mhsalangli Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Denne feilen gjør da at windows henger seg og eneste utvei er restart. Dette skjedde ikke på min gamle pcn som kjørte win2k. nå bruker jeg winxp sp2. Dette problemet ser ut til å oppstå når jeg bruker internet relaterte programmer. jeg får nett via canal digital og har usb wireless adapter fra 3com. Jeg har ikke mulighet for kablet nett eller å gjøre innstillinger i ruter. pc specs: asus m2n-e amd am2 4200+ dual core 1gb corsair value sapphire radeon x1900gt 5 stk IDE-harddisker diverse annet alt av nyeste versjoner av program og nyeste drivere er lagt inn så langt som mulig er. pga denne feilen så kan jeg ikke ha pcn på over natten o.l for å laste ned ting etc bruker abc bittorrent, msn og irc er lei av at bare min pc skal ha problemer så trenger hjelp snarest http://rpa.no/~mhs/diverse/Image1.jpg Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Med SP1 kom det en begrensning i antall samtidige tilkoblinger i TCP/IP protokollen. Dette skapte litt hodebry for blant annet brukere av Nmap, som benytter en hel haug med koblinger under scanning. Det finnes en registry hack for å ordne dette, men jeg ville kanskje sjekket hvorfor dette oppstår før du fikser det... Om dette virkelig er problemet er vanskelig å fastslå, men jeg råder deg til å starte der. Dersom du booter maskina di og logger inn som vanlig - kjør følgende kommando i et dos-vindu: netstat -an Rett etter boot skal du ha rundt 15-50 "linjer"/koblinger. Dersom du har mye mer enn 50 ville jeg tatt en scan med adaware, spybot, ditt AV-prog og Stinger. Lykke til! *Tronaldo* Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 hvor finner jeg denne register hack'n da ? sånn i tilfelle diverse scan ikke finner noe Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Jeg sa feil i første post - det gjelder SP2. Her står det litt om problemet jeg refererte til. Vet ikke om det gjelder deg, men... Dersom du har noe på maskina di som prøver å kontakte mange andre maskiner eller lignende, kan det jo kanskje forklare litt i alle fall. *Tronaldo* Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 (endret) så egentlig er det ingen lett omvei på dette? og hvorfor skjer ikke dette på de andre pcene som har brukt samme xp plate. dette er en corporate edition cd Endret 6. november 2006 av mhsalangli Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Det er godt mulig at det jeg skisserer ikke er problemet... Kjør gjennom en scan med SWen foreslått over. *Tronaldo* Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Kjør full windows update om du ikke har prøvd det. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 windows update er gjort. har og kjørt scan med avg, stinger og evido antispyware Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 har nå skiftet ut wlan adapteret og plutselig var alle problem borte leste på komplett om 2 stk som også hadde lignende erfaringer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå