bearnar Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Hei! Har en Western Digital My Book Pro Edition 500GB USB2.0/Firewire 800 koblet til den stasjonære pc'n min, via Firewire 800. Problemet mitt, er at den ikke skrur seg av (slik det sies den skal) når pcn blir skrudd av! Selv om pcn er av, står den eksterne harddisken fortsatt på, og det tar ofte en time før den finner ut at den skal skru seg av / gå i dvale, så den ikke bråker mer. Løsningen til nå har vært å dra ut strømmen eller firewirekabelen fra selve harddisken, noe som ikke kan være så godt for den.. Noen som kan hjelp meg!? Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Har ikke disken din en powerknapp der bak? Ville vært rart om den ikke hadde det. Og bruk Trygg fjerning av maskinvare (Safely remove hardware) før du drar ut FW kabelen. Edit: Ser på bilder av 1TB utgaven og den har ikke noen powerknapp som jeg kan se nei. Edit2: Er det ikke den store "rundingen" foran som er powerknappen? Endret 6. november 2006 av CannibalCorpse Lenke til kommentar
bearnar Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Joa, men når pcn er avskrudd, så bør den tolke det som at det ikke er noe aktivitet, ergo bør den skru seg av, om ikke minst etter 10 minutter med inaktivitet som den reklamerer for. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Har du prøvd om den skrur seg av hvis du bruker USB? Hvis ikke så er det definitivt noe galt med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå