frdrk Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Jeg lurer på hvordan jeg kan sende meldinger over nettverket her på skolen slik at den kommer opp på skjermen til en annen eller alle datamaskinene. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Jeg lurer på hvordan jeg kan sende meldinger over nettverket her på skolen slik at den kommer opp på skjermen til en annen eller alle datamaskinene. 7227275[/snapback] Windows tast + R, skriv cmd, deretter: net send melding Lenke til kommentar
frdrk Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Er det så enkelt?? har ikke administrator konto eller noe.. uansett da kommer vel meldingen opp på alle datamaskinene på hele skolen eller? hvis jeg ønsker og sende en melding bare til en kompis f eks. soom sitter ved en annene datamaskin i samme klasse rommet. hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 net send [ip eller navnet på pcen] [melding] Kan hende det ikke funker på skolenettverket da. Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Hei ! Det fungerer på nettverket her ja ! Netsend er en utrolig irriterende ting ! Det blir missbrukt på skolen her i stor grad Folk spammer til tusen til folk som jobber med viktige ting. Hater det Mvh, Erlend Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Prøv å kjør denne koden (Startmenyen -> kjør), VolcomStone: net stop messenger Rimelig sikker på at denne skal løse problemet. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) net send [ip eller navnet på pcen] [melding] Kan hende det ikke funker på skolenettverket da. 7227324[/snapback] Er vell sperret i windows xp, men kjører skolen eldre operativsystem fra windows så skal det funke viss det ikke er sperret på andre måter Morsomt å lage skript som sender ut disse i drøssevis Det var tider det Endret 6. november 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
frdrk Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Hvis jeg bruker net send til alle datamaskinene, vil det da komme på administrator pcene og? Og hvis jeg bruker net send "ip adresse" vil noen andre en den personene jeg sender til kunne se at jeg sender meldingen? vil administrarorene kunne se den eller se at jeg har sendt en melding til en annen datamskin? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Det står navnet på maskinen som sender meldingen, ja. Hvis du vil sende til alle maskiner på nettverket kan du bruke * i stedet for en IP-adresse. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 du sender da til alle i arbeidsgruppen. Men hvis noen sender en eller mange net send * her, så kommer jeg til å halshugge vedkommende. Lenke til kommentar
frdrk Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Det står navnet på maskinen som sender meldingen, ja. Hvis du vil sende til alle maskiner på nettverket kan du bruke * i stedet for en IP-adresse. 7227453[/snapback] ok skjønte ikke helt det med * men ok. Men hvis jeg vil sende en melding til en kompis i klassen uten at noen administratorer ser det.. hva skriver jeg? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Du skriver vel net send [iP eller navnet til kameratens PC] [melding]. Du kan jo prøve å sende til deg selv først, for å se om det virket. Ikke glem at administratorene kan overvåke PCen din uten at du ser det. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Husker noen prøvde detta på skola, bare synd clientene hadde xp pro og net send (messenger) var deaktivert....heldigvis Lenke til kommentar
V-by Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Du skriver vel net send [iP eller navnet til kameratens PC] [melding].Du kan jo prøve å sende til deg selv først, for å se om det virket. Ikke glem at administratorene kan overvåke PCen din uten at du ser det. 7227497[/snapback] administratorene, har vel ikke lov til å overvåke hver enkelt pc, eller har de? Lenke til kommentar
frdrk Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Ok var to i klassen som prøvde det nå... ikt folka på skolen ble forbanna... så det med net send * gjør jeg ikke igjen.. men er det igne måte og gjøre det på uten at de ser det? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 du sender da til alle i arbeidsgruppen.Men hvis noen sender en eller mange net send * her, så kommer jeg til å halshugge vedkommende. 7227480[/snapback] Fleire som gjorde det når eg gjekk på VGS, ein av meldingane var også av den frekke sorten. Vedkommande var ikkje mykje høg i hatten etterpå nei. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Administratorene har vel sine grunner til å stoppe det, og det er vel ikke umulig at en skoleadmin eller fire leser forumene her, ville jeg gjort i hvert fall... M. (ex. lærer) Lenke til kommentar
V-by Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Administratorene har vel sine grunner til å stoppe det, og det er vel ikke umulig at en skoleadmin eller fire leser forumene her, ville jeg gjort i hvert fall... M. (ex. lærer) 7227572[/snapback] du har en her men nå har de fleste elevene egne bærbare pc-er, og sender de nettsend, så er det bare de som får det. vi har flere nett her Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Du skriver vel net send [iP eller navnet til kameratens PC] [melding].Du kan jo prøve å sende til deg selv først, for å se om det virket. Ikke glem at administratorene kan overvåke PCen din uten at du ser det. 7227497[/snapback] administratorene, har vel ikke lov til å overvåke hver enkelt pc, eller har de? 7227515[/snapback] Var en tråd her for litt siden hvor dette ble diskutert. Husker ikke hva vi kom fram til, men ser ingen grunn til at de ikke kan overvåke "sine egne" maskiner på "sitt eget" nettverk. Som elev eier du ikke skolemaskinen, og du har ingen rett på tilgang til nettverket. Ok var to i klassen som prøvde det nå... ikt folka på skolen ble forbanna... så det med net send * gjør jeg ikke igjen.. men er det igne måte og gjøre det på uten at de ser det? 7227558[/snapback] Tviler på det. Hvis IKT folka ble forbanna er det kanskje ikke så lurt å gjøre det mer? Endret 6. november 2006 av Runar Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Du kan jo alltids lure deg inn på kontoret til ein lærar, eventuelt rektor og sende frå den, ikkje at det blir noko mindre bråk av den grunn, men blir du ikkje tatt skal det godt gjerast å finne gjerningsmannen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå