DementedAlbino Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Noen som har noen tips om hvorfor viftene i pcen ikke stopper når maskinen går i ventemodus? Er vel ingen grunn til at de skal fortsette å kjøre da? Endret 6. november 2006 av svortevik Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Når pc'en går i ventemodus er den knapt nok på. Trenger ikke heftig viftekjøling da, dermed går viftene av. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Jeg skrev selvfølgelig feil i første posten. Problemet er at viftene IKKE går av, noe jeg skulle ønske de gjorde. Lenke til kommentar
s7yle Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Inne på kontrollpanel har du noe som heter Strømalternativer. Sjekk om du kan stille an inn slik at viftene går av når pcen går i hvilemodus. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Minns å huske at viftene på min gamle pc ikke skrudde seg av da jeg satte den i ventemodus. Var en 1,1GHz Celeron, ASUS hk (tror jeg) og Windows ME. Lenke til kommentar
lasr Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 BIOS-innstilling Power management - Sleep state (eller lignende) må stå tl S3(suspend to RAM). Tipper din står til S1, som normalt er default, og da går viftene. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 BIOS-innstillingPower management - Sleep state (eller lignende) må stå tl S3(suspend to RAM). Tipper din står til S1, som normalt er default, og da går viftene. 7234072[/snapback] Gjelder dette i ventemodus, eller bare i dvalemodus? I dvalemodus stopper vifter og alt som er, men dette tar også mye lengre tid enn hva ventemodus gjør. Lenke til kommentar
lasr Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Ventemodus. I dvalemodus blir maskinen slått av, info om sesjonen lagres til harddisk slik at du kommer inn der du var før maskinen ble slått av. I ventemodus lagres informasjonen i RAM, som trenger strøm for å gjøre dette, og maskinen må derfor betraktes som påslått. Instillingene S1 og S3 avgjør hvor "påslått maskinen er". LASR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå