Howard Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Creative har lansert et tastatur og en mus i Fatal1ty-serien, som er rettet mot spillere. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Musen har utskiftbare vekter, er utstyrt med teflonføtter og takler en akselerasjon på inntil 20 G. 20G? Det er jo langt mindre enn det en harddisk takler under drift. Er denne musa virkelig så skjør? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Simen1: Hehe, sant nok, men hvor ofte hiver du musa rundt da? Jeg vil tippe at ikke engang "selveste" Jonathan belaster musa med 20G. Forøvrig synes jeg Fatal1ty-konseptet kan legge seg ned og dø. Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Hehehe, dere er ikke nådige..... Noen som har sett bilder av det tastaturet med lys i eller? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Man trenger ikke å hive musa rundt for å oppnå 20G. Det er nok med litt brå bevegelser. F.eks hvis man skal snu seg raskt rundt og stoppe rotasjonen veldig raskt i et spill. Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 huff, jaja. Fatality-navnet kommer nok til å vekke meget oppsikt hos gamere men tror nok man skal klare å spille like godt med ikke-merkevare Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Man trenger ikke å hive musa rundt for å oppnå 20G. Det er nok med litt brå bevegelser. F.eks hvis man skal snu seg raskt rundt og stoppe rotasjonen veldig raskt i et spill. 7227914[/snapback] Tja, det hadde vært moro å fått foretatt noen målinger på dette her. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Man trenger ikke å hive musa rundt for å oppnå 20G. Det er nok med litt brå bevegelser. F.eks hvis man skal snu seg raskt rundt og stoppe rotasjonen veldig raskt i et spill. 7227914[/snapback] Tja, det hadde vært moro å fått foretatt noen målinger på dette her. 7227928[/snapback] Ja, det hadde vært interessant, personlig tror jeg man lett kommer opp i 20G eller mer om amn gjør en brå musebevegelse. AtW Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Jeg har selv brukt musen i Quake4, og den fungerer, men den er ikke den beste "fast-fps" musen. Logitech G3 knuser den! Lenke til kommentar
ArtDeco Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Og jeg er rimelig sikker på at man ikke kommer opp i 20G uten å kaste musa temmelig hardt i gulvet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Og jeg er rimelig sikker på at man ikke kommer opp i 20G uten å kaste musa temmelig hardt i gulvet. 7228092[/snapback] Personlig hadde jeg vært overrasket om musa har mindre enn 20G bare av å miste den i gulvet, det er begrenset hvor mye en mus gir etter. AtW Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Vi kan jo spleise på en slik en og en mus, så kan vi jo måle det Lenke til kommentar
ArtDeco Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Det skulle vel tilsvare en aksellerasjon fra drøyt 0 til drøyt 700 km/h på et sekund. Så spørs det litt hva som menes med å tåle 20G, kan det ha noe med hva laseren klarer å registrere, eller har det med anslagsenergi å gjøre? Vi testet kalkulatorer en gang, de skulle tåle 10 fall fra pulten og ned på betonggulv med vinylbelegg oppå. Jeg mener å huske at det skulle tilsvare 7G, men hukommelsen er muligens en smule preget av airfix modellbyggelim.. Endret 6. november 2006 av ArtDeco Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Det skulle vel tilsvare en aksellerasjon fra drøyt 0 til drøyt 700 km/h på et sekund. Så spørs det litt hva som menes med å tåle 20G, kan det ha noe med hva laseren klarer å registrere, eller har det med anslagsenergi å gjøre? Vi testet kalkulatorer en gang, de skulle tåle 10 fall fra pulten og ned på betonggulv med vinylbelegg oppå. Jeg mener å huske at det skulle tilsvare 7G, men hukommelsen er muligens en smule preget av airfix modellbyggelim.. 7228165[/snapback] På et sekund ja, men en mus som treffer et hard gulv bremser ned på veldig kort distanse/veldig kort tid. Det bir ganske krapp akselerasjon av det , om no faller ned 1 meter og gulv og objekt gir etter 1mm når det treffer, så er man oppe i 1000G. AtW Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Det skulle vel tilsvare en aksellerasjon fra drøyt 0 til drøyt 700 km/h på et sekund. Så spørs det litt hva som menes med å tåle 20G, kan det ha noe med hva laseren klarer å registrere, eller har det med anslagsenergi å gjøre? Vi testet kalkulatorer en gang, de skulle tåle 10 fall fra pulten og ned på betonggulv med vinylbelegg oppå. Jeg mener å huske at det skulle tilsvare 7G, men hukommelsen er muligens en smule preget av airfix modellbyggelim.. 7228165[/snapback] HEHE. Jeg ler men hukommelsen er muligens en smule preget av airfix modellbyggelim.. Lenke til kommentar
ArtDeco Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Det bir ganske krapp akselerasjon av det , om no faller ned 1 meter og gulv og objekt gir etter 1mm når det treffer, så er man oppe i 1000G. AtW 7228266[/snapback] Nå vil ikke jeg gå god for matematikken din, og etter å ha sjekket på Creative sine sider ser jeg at det er sporingen de 20g'ene handler om. På den annen side er det samma for meg, jeg skal ikke ha den musa uansett. :-) Edit: endret benevnelse til lille g. Endret 6. november 2006 av ArtDeco Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Det skulle vel tilsvare en aksellerasjon fra drøyt 0 til drøyt 700 km/h på et sekund. Så spørs det litt hva som menes med å tåle 20G, kan det ha noe med hva laseren klarer å registrere, eller har det med anslagsenergi å gjøre? Vi testet kalkulatorer en gang, de skulle tåle 10 fall fra pulten og ned på betonggulv med vinylbelegg oppå. Jeg mener å huske at det skulle tilsvare 7G, men hukommelsen er muligens en smule preget av airfix modellbyggelim.. 7228165[/snapback] På et sekund ja, men en mus som treffer et hard gulv bremser ned på veldig kort distanse/veldig kort tid. Det bir ganske krapp akselerasjon av det , om no faller ned 1 meter og gulv og objekt gir etter 1mm når det treffer, så er man oppe i 1000G. AtW 7228266[/snapback] Det er ikke sikkert. for G kraft kommer ikke an på hvor høyt fallet var, iklke direkte i hvertfall. Det G krefter kommer an på er aksellerasjon og desellerasjon, og da er det farten til musen, og ikke høyden den faller fra som teller. Siden det er luft i rommet, bremser dette musen, og jeg vil tippe at en mus som faller ned fra et bord har en fart på rundt 20-40 km/t når den treffer gulvet. Jeg er ikke sikker på hvor mye G krefter dette er, men tviler på at det er 1000 g. Endret 6. november 2006 av christopher909 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Det skulle vel tilsvare en aksellerasjon fra drøyt 0 til drøyt 700 km/h på et sekund. Så spørs det litt hva som menes med å tåle 20G, kan det ha noe med hva laseren klarer å registrere, eller har det med anslagsenergi å gjøre? Vi testet kalkulatorer en gang, de skulle tåle 10 fall fra pulten og ned på betonggulv med vinylbelegg oppå. Jeg mener å huske at det skulle tilsvare 7G, men hukommelsen er muligens en smule preget av airfix modellbyggelim.. 7228165[/snapback] På et sekund ja, men en mus som treffer et hard gulv bremser ned på veldig kort distanse/veldig kort tid. Det bir ganske krapp akselerasjon av det , om no faller ned 1 meter og gulv og objekt gir etter 1mm når det treffer, så er man oppe i 1000G. AtW 7228266[/snapback] Det er ikke sikkert. for G kraft kommer ikke an på hvor høyt fallet var, iklke direkte i hvertfall. Det G krefter kommer an på er aksellerasjon og desellerasjon, og da er det farten til musen, og ikke høyden den faller fra som teller. Siden det er luft i rommet, bremser dette musen, og jeg vil tippe at en mus som faller ned fra et bord har en fart på rundt 20-40 km/t når den treffer gulvet. Jeg er ikke sikker på hvor mye G krefter dette er, men tviler på at det er 1000 g. 7228925[/snapback] Fra bare en meter så har jeg regnet luftmotstanden som neglisjerbar. Man kommer bare opp i 16 km/t (fra en meter) så det er neppe mye feil, men om du vil så kan du jo godt regne ut hvor mye feil det blir. Kan godt hende det ikke er 1000 g, det var mer for å vise at om ting ikke gir mye etter, så skal det ikke så mye til for å få høye g-krefter (eller høy akselerasjon om du vil), selv om tidspunktet disse kreftene virker er veldige korte. AtW Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Utifra bildene så det ikkje heilt bra ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå