Gå til innhold

Hva synes du om Rema 1000?

Anbefalte innlegg

Hva synes du om Rema 1000?

- Hvilke tanker har du rundt Rema 1000?

- Hva vet du om Rema 1000?

- Kunne du tenke deg å jobbe i Rema kjeden?

- Jobber du i Rema 1000?

- Har du jobbet i Rema 1000?

- Hvilke erfaringer har du?

Endret av chris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Siden dette er PRS og ikke "Mat og drikke", antar jeg at du snakker om samfunnsperspektivet:

Reitan var med å forandre dagligvarebransjen i Norge. I mine øyne til det bedre, fordi det flyttet "makten" over på forbrukersiden av bordet. Kortisiktig førte det til en forsimpling av dagligvaremarkedet, fordi alle kjedene bare skulle konkurrere på pris. Men over tid gikk det seg til, og idag kan jeg her jeg bor velge om jeg vil prioritere utvalg og gå på Meny, pris og gå på Rema, åpningstider og gå på Kiwi og så videre.

Det valget hadde vi ikke i "gamle dager". Da bestemte staten utvalget, produsentene prisene og fagforeningene åpningstidene. Butikkene var ikke sterke nok til å kunne kreve noe av disse partene, og dermed satt forbrukeren med svarteper og kunne ikke handle salami etter klokken 5 på ettermiddagen, fikk ikke ferskt brød på lørdager og fikk ikke annet øl enn Ringnes fordi butikkeierne ikke turte å få bråk med dem. (Ringnes brukte lenge Cola-agenturet som brekkstang i markedet: "Vil du ha Cola i disken så må du selge vårt øl også." Og fagforeningen krevde lørdagsfri for bakerne, så de kunne ikke bake på lørdags morgen, for å nevne et par eksempler.)

Den slags mafiametoder biter ikke på Reitan og Co, og dermed selger butikkene idag de varene forbrukerne vil ha til de tider på døgnet vi vil ha dem. (Skjønt politikerne fortsatt blander seg opp i ølsalg og søndagsåpne butikker.)

Så min mening er at vi er Reitan takk skyldig. Ikke at dere behøver å takke ham personlig, pengene dere legger igjen i butikkene hans er sikkert takk nok. ;)

Så er selvsagt spørsmålet om kjedene kan få for stor makt. Men det skal jeg la ligge i denne omgang.

Geir :)

Edit: oysfaerg har alt moderert her, så jeg lar den siden av saken ligge.

Lenke til kommentar
Det er ikke bare emnetittelen det er noe galt med her. Tråden har jo ikke noe samfunnsnyttig poeng eller diskusjonsmessig overlevelsesgrunnlag i det hele tatt.

7228124[/snapback]

Den fikk til en viss grad et poeng etter tom waits for alices post, men trådstarter kunne godt utdypet posten sin.

Lenke til kommentar
Det er ikke bare emnetittelen det er noe galt med her. Tråden har jo ikke noe samfunnsnyttig poeng eller diskusjonsmessig overlevelsesgrunnlag i det hele tatt.

7228124[/snapback]

Den fikk til en viss grad et poeng etter tom waits for alices post, men trådstarter kunne godt utdypet posten sin.

7228185[/snapback]

Det er fordi jeg synes det kunne bli et interessant emne. Dere har ellers helt rett, men cuns kommentar hører hjemme i den lille boksen dere får opp når dere trykker rapportknappen, ikke i tråden.

Back to topic, forutsatt at trådstarter følger moderators oppfordring over selvsagt. Og at han legger premissene for hva vi skal diskutere. (Det er ikke sikkert at det er det jeg valgte å svare på.)

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...