Gå til innhold

Kommentarer til hjemmeside


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et øvingsprosjekt liggende, det kan nok duge, logginnen er sikrere en på den gjesteboken du har.

<?php

$gjestebokdb = "gjestebokdb.txt"; 
$gjestebok = "gjestebok.php"; 
$visdatoen = "Y-m-d - H:i:s";
$brukernavn = "ADMINBRUKERNAVN"; //skriv inn ditt brukernavn
$passord = "ADMINPASSORD"; // Og skriv inn ditt passord
$wrongpass = "Du skrev inn feil passord!"; 
$wrongname = "Du skrev inn feil brukernavn!"; 
$thankstxt = "<meta http-equiv='refresh' content='5;URL=$gjestebok'><p> Ditt innlegg ligger nå i gjesteboka. Om det er et innlegg du vil ha svar på får du nok svar i løpet av et par dager.<br>Du vil bli sendt tilbake til gjesteboken etter 5 sekunder, ellers så trykker du <a href='$gjestebok'>her</a></p>";
$errornoname = "<meta http-equiv='refresh' content='5;URL=$gjestebok'><p>Skriv inn navn!<br>Du vil bli sendt tilbake etter 5 sekunder, ellers så trykker du <a href='$gjestebok'>her</a></p>"; 
$errornomsg = "<meta http-equiv='refresh' content='5;URL=$gjestebok'><p>Skriv inn en beskjed!<br>Du vil bli sendt tilbake etter 5 sekunder, ellers så trykker du <a href='$gjestebok'>her</a></p>";
$gbedited = "<meta http-equiv='refresh' content='5;URL=$gjestebok'><p>Du har fikset på gjesteboken<br>Du vil bli sendt tilbake etter 5 sekunder, ellers så trykker du <a href='$gjestebok'>her</a></p>"; 

$gbpage = "$_SERVER[PHP_SELF]";
$date = date("$visdatoen");
$name = htmlentities(strip_tags($_POST['name']));
$email = htmlentities(strip_tags($_POST['email']));
$homepage = htmlentities(strip_tags($_POST['homepage']));
$message = nl2br(htmlentities(strip_tags($_POST['message'])));
$message = str_replace(array("\r", "\n"), '', $message);
$message = wordwrap($message, 75, "<br />", true);
$printfull = "<table width=\"400\" border=\"1\" align=\"center\" bordercolor=\"#CCCCCC\"><tr><td width=\"80\"><b>Dato:</b></td><td width=\"320\">$date</td></tr><tr><td><b>Navn:</b></td><td>$name</td></tr><tr><td><b>E-Post:</b></td><td><a href=\"mailto:$email\">$email</a></td></tr><tr><td><b>Hjemmeside:</b></td><td><a href=\"$homepage\" target=\"_blank\">$homepage</a></td></tr><tr><td><b>Melding:</b></td><td>$message</td></tr></table><br> \n";
$printnoemail = "<table width=\"400\" border=\"1\" align=\"center\" bordercolor=\"#CCCCCC\"><tr><td width=\"80\"><b>Dato:</b></td><td width=\"320\">$date</td></tr><tr><td><b>Navn:</b></td><td>$name</td></tr><td><b>Hjemmeside:</b></td><td><a href=\"$homepage\" target=\"_blank\">$homepage</a></td></tr><tr><td><b>Melding:</b></td><td>$message</td></tr></table><br> \n";
$printnopage = "<table width=\"400\" border=\"1\" align=\"center\" bordercolor=\"#CCCCCC\"><tr><td width=\"80\"><b>Dato:</b></td><td width=\"320\">$date</td></tr><tr><td><b>Navn:</b></td><td>$name</td></tr><tr><td><b>E-Post:</b></td><td><a href=\"mailto:$email\">$email</a></td></tr><tr><td><b>Melding:</b></td><td>$message</td></tr></table><br> \n";
$printnoemailpage = "<table width=\"400\" border=\"1\" align=\"center\" bordercolor=\"#CCCCCC\"><tr><td width=\"80\"><b>Dato:</b></td><td width=\"320\">$date</td></tr><tr><td><b>Navn:</b></td><td>$name</td></tr><tr><td><b>Melding:</b></td><td>$message</td></tr></table><br> \n";

switch($_GET['id'])
{
default:
?>
<table align="center"><form action="<?php echo $gbpage; ?>?id=1" method="post" name="submitform">
<tr><td><b>Navn:</b></td><td><input type="text" name="name" size="40" maxlength="50"></td></tr>
<tr><td><b>E-Post:</b></td><td><input type="text" name="email" size="40" maxlength="50"></td></tr>
<tr><td><b>Hjemmeside:</b></td><td><input type="text" name="homepage" size="40" maxlength="50" value="http://"></td></tr>
<tr><td valign="top"><b>Melding:</b></td><td><textarea name="message" cols="30" rows="7"></textarea></td></tr>
<tr><td></td><td><input type="submit" name="submit" value="Send"></td></tr>
</form></table><br>
<?php
$gb = file($gjestebokdb);
$gb = array_reverse($gb);
foreach ($gb as $guestbook) { echo stripslashes($guestbook); }
break;

case 1:
if($name == "")
 { echo $errornoname; }
elseif($message == "")
 { echo $errornomsg; }
elseif($email == "")
{
 if($homepage == "" || $homepage == "http://")
 {
 $writeinfo = $printnoemailpage;
 $printer = fopen($gjestebokdb,"a");
 fwrite($printer,$writeinfo);
 fclose($printer);
 echo $thankstxt;
 }
 else
 {
 $writeinfo = $printnoemail;
 $printer = fopen($gjestebokdb, 'a');
 fwrite($printer,$writeinfo);
 fclose($printer);
 echo $thankstxt;
 }
}
elseif($homepage == "" || $homepage == "http://")
{
$writeinfo = $printnopage;
$printer = fopen($gjestebokdb, 'a');
fwrite($printer,$writeinfo);
fclose($printer);
echo $thankstxt;
}
else
{
$writeinfo = $printfull;
$printer = fopen($gjestebokdb, 'a');
fwrite($printer,$writeinfo);
fclose($printer);
echo $thankstxt;
}
break;
case 2:
?>
<table align="center"><form action="<?php echo $gbpage; ?>?id=3" method="post" name="submitform">
<tr><td><strong>Brukernavn:</strong></td><td><input type="text" name="adminname" size="20"></td></tr>
<tr><td><strong>Passord:</strong></td><td><input type="password" name="adminpass" size="20"></td></tr>
<tr><td></td><td><input type="submit" name="submit" value="Logg Inn"></td></tr>
</form></table>
<?php
break;
case 3:
if($_POST["adminname"] == $brukernavn) { if($_POST["adminpass"] == $passord) {
?>
<table align="center"><form name="guestbookedit" method="post" action="<?php echo $gbpage; ?>?id=4">
<tr><td><textarea name="gbedit" cols="65" rows="30" wrap="off">
<?php
$gb = file("$gjestebokdb");
$gb = array_values($gb);
foreach ($gb as $guestbook) { echo stripslashes($guestbook); }
?>
</textarea></td></tr>
<tr><td>Skriv inn Admin passordet for å endre: <input type="password" name="psw" size="20"></td></tr>
<tr><td><input type="submit" name="send" value="Lagre"><input type="reset" name="Avbryt" value="Avbryt"></td></tr>
</form></table>
<?php
} else { echo "$wrongpass"; } }
else { echo "$wrongname"; }
break;
case 4:
if($_POST["psw"] == $passord)
{
 $writeinfo = $_POST['gbedit'];
 $writeinfo = stripslashes($writeinfo);
 $printer = fopen($gjestebokdb, 'w');
 fwrite($printer,$writeinfo);
 fclose($printer);
 echo $gbedited;
}
else { echo "$wrongpass"; }
break;
}

?>

 

Lagre den som gjestebok.php

 

Så lager du en tekstfil som du kaller gjestebokdb.txt

Denne gjesteboka er basert på tekst filer, ergo du trenger ingen database

 

Adminsida blir gjestebok.php?id=2

Der kan du logge inn, eneste du trenger å gjøre er å bytte pw og brukernavn der jeg har kommentert helt opperst

 

mvh madbird

 

finner du noen bugs, send meg gjerne en PM

Lenke til kommentar
Hehe, eller bare bruke Wordpress med en gang

Da er saken grei:

 

Lage en side som heter gjestebok, legge til tema som er noen lunde lik comments.php.

7264099[/snapback]

 

Jeg har tatt i bruk en gjestebok nå...

Nå skal siden fungere for de aller fleste.. forhåpentligvis alle.

Jeg prøvde meg på CSS imagemap, men fikk hodepine av det. :(

Ga opp.

Lenke til kommentar

Jeg synes du er på god vei! :)

 

Du har fått testet cutenews, synes at dette klasjer litt med resten av siden. Det ser ut som du bruker cutenews sitt default design. Prøv å stillegge dette littegranne - gjerne med elementer av design som går igjen på resten av siden.

 

Bruker du elementer av design flere steder på en side, ser det gjerne litt mer konsist ut.

 

Kodemessig er du de tre dagene fra å være pro. ;) Men som sagt, wordpress vinner over alle - til og med cutenews. Der er det ingen tabeller, kun valid xhtml.

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Jeg synes du er på god vei! :)

 

Du har fått testet cutenews, synes at dette klasjer litt med resten av siden. Det ser ut som du bruker cutenews sitt default design. Prøv å stillegge dette littegranne - gjerne med elementer av design som går igjen på resten av siden.

 

Bruker du elementer av design flere steder på en side, ser det gjerne litt mer konsist ut.

 

Kodemessig er du de tre dagene fra å være pro. ;) Men som sagt, wordpress vinner over alle - til og med cutenews. Der er det ingen tabeller, kun valid xhtml.

 

Stå på!

7265595[/snapback]

 

Takk for det.

 

Jeg prøvde wordpress, men det var veldig vanskelig å få siden min til å fungere i den..

Man må på en måte gjøre om wordpress til min side. Det får jeg ikke til.

Jeg prøvde å laste inn wordpress i den ene DIVen som innholdet blir lastet inn i, men så har jeg et problem jeg ikke klarer å finne ut av.

Det er at når en .php fil blir lastet inn i innholdsdiven så blir problemet at folder-paths og fil-paths blir jo forskjøvet. Hvis du forstår hva jeg mener.

jeg bruker php include og dispatch for å hente inn en side i min innholdsdiv.

Da er lir jo den siden hentet fram ett nivå i forhold til de andre filene som den skal fungere sammen med.

Bah

 

Jeg vil GJERNE få wordpress til å virke med siden min, men jeg tror ikke det vil gå uten hjelp fra noen som KAN det.

 

Er det mulig å laste inn wordpress i en innholds DIV?

OG fremdeles få det til å fungere?

Endret av Haavard82
Lenke til kommentar

Hei!

 

Det er mulig å gjøre hva som helst med Wordpress. Det er latterlig enkelt å legge hva som helst i hvilken som helst div, men du må "komme inn" i Wordpress først.

 

Jeg kan godt hjelpe deg med hva det måtte være. Jeg kan wordpress meget godt og vil hjelpe deg i mål. Da vil du se hvor genialt wordpress er, og du kommer aldri til å gå vekk fra det.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Det er mulig å gjøre hva som helst med Wordpress. Det er latterlig enkelt å legge hva som helst i hvilken som helst div, men du må "komme inn" i Wordpress først.

 

Jeg kan godt hjelpe deg med hva det måtte være. Jeg kan wordpress meget godt og vil hjelpe deg i mål. Da vil du se hvor genialt wordpress er, og du kommer aldri til å gå vekk fra det.

7268926[/snapback]

 

http://www.elisabethoghaavard.no/wordpress/

 

Da mener du at du kan få denne presset inn i "div innhold" på siden min?

Uten problemer??

 

Takk for at du vil hjelpe :)

Setter veldig pris på det. Kult gjort av deg.

:w00t:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...