eUnaas Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Hvor får jeg kjøpt jumpere? Finner liksom ingen nettbutikker som selger det.. Lenke til kommentar
milamber Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Tror ikke det er noen som selger jumpere, men ring eller mail til den datasjappa som du har kjøpt av og hør med dem om de kan sende deg noen jumpere. Tror nok de evt. kan legge noen i et brev og sende deg dette. De burde ihvertfall gjøre det:-) Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 kan få kjøpe noen av meg :razz: har mange. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 kan få kjøpe noen av meg :razz: har mange. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Elfa, søk på kortslutningsbygel. Lenke til kommentar
gostevning Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Hei... Har du ikke en gammel 486 eller noe a?? Sitter masse inni den. På noen lydkort fra før krigen sitter det sikkert bortimot 25stk eller no Lenke til kommentar
neXon Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Skru opp maskinen din du, finner sikkert noen der:P Lenke til kommentar
MaDDoG Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 har du ikke en søppleplass eller noe lignende i nærheten. Det er helt sikkert noen som har kastet en eller annen pc. Kan nesten garantert at det er jumpere i noen av de. Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 clas ohlson har sånne poser til 25kr med alt mulig av hovedkort skruer ...har også noen jumpere tror jeg Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Du finner en haug med jumpere i gammelt PC-utstyr. Hvis det blir for mye styr å fine eller bestille så kan du enkelt lage en selv ved å bøye til en papir-stift (fra en stiftemaskin), eller en liten bit med metall-tråd eller litt Al-folie. Jumperene skal bare lage kontakt mellom pinnene så du kan bruke neste hva som helst. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Bare lodd pinnene sommen med litt kobbertråd. Blir selvfølgelig vanskelig hvis det er snakk om harddisk. Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 stikk innom elkjøp eller ekspert og spørr :smile: Jeg fikk et par gratis, viss ikke kan du jo finne deg en gammel pc en plass,sikkert noen som har en gammmel/ødelagt :smile: Lenke til kommentar
aron Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Gamle maskiner er en god ide, men i nødens stund har vi ikke tid til å løpe på dynga. Ikke får du lov å plukke heller for søppel er søppel veitu. Ta en enleder kabelstump med flere kordeler i lederen, bøy den 180 grader til form av en krampe og dytt en syl inn i endene som ikke skal avisoleres. Vri litt på syla. og vips du kan tre ledningsstumpen inn på pinnene. Dette holder sikkert til du får tak i noen jumpere en annen dag. Eller til ren eksperimentell virksomhet. NB! Pass på så du ikke stikker deg på syla! :smile: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Quote: NB! Pass på så du ikke stikker deg på syla! :smile: Ja! Pass på. Fali fali Var litt uheldig for to uker siden. Skulle åpne baksiden på en gammel P100 prosessor med kniv. Ble advart og bedt om å være forsiktig. Like freidig som Thomas Gjertsen gikk jeg løs på CPU'en. 10 sek senere glapp jeg seff. og kjørte kniven inn til beinet i tommelen. Jeg måtte bare si "Jippi jeg klarte det" når de andre lo av meg. Tok et par dager før det sluttet å blø, og nå to uker senere er nesten skorpa borte. La nå barna leke med kniv sier jeg. Det er sånt man lærer av. Lenke til kommentar
guffe Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Jumpere får du hos ALLE seriøse databutikker. Det betyr at du IKKE kan gå til Telehuset, Elkjøp eller Expert... Gå til en databutikk som selger løse komponenter og gjerne driver service og rep av maskiner. Kan banne på at du får både en og to og flere uten å betale noe for det... Husk bare å gå i en DATABUTIKK ikke en støvsugerbutikk som tilfeldigvis har noen edb maskiner som de selger. (les alle større useriøse el-kjeder som elkjøp, telehuset og expert) Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Quote: Den 2002-11-12 00:49, skrev guffe:Husk bare å gå i en DATABUTIKK ikke en støvsugerbutikk som tilfeldigvis har noen edb maskiner som de selger. (les alle større useriøse el-kjeder som elkjøp, telehuset og expert) Du kan si mye rart om ELkjøp, Telehuset og Expert, men at de er useriøse er vel direkte usant. Datadelen er ikke noe å skryte av, men er man ute etter andre elktriske artikler så finner man vel neppe noe særlig bedre. Lenke til kommentar
MaDDoG Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Quote: Den 2002-11-12 09:58, skrev desertglow: Quote: Den 2002-11-12 00:49, skrev guffe: Husk bare å gå i en DATABUTIKK ikke en støvsugerbutikk som tilfeldigvis har noen edb maskiner som de selger. (les alle større useriøse el-kjeder som elkjøp, telehuset og expert) Du kan si mye rart om ELkjøp, Telehuset og Expert, men at de er useriøse er vel direkte usant. Datadelen er ikke noe å skryte av, men er man ute etter andre elktriske artikler så finner man vel neppe noe særlig bedre. bare for å sporre enda mer av. Jeg vil ikke si at elkjøp kare her i hønefoss er noe særlig altså, det kan væra at det er bare her. Ja greit nok det med at de ikke er noe særlig på pc'er o.l. det er vell noe alle veit snart. Men den generelle kunnskapene til diverse andre artikler er ikke tilfredstillende. Det de kan er det som står utenfor pappesken til utstyret man ønsker. Mennesker slik som de fleste her i dette forumet kommer kanskje med en litt mer avanserte spørsmål, så må de faktisk ringe til noen for å få svart deg!! Nå snakker jeg ikke om superavanserte spørsmål, men de litt over gjennomsnittet. Dette misliker jeg sterkt! selgeren skal ikke være nølende eller upresis! nok avsporing trekker forrig mld tilbake om søppelplassen, grunnet at det ikke er lov! :wink: Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 det er det samme hva du gjør så lenge du får kontakt. jeg brukte en vifte konakt eller noe slikt som jeg kobla ledningene sammen men. det virka fint det. Lenke til kommentar
aron Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Quote: Den 2002-11-12 00:49, skrev guffe:Jumpere får du hos ALLE seriøse databutikker. Det betyr at du IKKE kan gå til Telehuset, Elkjøp eller Expert...Gå til en databutikk som selger løse komponenter og gjerne driver service og rep av maskiner.Kan banne på at du får både en og to og flere uten å betale noe for det...Husk bare å gå i en DATABUTIKK ikke en støvsugerbutikk som tilfeldigvis har noen edb maskiner som de selger. (les alle større useriøse el-kjeder som elkjøp, telehuset og expert) Allt det der er greit, men hverken databutikken eller støvsugersjappa er åpen kl 5 om natta når du trenger en jumper. Det er da ledningsstumpnes fortreffeliget kommer ftil syne. Tror jeg prøver meg på en ny topic med navn Støvsugersjappa, så følg med. Edit: Tyrkleif [ Denne Melding var redigert av: aron på 2002-11-13 02:14 ] Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Gjer som meg knabb eit par på skulen, jobben eller liknande. Eller berre bøy dei i kvarandre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå