Cuneax Skrevet 7. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. november 2006 Hahaha! Det må være en fanboy. Lenke til kommentar
Dinex Skrevet 7. november 2006 Rapporter Del Skrevet 7. november 2006 Fin musikk dette. Stalin har virkelig overgått seg selv her. Minner meg litt om Michael Jackson på starten av 90-tallet. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Ok da har jeg endelig somlet meg til en anmeldelse. Først så må jeg bare si til forsvar av DJ Stalin at jeg hater noise. Jeg vil gå så langt og si at det ikke er musikk. Selvsagt er dette bare min mening, og representerer selvsagt ikke folket / flertallet (?). Jeg må også si at jeg ikke er en dreven musikkanmelder, så dette er en av mine aller tidligste omtaler innen dette feltet. Utseende / presentasjon: Her scorer Stalin helt greit. Coveret får ikke en til å miste pusten, men det duger helt fint til formålet, vil jeg tro. cun er også en veldig grei promoter / produsent som gjør dette albumet attraktivt for min egen del, selv om jeg ikke skal avlsøre min agenda her for allmenheten. Titlene på låtene skjønner jeg ingenting av. Spesielt ikke "Theme from Pink Floyd"; da dette er så langt unna man kommer deres musikk. Musikken: Ja hva skal man si? Jeg vil si forferdelig, skrekkelig, fryktelig og ikke minst elendig. Det kan godt være at denne musikken vil karakteriseres som fair i noise miljøet - for meg er den øredøvende, irriterende og plagsom. Mulig bruk for denne musikken var hvis jeg skulle plage en jeg hadde bindt fast til en stol, da med max volum for ekstra vond effekt på vedkommede. Hvorfor? Lydbildet mangler så og si alt det jeg vil kalle fengende og tiltrekkende. Sangene inneholder uhyre forksjellige sounds, ergo er helheten i låtene ikke tilstedeværende. Selvsagt kan man kanskje si at dette er pga. at sangene er så lange, da mener jeg at man burde heller kuttet opp sangene - og prøvd og lagd en ordentlig låt - istedet for uhyre lange, mixede låter. Faktisk er endel av effektene som blir brukt i akustikken helt grei, men det skjer så altfor skjeldent og drukner nesten umiddelbart av andre elementer. Rytme er nok også et ukjent ord for bakmennene. Så hvilken låt er verst? Jeg fant Theme from Pink Floyd "best". Pop Nouvelle er mest trettende og plagsom, mens Sino-Belgique Rottweiler er det lengste marerittet jeg har hatt i musikkverdenen. Konklusjon: Jeg har sagt det flere gangen og jeg gjentar meg selv. Dj Stalin kan liksågodt legge opp hvis han ikke greier å få inn noen fengende toner i sangene sine. Dette har hittil ikke skjedd i hans ikke så veldig eminente karriere. Totalt blottet for sjarm vil jeg si. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Se der, ja. Endelig en anmeldelse verdig forumets egen DJ. Synd at han ikke har kommet med kommentarer selv ennå, den slappfisken. Alle kan vel fryde seg over at DJ Stalin har annonsert at de neste albumene skal handle om mer brukervennlige sjangere: Klassisk og disco Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Se der, ja. Endelig en anmeldelse verdig forumets egen DJ. Synd at han ikke har kommet med kommentarer selv ennå, den slappfisken. Alle kan vel fryde seg over at DJ Stalin har annonsert at de neste albumene skal handle om mer brukervennlige sjangere: Klassisk og disco 7246431[/snapback] I just can't wait. Lenke til kommentar
Kosmonaut! Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Regner med at DJ Stalin leier inn et symfoniorkester til klassisk-delen? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Spørs om han har råd til det selv om han jobbet i sommer. Er utallige måter å lage klassisk på, veit du Flere tilbakemeldinger, plx Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Send demo til Monster Magazine, så kan jeg (nesten) love deg at du får en anmeldelse du kan henge på veggen i glass og ramme. Særlig hvis redaktør Geir Larsen står for anmeldelsen. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Herlig som vanlig. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Send demo til Monster Magazine, så kan jeg (nesten) love deg at du får en anmeldelse du kan henge på veggen i glass og ramme. Særlig hvis redaktør Geir Larsen står for anmeldelsen. 7247295[/snapback] Hva er grunnen til dette? Er de noiseelskende? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Send demo til Monster Magazine, så kan jeg (nesten) love deg at du får en anmeldelse du kan henge på veggen i glass og ramme. Særlig hvis redaktør Geir Larsen står for anmeldelsen. 7247295[/snapback] Hva er grunnen til dette? Er de noiseelskende? 7247368[/snapback] Mjæ...de har en tendens til å slakte ting for fote. Hvis dette nye fra DJ Stalin er like "bra" som det forrige jeg lastet ned, så ser jeg for meg formuleringer som "bør denges i hjel med egne instrumenter" og "kok i egen avføring" fra redaktør Larsens penn. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Haha, lastet du ned Zuki, altså? Kan love deg at dette er en litt annen stil. Så du har ikke hørt albumet? Lenke til kommentar
0000000000 Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Eg må innrømma at eg ikkje har nedlasta albumet før no, etter ein fæl opplevelse med forrige album. Men etter mr.SS' sin fantastiske anmeldelse, kunne eg ikkje motstå fristelsen. Har berre høyrd "Theme From Pink Floyd" endå. Men eg liker da eg høyrer! Eigentleg ikkje fan av techno, men den sangen greip meg verkeleg, nydeleg! Gleder meg til resten. Endret 8. november 2006 av Doughman Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Kaller du det for techno? Det er vel å ta i litt hardt... Lenke til kommentar
0000000000 Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Kaller du det for techno? Det er vel å ta i litt hardt... 7248021[/snapback] Okok.. Noise då, som sagt, liker ikkje techno, høyrer derav ikkje på det, for meg høyres det likt ut alt sammen Endret 8. november 2006 av Doughman Lenke til kommentar
Thend Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Kaller du det for techno? Det er vel å ta i litt hardt... 7248021[/snapback] Okok.. Noise då, som sagt, liker ikkje techno, høyrer derav ikkje på det, for meg høyres det likt ut alt sammen 7248071[/snapback] Techno har rytme, DJ Stalin goes noise er fullstendig blottet for rytme. Lenke til kommentar
0000000000 Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Kaller du det for techno? Det er vel å ta i litt hardt... 7248021[/snapback] Okok.. Noise då, som sagt, liker ikkje techno, høyrer derav ikkje på det, for meg høyres det likt ut alt sammen 7248071[/snapback] Techno har rytme, DJ Stalin goes noise er fullstendig blottet for rytme. 7248098[/snapback] Rytme? Nei, omtrent som om det er ein mentalt tilbakeståande person going wild på ei datamaskin.. Er det det? Edit: Post #100 Endret 8. november 2006 av Doughman Lenke til kommentar
Kosmonaut! Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Rytme? Nei, omtrent som om det er ein mentalt tilbakeståande person going wild på ei datamaskin.. Er det det? Edit: Post #100 7248219[/snapback] Av en eller annen grunn vil jeg heller høre gjennom DJ Stalins komplette diskografi noen ganger enn å lese flere poster av deg. Lenke til kommentar
0000000000 Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Rytme? Nei, omtrent som om det er ein mentalt tilbakeståande person going wild på ei datamaskin.. Er det det? Edit: Post #100 7248219[/snapback] Av en eller annen grunn vil jeg heller høre gjennom DJ Stalins komplette diskografi noen ganger enn å lese flere poster av deg. 7248277[/snapback] Kan du forklara kvifor? Lenke til kommentar
Kosmonaut! Skrevet 8. november 2006 Rapporter Del Skrevet 8. november 2006 Kan du forklara kvifor? 7248310[/snapback] Nei, men jeg kan gi deg et hint: Det er ikke fordi jeg liker DJ Stalins musikk spesielt godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå