^^ Lenke til kommentar
Serjiously Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Ookami, med to o'er, Stoyrm. Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Ah, kuso! Takk for den cagalli. ENDELIG kan jeg banne skikkeig på japansk, OGSÅ skriftlig :!: 7405433[/snapback] http://www.insultmonger.com/swearing/japanese.htm 7421299[/snapback] Ok, um... fin side deeet Så lenge en ser bort fra *kremt* "reklamen". *Skynder seg å kopiere teksten, holder seg for øynene, og scanner teksten for virus* Lenke til kommentar
Stoyrm Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Ookami, med to o'er, Stoyrm. 7425392[/snapback] Ikke egentli, skrives egentli Okami med en - oppå Oen. vet ikke hvordan man får det til. Lenke til kommentar
akan Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 ka-san = mor tou-san = far nii-san = bror nee - san= søster dette er de vanligste formene men du kan bruke f.eks ototo = lillebror eller aniki som er litt mer bro ^^ Lenke til kommentar
Serjiously Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Wagatta (høres det ut som i alle fall) = Understand/understood/I got it etc. Ikurasai (eller noe) = hørt det mange ganger, men har i alle fall blitt oversatt til "live" en gang i Bleach. Og Stoyrm, sikkert riktig det du sier, men det har blitt skrevet Ookami de gangene jeg har sett det (ikke at det er så mange). Endret 16. desember 2006 av Synox Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 (endret) Subarashi(?): Vidunderlig (blir ofte brukt av skurker som ser at planen deres funker ) 7425286[/snapback] Bakana - Umulig/Utrolig (blir ofte brukt av skurker som ser at planen deres ikke fungerer ) Endret 16. desember 2006 av Slettet-lQle7N2M Lenke til kommentar
ShinyFruit Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) Baka - dust Baka yaro - stor dust Kawaii - søt Sugoi - sterk, utrolig Arigatou - takk Jamero - hold opp Kokoro - hjerte Kaze - vind Kizu - sår Hashire - løpe Ookami - ulv Rakuen - paradis Neko - katt Inu - hund Youkai - demon Houshi - munk Hentai - pervers fyr Osuwari - sitt Ohaio - god morgen Konichiwa - god dag Gomen nasai - tilgi meg Daijobu? - går det bra med deg? Daijobu - det/jeg er i orden Onegai - vær så snill Miko - prestinne Shippou - hale Det var alle tror jeg.. Endret 17. desember 2006 av ShinyFruit Lenke til kommentar
_vincent_ Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 ero=pervo ero-sennin=perverse eremitt Lenke til kommentar
scythe Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 haha dere har sett så altfor mye på anime kan vel ikke så mange ord egentlig Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 ? = ka. Så 'So desu' = sånn er det og 'so desu ka' = er det sånn? om jeg ikke husker helt feil. I tillegg så er så og si alle konsonater etterfulgt av en vokal. Eneste unntaket er vel n som kan stå alene. med mindre det er dobble konsonanter da. Lenke til kommentar
yuo are smart Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 ? = ka. Så 'So desu' = sånn er det og 'so desu ka' = er det sånn? om jeg ikke husker helt feil. 7522696[/snapback] Ikke helt sikker på dette, men tror ikke ? = ka. Tror bare ka er et ord man bruker i spørre setninger. Tror det blir "so desu ka?" Eller er jeg helt på jordet nå? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Nihongoga wagalimasga? Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 ? = ka. Så 'So desu' = sånn er det og 'so desu ka' = er det sånn? om jeg ikke husker helt feil. 7522696[/snapback] Ikke helt sikker på dette, men tror ikke ? = ka. Tror bare ka er et ord man bruker i spørre setninger. Tror det blir "so desu ka?" Eller er jeg helt på jordet nå? 7525659[/snapback] det var det de japanske lærerne sa til meg når jeg tok et semester japansk på UiO så jeg går utifra at det stemmer Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Vil dere virkelig LÆRE japansk; da må dere se Chobits-serien. Hovedpersonen lærer en spesiell robott i form av en personlig hjelper, pluss at serien rocker. Bare litt sånn btw... Lenke til kommentar
akan Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Vil dere virkelig LÆRE japansk; da må dere se Chobits-serien. Hovedpersonen lærer en spesiell robott i form av en personlig hjelper, pluss at serien rocker. Bare litt sånn btw... 7536954[/snapback] vil du virkelig lære japansk så tar du det på universitetet eller reiser til japan ^^ Er det noen som husker hva gaara betyr? mener det betyr sand men er ikke sikker : / Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Neineinei. Drar du til Japan/universitetet så forsøker du gjennom flere år med skole/vandring i Japan å lære språket med 50 % sjangse til å klare det. Ser du Chobits så KAN du det i løpet av de 24 fantastiske episodene... DEAD SERIOUS, NO KIDDING, BEEELIVE IT! ... Sett den? Garaa betyr sikkert noe med sand, kanskje det står som "Note:" på episoden vi ser han i for første gang? Lenke til kommentar
akan Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Tror ikke det var i Naruto de sa det, men en annen anime har selvfølgelig klart å slette chobits for et par dager siden når jeg hadde lite plass på pcen og noe anime måtte ta turen : / skal se det senere i juleferien. Først blir det oppfriskning med samurai champloo og så blir det GTO, Fruit basket, Hikaru no Go og Mai Hime veldig mye anime som skal tråles gjennom Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Ordet/navnet Gaara i en annen ainime?! Jøss... Det hørtes uansett ut som en travel plan du hadde; men... Du skulle sagt ifra slik at jeg kunne ende deg noen tomme DVD'er! "Slette Chobits" Oo Seriens konsept er animeverdenens beste hitil (min mening). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå