Falling Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Noen som kan hjelpe mej?? Har kjøpt en VW Golf 1,6 comfortline 2001 mod. Stemmer det at drivstoffet som skal på den er blyfri 98 og IKKE blyfri 95? Endret 6. november 2006 av Falling Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Noen som kan hjelpe mej?? Har kjøpt en VW Golf 1,6 comfortline 2001 mod. Stemmer det at drivstoffet som skal på den er blyfri 98 og IKKE blyfri 95? 7227282[/snapback] Det kan jeg ikke tenke meg, går nok helt fint på 95, er jo ikke akkurat noe sportsbil. kan sikkert gå fint på 92 bensin også. Så og si alle nye biler nå bruker 95 bensin. Kan jo bruke 98 men du merker nok 0 forskjell, kan også hende du får tenningsbank da Endret 6. november 2006 av Dennis87 Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 En får ikke tenningsbank av å fylle 98okt på en bil beregnet for 95okt, men fyller du derimot 92okt på en bil beregnet på 95okt da kan du ende opp med tenningsbank. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Om man får tenningsbank kommer helt ann på hva motoren tåler av nedre oktantall. På begge mine biler kjørte jeg knirkefritt på 92 oktan, selv om alle sa at jeg bare kom til å få tenningsbank etc. På Audien min står det klart i boka og rundt påfyllingshullet at jeg kan fylle helt ned til 91 oktan uten å få tenningsbank. Er motoren derimot "custom" og trimmet anbefales vel 98 oktan. Er du i tvil så kan du alltid spørre forhandler av merket, de burde absolutt vite slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå