erikstein Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Hei, Problemstilling :smile: Har 3 maskiner plassert på forskjellige steder i huset. ADSL modem er plassert i det ene rommet hvor jeg har for tiden tilkoblet hele stasen til en router fra SMC. Så kommer "problemet". Jeg vil gjøre alt trådløst. Istede for en bredbåndsrouter, så vil jeg bruke en server som mail/firewall etc tilkoblet en trådløs basestasjon. Denne står igjen plassert i et annet rom (pågrunn av støy, varme etc). Men fram til servern skal jeg bruke 1stk TP kabel, siden den allerede er lagt opp. For dere som ennå er med...fra servern og basestasjon, så skal da internett deles, trådløst. Har også en multifunksjons sak fra HP som kan sende faks, printe, scanne etc. Denne skal alle maskinene få tilgang til. Den bruker dessverre USB som tilkoblingsmetode, så der har jeg et problem. det vil bli sånn her: ADSL--->server--->basestasjon--->3 stk pc'er + printer Samtidig skal skrivern/scanner deles over hele regla. Noen som skjønner hva jeg mener? :smile: Trenger det å koste utrolig mye? Lenke til kommentar
bertie Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Du trenger jo da bare et aksesspunkt tilkoblet serveren din for å få de 3 pc'ene koblet på nett. Og et trådløst nettverkskort i hver pc da. Står en av pc'ene på hele tiden, kan jo printeren stå koblet til denne. Hvis ikke har jeg selv gjort det slik at printeren er tilkoblet serveren. Men det er kanskje ingen god løsning for deg? Du vil kanskje ha printeren et annet sted enne serveren? bertie Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 den vil stå på et annet rom..men 1stk usb kabel er vel greit nok... Problemet er at jeg da trenger en basestasjon med innebygd switch. Finnes det? Lenke til kommentar
mascot Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Det finnes :smile: I alle mulige prisklasser og varianter. Men hva skal du med innebygget switch? Skulle du ikke ha en maskin med firewall osv som du koblet ADSL-modemet rett inn i? Hvis det er to nettverkskort i denne maskinen kobler du fra det andre nettverkskortet inn i basestasjonen. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Du kan koble så mange enheter du vil(innenfor visse grenser) til et aksesspunkt, og aksesspunktet står jo i serveren, så en switch trenger du ikke. bertie Lenke til kommentar
datanerd Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Forumet er ingen markedsplass. Fjernet salgsannonse. -moderator yummy- [ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-11-18 01:23 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå