Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke lastet ned .exe filer

Anbefalte innlegg

Søsteren min har et lite problem og siden vi ikke bor på samme plass er det litt vanskelig for meg å hjelpe henne ettersom jeg aldri har opplevd problemet selv. Så jeg lurte på om noen andre har vært borti det. Hun klarer ikke å laste ned .exe filer. Nettleseren starter nedlastingene men den blir bare stående på 0 %. Dette gjelder uansett hvilken nettleser hun bruker. Alle andre filformater går. Hvis jeg komprimerer .exe filene får hun til å laste dem ned, men det går ikke å bare fjerne .exe fra filnavnet.

Hun har Telenor ADSL, Windows brannmur og NOD32 Antivirus. Kan det være noe slags filter i ruteren hennes? Hun har ikke testet det andre steder så det kan være noen innstillinger på dataen også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ruter har med å styre datatrafikken på ip-nivå og burde normalt sett ikke være årsaken til at man ikke får lastet ned tilfeldig feiler. Jeg ville heller ha mistenkt en overivrig modul i antivirus-programmet. NOD32 kommer med mange moduler, prøv å slå de av/på eller avslutt hele programmet og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Har selv NOD32 og har ikke opplevd at NOD32 blokkerer.

Derimot gjør bl.a. MSN messenger dette, så jeg hadde ikke blitt overaska om det var relatert til MSN via f.eks. en toolbar i nettleseren. Forøvrig blokkerer også Yahoo Messenger .exe filer.

Fikk helt spøtt når jeg ble nekta å sende .exe filer via webmail, selv om jeg selvsagt forstår grunnen.

Uannsett, litt mer detaljer om programvare på maskinen hennes ville vært fint. spess eventuelle toolbars som er innstalert på nett-leserene.

Lenke til kommentar

Har prøvd å avinstallere NOD32, disable Windows brannmuren samt fjerne alt som er av 3. parts programmer i oppstarten/bakgrunnen, men ingenting hjelper. Hun har forøvrig ingen toolbars installert. Har også prøvd å kike innpå ruteren (Dlink GamerLounge DGL-4300) men finner ingenting der heller som tilsier noen form for filtrering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...