Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tregt mellom trådløst nettverk.

Anbefalte innlegg

Hepps, jeg har en stasjonær pc som deler nett mot en Belking 802.11g trådløs router. Jeg har en bærbar pc som jeg bruker andre plasser i huset. Problemet mitt er når jeg har filer på bærbaren og skal overføre dem til stasjonæren så går det urtregt. :dontgetit:

Da mener jeg saktere enn om jeg skulle lastet det ned fra netett... :(

Dette er ikke hver gang, av og til så får jeg grei fart, og det går rimelig fort å laste ned.

Er det noen endringer jeg kan gjøre slik at det går fort hele tiden.. Er det noe som kan stå feilkonfigurert på bærbaren eller ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk signalstyrken når du får dårlig hastighet.

Da ser du vel også maks overføringshastighet.

Om du har dårlig signal, så regner jeg med det er det som er grunnen.

Har du OK\godt signal, så kan du jo vurdere å sette opp en FTP server, og overføre via FTP, da dette som regel går raskere enn overføring via utforskeren.

Lenke til kommentar

Sorry at jeg ikke skrev noe om det, nei. Har ikke dårlig signalstyrke. Signalstyrke ligger på maks hele tiden (bærbaren er ca 3 meter unna med en trevegg imellom, så det skulle bare mangle) Jeg bruker kun msn til å overføre. Problemet er at noen ganger går det kjapt og fint (hvis jeg resetter og tester og herjer på) og andre ganger går det urtregt.

Jeg skulle gjerne likt å vist hvorfor det er slik.

Lenke til kommentar
Det er fordi det er MSN Messenger!

Det er PISSTREGT.. Sånn har det alltid vært.

MSN Messenger funker NOEN ganger, men det er sånn 5% av gangene.

Ikke bruk MSN Messenger til overføring... Enkelt og greit ;)

7228677[/snapback]

riktig. har noen ganger følelsen av at msn ikke tar den raskeste veien når den skal overføre filer fra en maskin i nettverket, til en annen...

Del heller mappene på maskina du skal hente filene fra, og ta det den veien, myyye raskere enn msn. ;)

Lenke til kommentar
;)

Bare pass på å skru de på når du er ferdig, så du slipper virus og alt slik tull.

7229073[/snapback]

Om du har gjennomsnittlig nettvett så er det ikke behov for brannmur på maskinen din.

7229081[/snapback]

men nå veit vi ikke om han har det :p

Eller om det er andre som bruker maskinene som overhode ikke har nettvett, tro meg, jeg kjenner til det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...