Gå til innhold

spider 390 RÅ BÅT?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jaja men det er snakk om båten tåler det da..... ikke bare å sleneg på en stor motor og kjøre..... går med en gang men etter et par år kanskje så er den så hardt kjørt at plasten begynner å bli delaminert og bunnen blir en geleklump.....

7233106[/snapback]

Ja du.

Hvordan kan bunnen bli en geleklump hvis man har for stor motor?

Logikken svikter! :whistle:

Lenke til kommentar

Et utrykk da... når glassfiber delaminerer svekkes den veldig og bunnen begynner å slå og vibrere.... dette har skjedd med mange båter spesielt de med lite v bunn.... kommer litt ann på hvor got de er bygd også da men mange speedbåt støpere har lagd båten tynn for å få den lettere som igjen gjør den raskere.....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

haha.. litt funny.. jeg søkte på nettet ettet noen bilder av spider båten.. så kom jge inn på dette forumet hvor det det bilde av spider båten er bilde jeg har tatt selv av den båten jeg hadde en gang i tiden.. litt artig.. hvem er det som har det bilde og hvor har du fått det fra?? bare litt artig å vist:)

bjørn

Lenke til kommentar

det går nok bra med en 25 hk. Men ikke sitt en 40 hk på den. Det er ikke så kjekt den dagen akterspeilet ryker. Og du får nok fart med en 25 hk. Bare den er helt på grensen. De er ikke bygget for så store motorer, det er en ungdomsbåt. Og hvis du skal ha forsikring på den, kan du ikke ha for stor motor. Og det er kjipt den dagen du smeller, og sår igjen med hele regningen for din båt. Og kanskje en annen sin båt i tilleg. Og husk at du må ha en lang stamme. Og ifølge http://www.hastig.no/prod05.htm får du 40 knop med en 25 hk. Og det holder i massevis får en 13 fots båt. Den er ikke laget for å gå fortere.

Endret av Hans-J
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...