Bardis Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Har hatt et problem med at bilde og lyd hakker når jeg spiller Dark Messiah of Might and Magic, enda jeg oppfyller alle recommended kravene til spillet... Tok ut et gammelt Audigy kort i en eldre pc jeg hadde og satt det i (har bare brukt mitt integrerte til nå). Hakkingen ble mye mindre når jeg fikk innstalert dette kortet.. kan det da hende at all hakking vil forsvinne dersom jeg kjøper meg et nytt bra lydkort tro? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Søk på hakking i forumet. Masse poster angående dette. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Dersom det er kun bildet som hakker er dette som oftest at skjermkortet ikke klarer å rendere (tegne) hurtig nok; skjermkortet ikke er kraftig nok. Dersom hakking i lyden skjer synkront med bildet er det nok desverre ikke lydkortet som forårsaker dette. Høres ut som det er hele PC'en din som ikke får nok strøm, og at en oppgradering av PSU (Power Supply Unit) heller er en potensiell løsning. Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Dersom det er kun bildet som hakker er dette som oftest at skjermkortet ikke klarer å rendere (tegne) hurtig nok; skjermkortet ikke er kraftig nok. Dersom hakking i lyden skjer synkront med bildet er det nok desverre ikke lydkortet som forårsaker dette. Høres ut som det er hele PC'en din som ikke får nok strøm, og at en oppgradering av PSU (Power Supply Unit) heller er en potensiell løsning. 7229538[/snapback] Usikker på hvor mange watt psu'en min er på, men er i alle fall ikke mindre enn 500 watt.. Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Dersom det er kun bildet som hakker er dette som oftest at skjermkortet ikke klarer å rendere (tegne) hurtig nok; skjermkortet ikke er kraftig nok. Dersom hakking i lyden skjer synkront med bildet er det nok desverre ikke lydkortet som forårsaker dette. Høres ut som det er hele PC'en din som ikke får nok strøm, og at en oppgradering av PSU (Power Supply Unit) heller er en potensiell løsning. 7229538[/snapback] Usikker på hvor mange watt psu'en min er på, men er i alle fall ikke mindre enn 500 watt.. 7232990[/snapback] mener faktisk det var 1000 watt jeg kjøpte.. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Vel, med mindre du har en 4-sokkels maskin med dobbelkjerner og quad-SLI og 15 harddisker vil jeg tro vi kan utelate strømmangel. Jeg bare tenkte å nevne det siden jeg har hatt det problemet selv før. Men er det slik at hakkingen i lyden er synkron med hakkingen i bildet? Foresten, har du dobbelkjerne-prosessor? I så fall kan løsningen din trolig være dette. Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Vel, med mindre du har en 4-sokkels maskin med dobbelkjerner og quad-SLI og 15 harddisker vil jeg tro vi kan utelate strømmangel. Jeg bare tenkte å nevne det siden jeg har hatt det problemet selv før. Men er det slik at hakkingen i lyden er synkron med hakkingen i bildet? Foresten, har du dobbelkjerne-prosessor? I så fall kan løsningen din trolig være dette. 7233395[/snapback] Nei har bare en enkel Pentium 4 3,2 Ghz prosessor jeg.. Hakkingen skjer oftest når det skjer mye i bildet.... Sånn når man går fremover så ser du bildet flytter seg en og en centimeter ettersom man nærmer seg ting.. Men så igjen når det ikke er så veldig mye som skjer så hakker det så og si ikke.. Det hakker aller mest i bildet kan du si.. Kanskje jeg burde investere i litt mere ram? Skjermkortet mitt: http://www.gainward.net/products/product.php?products_id=10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå