Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sende små meldinger over skole-nettverket

Anbefalte innlegg

Var en tråd her for litt siden hvor dette ble diskutert. Husker ikke hva vi kom fram til, men ser ingen grunn til at de ikke kan overvåke "sine egne" maskiner på "sitt eget" nettverk. Som elev eier du ikke skolemaskinen, og du har ingen rett på tilgang til nettverket.

7227644[/snapback]

har vel ikke lov til å se hva hver enkelt elev surfer på...

Men skal ha tilgang til å kunne gjøre det?

Mener å huske det at jeg kunn har lov til å logge trafikken som f.eks går ut av en svitsj, men ikke alle portene til hver enkelt pc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du gikk jo på GVS før, tu30r6, gjorde du ikke?

Her har alle Macene på MK avdelingen et program som kjører i bakgrunnen som gjør at systemansvarlig (eller hva man skal kalle den personen som styrer hele nettverket) kan følge med på alt vi driver med. Han sendte en melding på skjermen min da jeg prøvde å brekke admin passordet for å installere Limewire.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Såda prøver jeg ikke akkuratt det igjen... men er det noe annet litt små kult jeg kan gjøre for og ha det litt gøy? Noen som vet hvordan jeg kommer inn på nett sider som er blokkert her på skolenettverket? f eks. youtube.com

Lenke til kommentar

Her har alle Macene på MK avdelingen et program som kjører i bakgrunnen som gjør at systemansvarlig (eller hva man skal kalle den personen som styrer hele nettverket) kan følge med på alt vi driver med. Han sendte en melding på skjermen min da jeg prøvde å brekke admin passordet for å installere Limewire.

7227758[/snapback]

i fjord, nå jobber jeg der :p

jeg kan overvåke alle pc-ene, mens det er egen systemansvarlig for macene.

Lenke til kommentar

7227758[/snapback]

i fjord, nå jobber jeg der :p

jeg kan overvåke alle pc-ene, mens det er egen systemansvarlig for macene.

7227843[/snapback]

Du jobber her? Kult :D

@frdrk: Hvis flere nettsider er sperret, er det vel en grunn til det ;)

Lenke til kommentar

Hei, jeg anbefaler et program som heter NetCat! Det er utrolig enkelt laget, men man kan gjøre akkurat det som du vil få til. Det kobler til fra PC til PC uten å gå gjennom noen server, men det har ikke kryptering, så en målbevisst admin kan se hva dere skriver.

http://www.vulnwatch.org/netcat/

Du trenger bare ha det på den ene siden PCen, den andre kan bruke det innebygde Telnet.

Du trenger en dosboks på begge. I PCen med NetCat må skrive* (antar at du har nc. på skrivebordet):

cd Skrivebord

netcat -l -p PORT

Skriv et tall over 1024 isteden for PORT

På den andre PCen:

telnet IP PORT

IP er da IP-adressen eller datamaskin-navnet til den første PCen og port er det samme tallet som på den første.

* På noen versjoner av netcat må man skrive en av disse variantene

netcat -p PORT

nc -l -p PORT

nc -p PORT

** Netcat kan oppfattes som et virus av Norton o.l., men det er ikke et virus. Derfor kan du kanskje ikke bruke det, for det blir blokkert.

Lenke til kommentar
Såda prøver jeg ikke akkuratt det igjen... men er det noe annet litt små kult jeg kan gjøre for og ha det litt gøy? Noen som vet hvordan jeg kommer inn på nett sider som er blokkert her på skolenettverket? f eks. youtube.com

7227831[/snapback]

Du kan alltid sette opp en proxy server hjemme, så du surfer igjenom den :)

Off topic

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
tu30r6... Du får meg i julestemning med avtaren din :thumbup:

åpn opp notepad og skriv dette:

:1

net send * blablabla

goto 1

Lagre fila som dill.bat og start fila

Viss han skriver inn call dill.bat så går den om og om igjen :)

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Du kan jo alltids lure deg inn på kontoret til ein lærar, eventuelt rektor og sende frå den, ikkje at det blir noko mindre bråk av den grunn, men blir du ikkje tatt skal det godt gjerast å finne gjerningsmannen.

7227655[/snapback]

Lag ei TXT fil der du skriver net send * TEKST HER mange ganger nedover.

Lagre det som BAT fil og kjør programmet mens du er unna maskinen.

Du får sikkert til og lage tidsinstilling også. Du må bare prøve deg fram.

Tror du ikke kan bruke norske tegn æøå.

EDIT: Woops, noen som hadde bedre ide en meg...

Endret av narutofan
Lenke til kommentar

men tror man skal passe seg for å sende netsend rundt m kring...

Når jeg gikk GK, så var det noen som sendte "net send *" bla bla bla, en god del, og det kom på serveren...

Men er da mye morsommere å lage en .bat fil som åpner cmd vinduer i det uendelige, og legge denne filen til oppstarten :p

Lenke til kommentar
Men er da mye morsommere å lage en .bat fil som åpner cmd vinduer i det uendelige, og legge denne filen til oppstarten :p

7228563[/snapback]

Du vet ikke om en kjekk måte å gjøre dette på for Mac? :innocent:

7228580[/snapback]

hey, ikke noe tull på mitt nettverk takk!

men spør lars petter, han kan mac, jeg kan ikke.

Lenke til kommentar

Hm. Dette fungerer i hvertfall ikke hos oss. Vi kjører Windows server 2003 som terminal server over remote desktop.

Ser det står skrevet at det fungerer om operativsystemet som blir kjørt er eldre enn xp. Virkelig noen skoler som kjører så gamle operativsystemer enda?

Tror forresten at mange IKT lærere på skoler rundt om i landet har god mulighet til å overvåke hva som blir gjort på maskinene... En annen ting, off topic; noen som vet hvordan man åpner sperrede sider? Blink feks er sperra på skolen. Ikke at jeg bruker det, men ta det for eksempel. Mange kunne tenkt seg å bruke det i fritider som midttimer osv.

Endret av shaaland
Lenke til kommentar
Bruk et http tunel software f.eks your freedom.

Da kan du spille de fleste spill og bruke p2p, fungerer på de aller fleste nettverk

7232097[/snapback]

hvilket anbefales? har du link? :)

Går det an å bare kopiere innstalasjonsmappen etter å ha innstalert det hjemme? Kan ikke installere på skolen heller :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...