Koma Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 D-Link 614+ og 650+ D-Link 22Mbit trådløst nettverk Kjenner noen til denne? Jeg leste om testen i itavisen(http://www.itavisen.no/art/1299730.htm), men lurer på om noen andre har prøvd denne ut. Har tanker om å kjøpe denne. Setter pris på all råd og veiledning. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Jeg har både 614+ og 650-kortet, og når det fungerer er det glimrende. Jeg ville rådet deg til å vente litt, da firmware'n på 614+ er noe ustabil. Tidligere brukte jeg en SMC Barricade router, og denne var på nett HELE tiden. Lå på mellom 200-250 timer og mer før jeg fikk ny IP, men jeg var aldri av nett. Med DLink'en så hender det nesten daglig at den resetter seg, dvs. jeg merker at nettverksikonet kobler av, også på igjen. Problemet er da at den logger seg ikke ordentlig på ADSL'en igjen. Som trådløst vil jeg si det fungerer ypperlig. Jeg har dekning i hele huset, og når jeg er lengst unna i etasjen over, så er det god dekning bare man ikke er i bevegelse. I øyeblikket vil jeg heller anbefale deg å vente til ny firmware evt. er på plass, enn å anbefale deg å kjøpe. bertie Lenke til kommentar
Koma Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 Bertie! Tusen takk for råd og veiledning, Bertie. Koma Lenke til kommentar
datanerd Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Hei, jeg selger Dlink 22Mbps utstyr, og kunder er svært fonøyd med det.Kontakt meg på [email protected] for pris(rimeligere enn butikk) Lenke til kommentar
Andreaz69 Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 HEI! Jeg har et D-Link DWL-520+ PCI 22mbit kort. Bruker dette mot en ISP som har trådløs tilkobling. Funker utmerket. Kjøpte det på mpx.no for 980,-, og det var billigere enn andre netbutikkene jeg fant i farten. Lenke til kommentar
mehmeh Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 (endret) Endret 5. juni 2010 av mehmeh Lenke til kommentar
bertie Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 hvis avstanden er 200 meter vil jeg si at dekningen er bra da, men hastigheten mellom to maskiner er bedre å gjøre ved å overføre en fil eller noe enn å ta itavisen's hastighetsmåler. kan tillegge at etter å ha oppgradert firmware'n på DLink 614+'en min virker den mer stabil. Logger seg lettere opp på ADSL'en også. Det blir også sagt at det skal komme en firmware som skal sørge for høyere hastigheter når man bruker 22mbit utstyret også, så jeg er mer positiv til denne routeren enn jeg var i min tidligere post. Nå skal det sies at jeg har bare hatt denne firmwaren inne i 2-3 dager, men den har ikke oppført seg slik den andre gjorde flere ganger daglig, så jeg ser det som positivt. bertie bruker firmware 2.03G i tilfelle noen skulle lure. Lenke til kommentar
mehmeh Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 (endret) Endret 5. juni 2010 av mehmeh Lenke til kommentar
geokri Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 jeg har en 614+ med 650+ kort, er dønn stabilt så lenge det bare befinner deg 650+ kort i nettet, men kommer en av kompisene mine som har andre kort så lir vi av og til kasta av nettet, men dekininga er helt rå i forhold til de andre jeg har testet. Lenke til kommentar
Koma Skrevet 21. november 2002 Forfatter Del Skrevet 21. november 2002 Takk for all råd og veiliedning. Det endte med at jeg fikk en billig D-Link DI-713P meget billig av en kompis. I tillegg anskaffet jeg meg en 3-Com med innfellbar antenne. Grunnen til at jeg valgte 11Mbps nå er at jeg har hørt rykter om at det kommer en 54Mbps til neste år. De pengene jeg sparte nå investerer jeg i en 54Mbps til neste år. Allikevel fikk jeg masse fine råd av dere, noe som også førte til at jeg tok denne avgjørelsen. Alt fungerer utmerket nå "hardware.no rocks" Lenke til kommentar
mascot Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 54/108 Mbps (802.11a) er i salg allerede nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå