Peterpan73no Skrevet 6. november 2006 Rapporter Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Et bilde av unger som plukker myrull på Kvaløya ved Tromsø. Vanskelig å få dem til å se opp, og himmelen er kanskje litt tung og grå, men jeg syntes det var et koselig motiv... Endret 6. november 2006 av Peterpan73no Lenke til kommentar
jammi Skrevet 6. november 2006 Rapporter Del Skrevet 6. november 2006 Hei! Siden jeg ikke kan noe særlig om ISO, blenderåpning, Photoshop-fiksing og alle sånne ting, kan jeg kun si min personlige mening. Og jeg personlig synes bildet var fint og hyggelig å se på. Flott bakgrunn også, men synes som du selv sa at det kanskje er litt mørkt.. Kan jo ikke gi deg minuskarakter for det, da været ikke er så lett å styre.. Så, alt i alt, et fint bilde Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 6. november 2006 Rapporter Del Skrevet 6. november 2006 Dette likte jeg. Kunne godt vært litt skarpere, så det trakk litt ned for min del (men nå er jo jeg litt kresen på fokus, hehe). Men ellers syns jeg det var stilig tatt, sånn perspektivmessig. Lenke til kommentar
perottol Skrevet 6. november 2006 Rapporter Del Skrevet 6. november 2006 Et bilde som har mye å hente ved bilderedigering. Har kjørt det en runde gjennom elements (mulig jeg tok i litt vel mye på fargemetningen). Fin komposisjon og dybde i bilde. Kanskje skulle du ha gått enda nærmere? Mitt forslag: Dette er gjort: - Levels for å dra ut dynamikken. - Levels til å korrigere fargebalanse (hvitbalanse) - Curves for å justere lys og kontrast - Hue/saturation til å justere fargemetning Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 6. november 2006 Rapporter Del Skrevet 6. november 2006 Orginalen ville nok kunne redigeres med mere hell da resultatet over fremhevet alt som er kjipt med JPEG formatet. Men tanken er god, og trådstarter burde forsøke noe lignende. Jeg liker bildet på de fleste punkter, selv om det kunne vært hakket skarpere, og personlig synes jeg barna er litt for midtstilte Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 7. november 2006 Rapporter Del Skrevet 7. november 2006 Det orginale bildet ble dessverre alt for morkt, og fokuset var ikke paa ungene. Bildet ga meg dessverre ikke noe mer enn et helt vanlig familiebilde. Det redigerte bildet ble heller ikke noe bra, grunnet forferdelig komprimering. Men regner med at noe lignende med den orginale filen burde funke. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 7. november 2006 Rapporter Del Skrevet 7. november 2006 Bilde nr2 er over-saturert til tusen da... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 7. november 2006 Rapporter Del Skrevet 7. november 2006 Kun litt highlight/midtone/shadow justering Lenke til kommentar
Peterpan73no Skrevet 7. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. november 2006 Lar meg stadig imponere over hvordan enkelte her på forumet kan forbedre bilder vsentlig kun ved hjelp av et par tastetrykk Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 7. november 2006 Rapporter Del Skrevet 7. november 2006 My ten bits....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå