Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sende små meldinger over skole-nettverket

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det så enkelt?? har ikke administrator konto eller noe.. uansett da kommer vel meldingen opp på alle datamaskinene på hele skolen eller? hvis jeg ønsker og sende en melding bare til en kompis f eks. soom sitter ved en annene datamaskin i samme klasse rommet. hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar
net send [ip eller navnet på pcen] [melding]

Kan hende det ikke funker på skolenettverket da.

7227324[/snapback]

Er vell sperret i windows xp, men kjører skolen eldre operativsystem fra windows så skal det funke viss det ikke er sperret på andre måter :p

Morsomt å lage skript som sender ut disse i drøssevis :thumbup:

Det var tider det :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Hvis jeg bruker net send til alle datamaskinene, vil det da komme på administrator pcene og?

Og hvis jeg bruker net send "ip adresse" vil noen andre en den personene jeg sender til kunne se at jeg sender meldingen? vil administrarorene kunne se den eller se at jeg har sendt en melding til en annen datamskin?

Lenke til kommentar
Det står navnet på maskinen som sender meldingen, ja. Hvis du vil sende til alle maskiner på nettverket kan du bruke * i stedet for en IP-adresse.

7227453[/snapback]

ok skjønte ikke helt det med * men ok.

Men hvis jeg vil sende en melding til en kompis i klassen uten at noen administratorer ser det.. hva skriver jeg?

Lenke til kommentar
Du skriver vel net send [iP eller navnet til kameratens PC] [melding].

Du kan jo prøve å sende til deg selv først, for å se om det virket.

Ikke glem at administratorene kan overvåke PCen din uten at du ser det.

7227497[/snapback]

administratorene, har vel ikke lov til å overvåke hver enkelt pc, eller har de?

Lenke til kommentar
du sender da til alle i arbeidsgruppen.

Men hvis noen sender en eller mange net send * her, så kommer jeg til å halshugge vedkommende.

7227480[/snapback]

Fleire som gjorde det når eg gjekk på VGS, ein av meldingane var også av den frekke sorten. Vedkommande var ikkje mykje høg i hatten etterpå nei.

Lenke til kommentar
Administratorene har vel sine grunner til å stoppe det, og det er vel ikke umulig at en skoleadmin eller fire leser forumene her, ville jeg gjort i hvert fall...

M. (ex. lærer)

7227572[/snapback]

du har en her ;)

men nå har de fleste elevene egne bærbare pc-er, og sender de nettsend, så er det bare de som får det.

vi har flere nett her :)

Lenke til kommentar
Du skriver vel net send [iP eller navnet til kameratens PC] [melding].

Du kan jo prøve å sende til deg selv først, for å se om det virket.

Ikke glem at administratorene kan overvåke PCen din uten at du ser det.

7227497[/snapback]

administratorene, har vel ikke lov til å overvåke hver enkelt pc, eller har de?

7227515[/snapback]

Var en tråd her for litt siden hvor dette ble diskutert. Husker ikke hva vi kom fram til, men ser ingen grunn til at de ikke kan overvåke "sine egne" maskiner på "sitt eget" nettverk. Som elev eier du ikke skolemaskinen, og du har ingen rett på tilgang til nettverket.

Ok var to i klassen som prøvde det nå... ikt folka på skolen ble forbanna... så det med net send * gjør jeg ikke igjen.. men er det igne måte og gjøre det på uten at de ser det?

7227558[/snapback]

Tviler på det. Hvis IKT folka ble forbanna er det kanskje ikke så lurt å gjøre det mer? Endret av Runar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...