poppy Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Når jeg spiller så "fryser" maskinen av og til og jeg må kjøre en restart. Begynner å lure på om maskinen er for varm.CPU-temperaturen ligger i overkant av 60 grader (under spilling), og kabinett-tempen kryper oppover mot 50-tallet (ca 45 grader hittils). Ser at man får kjøpt dør m/vifte til Chieftec Dragon Medium Tower, er dette en bra løsning? Selger også "runde" IDE-kabler, har disse noen effekt? Det jeg rett og slett er ute etter er om noen av dere kan anbefale noen kabinettvifter som får skuffet unna litt varmluft fra kabinettet. Må jo helst være en smule støysvak også... PS. Jada, har brukt kjølepasta AMD Athlon XP2200+ 768MB TwinMOS PC2700 MSI KT4 Ultra Herkules Radeon 9700 Pro GlacialTech Igloo2320 Western Digital Caviar 80GB (8MB Cache) Chieftec Dragon Medium Tower [ Denne Melding var redigert av: poppy på 2002-11-11 12:19 ] Lenke til kommentar
stiandahl Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 2 stk. Papst vifter på 12dB. En i front som blåser luft inn, og en bak som blåser luft ut. Funker helt fint hos meg, tempen på prosessoren ligger mellom 50 og 58 grader med en athlon 1,2GHz. Tempen i kabinettet ligger på litt over 30 grader. Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 ja, plasser et par kabinett-vifter i kabinettet så kommer nok det til å hjelpe en del.... et annet tips er å ikke klokke radeon-kortet ditt for mye...dette utvikler en del varme ved overklokking. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Quote: Når jeg spiller så "fryser" maskinen-temperaturen ligger i overkant av 60 grader (under spilling), kabinett-tempen kryper oppover mot 50- Jeg hadde iallefall ikke frøse under slike forhold! Lenke til kommentar
maximus Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Det trenger ikke å vere tempen som er for høy. Prøv å senke eller øke voltstyrken til rambrikkene i bios med et steg av gangen. Ver forsiktig med å øke for mye. Du kan også gjøre dette med cpu'en. Lenke til kommentar
rondespiret Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Har Chieftec-kabinett selv, og det holder med en vifte (bak) i mitt oppsett med P4. Prøv en Papst-vifte montert bak i kabinettet som trekker ut varmen fra CPUen. Lenke til kommentar
Lef Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Jeg har en XP2000+ med samme kjøler som du, idle temp er 58-59 grader, og ved maks CPU-load ca 63 grader. Maskinen min er helt stabil, så jeg tror ikke det er tempen som er problemet :smile: Jeg hadde en del frys når jeg overklokket grafikkortet, særlig med høy overklokking av core.. Kanskje det som er problemet ? :smile: <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Lef på 2002-11-13 08:25 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Lef på 2002-11-13 08:27 ] Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 45 grader i kabinettet er alt for høyt. Ikke mye kjøleeffekt i så varm luft. Sett inn 2 kabinettvifter bak, som suger ut. Papst 12dB eller regulerbare Enermax. Rens kabinettet, spesiellt CPU kjøler og andre kjøleribber for støv. Bunt sammen kablene med strips, og legg dem så de hindrer luftstrømmen minst mulig. Lenke til kommentar
poppy Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 Har ikke overklokket noe som helst i maskinen. Tror jeg er nødt til å skaffe meg noen PAPST-vifter slik at det blir litt gjennomtrekk i kabinettet. Har forresten "runde" IDE-kabler noen effekt? Takker for svarene. _________________ ------------------ AMD Athlon XP2200+ 768MB TwinMOS PC2700 MSI KT4 Ultra Herkules Radeon 9700 Pro GlacialTech Igloo2320 Western Digital Caviar 80GB (8MB Cache) Chieftec Dragon Medium Tower [ Denne Melding var redigert av: poppy på 2002-11-13 09:18 ] Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 I teorien har runde IDE-kabler noe for seg siden de ikke hindrer luftstrømmen i kabinettet i samme grad som flate kabler. Hvor mye man tjener på det sånn temperaturmessig vet jeg ikke, men det er nærliggende å tro at en del komponenter vil få et noe kjøligere liv. Dessuten ser de jo tøffe ut og det blir "ryddigere" i kabinettet. Edit: regulerbare Enermax-vifter er virkelig kjekkke greier... _____________________________________ Ellers er jeg like blid! [ Denne Melding var redigert av: knutivarr på 2002-11-13 09:32 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå