Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med NTE bredbånd og uTorrent

Anbefalte innlegg

Hverken uTorrent eller Bitlord virker med mitt NTE bredbånd. Hadde ingen problemer med min forrige leverandør. Noen som har vært borti det samme?

Har åpnet porter i min trådløse router, og satt IP til statisk.

Har ingen router fra NTE jeg kan gå inn på, da dette er fiber som går gjennom en "hjemmesentral" som styrer TV osv....

HJELP!

:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Både uTorrent og Bitlord er vel slike program som man laster ned torrentfiler med. Dette er vel sånnt som vi ikke snakker om her på forumet.

7227738[/snapback]

Er fult lovlig å snakke om det :) da programmene ikke er ulovlige i seg selv men kan brukes til ulovlig nedlastning.

Er mange som bruker disse programmene til bare lovlige ting

Lenke til kommentar
Hverken uTorrent eller Bitlord virker med mitt NTE bredbånd. Hadde ingen problemer med min forrige leverandør. Noen som har vært borti det samme?

Har ingen router fra NTE jeg kan gå inn på, da dette er fiber som går gjennom en "hjemmesentral" som styrer TV osv....

HJELP!

7227718[/snapback]

Hej.

Tror nok ikke det er NTE linjen din som er problemet.... Jeg har i alle fall ingen problemer med NTE og uTorrent.

Lenke til kommentar

Høres ut som om det er ruteren din som er problemet. Har NTEbb selv, og alt funker perfekt, ingen sperrede porter eller noes likt tull. Du kan jo teste med en kabel rett til sentralen, da finner du fort ut at det er ruteren din som er problemet.

BTW, noen som vet om det fungerer å koble seg forbi sentralen med fibernettverkskort? Hadde vært tøft med fiber helt fram til ruteren.

Endret av jzono1
Lenke til kommentar

HJELP!

7227718[/snapback]

Hej.

Tror nok ikke det er NTE linjen din som er problemet.... Jeg har i alle fall ingen problemer med NTE og uTorrent.

7227993[/snapback]

Har du bestilt med fast IP-adresse?

Lenke til kommentar
Høres ut som om det er ruteren din som er problemet. Har NTEbb selv, og alt funker perfekt, ingen sperrede porter eller noes likt tull. Du kan jo teste med en kabel rett til sentralen, da finner du fort ut at det er ruteren din som er problemet.

BTW, noen som vet om det fungerer å koble seg forbi sentralen med fibernettverkskort? Hadde vært tøft med fiber helt fram til ruteren.

7228102[/snapback]

Det skal jeg teste!

Lenke til kommentar
ja, har fast ip, men det har ingenting å si. Ip-en forandrer seg ikke sååå ofte når man ikke har fast ip.

7228338[/snapback]

Leste en plass på sidene deres at tilogmed dem som brukte icq måtte/burde ha fast ip!

Det er nå litt rart at routeren min plutselig sperrer for Xfire og uTorrent bare jeg skifter leverandør da!

Lenke til kommentar

Fast ip trengs til ting som dc og til domenenavn o.l er det å anbefale.

Men andre ting så trengs det ikke! Men sjekk innstilinger på utorrent om det står ipen du hadde før. Bruker azereus og der trengs ikke det i alle fall. Men prøv å resete ruteren din. For NTEBB trengs ikke noe vanskelige innstilinger på ruter. Sett den på at den tar mot dynamisk ip. Og vipps nette er oppe å går med en gang ;)

For guds skyld ikke ha den stående på noe annet, det vill bare bli krøll.

Så må du også huske at du har nett fra lyse! Ikke fra NTEBB, de leverer kun for lyse ;)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
ja, har fast ip, men det har ingenting å si. Ip-en forandrer seg ikke sååå ofte når man ikke har fast ip.

7228338[/snapback]

Det har tydeligvis alt å si med fast IP ho NTEBB, for da jeg kobla direkte inn i sentralen uten å gå via routern, skjedde akkurat det samme som før.

Hverken Xfire og utorrent vil ikke la meg logge på/laste ned!

¤%#&/%/ :mad:

Lenke til kommentar

For de som er i tvil om det er lov til å diskutere torrent-software så er det faktisk lovlig.

Det er mye i dag som slippes via torrent-teknologien som updates til spill, linux-distroer og mye annet. Det er lov å diskutere bruk av programmet ja, så lenge man holder seg unna alt som har med warez å gjøre så er dette lovlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...