Heilage Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Hallo. Jeg jobber med et nytt design nå, som har en noe... spesiell meny. Den er bygd opp omtrent slik: Som dere sikkert skjønner, så skal hvert bilde ha sin hover-effekt. Altså slik i praksis. De fire første funker fint, men på den femte roter det seg til, da vil den ikke vise rolloveren. Har jeg plassert noe feil? Som referanse, A List Apart: No. 173 - CSS Sprites: Image Slicing’s Kiss of Death Litt kode dere kan knaske på: HTML <ul id="meny"> <li id="meny1"><a href="#1"></a></li> <li id="meny2"><a href="#2"></a></li> <li id="meny3"><a href="#3"></a></li> <li id="meny4"><a href="#4"></a></li> <li id="meny5"><a href="#5"></a></li> </ul> CSS #meny{ width: 371px; height: 50px; margin: 25px; padding: 0; position: relative; background-image: url(imgs/meny.png); } #meny li { margin: 0; padding: 0; list-style: none; position: absolute; top: 0; } #meny li, #meny a { height: 50px; display: block; } #meny1{ left: 0; width: 75px; } #meny2{ left: 74px; width: 75px; } #meny3{ left: 148px; width: 75px; } #meny4{ left: 222px; width: 75px; } meny5{ left: 296px; width: 75px; } #meny1 a:hover{ background: transparent url(imgs/meny.png) 0 -50px no-repeat; } #meny2 a:hover{ background: transparent url(imgs/meny.png) -74px -50px no-repeat; } #meny3 a:hover{ background: transparent url(imgs/meny.png) -148px -50px no-repeat; } #meny4 a:hover{ background: transparent url(imgs/meny.png) -222px -50px no-repeat; } #meny5 a:hover{ background: transparent url(imgs/meny.png) -296px -50px no-repeat; } Jeg håper noen kan hjelpe meg her. EDIT: Jeg kan legge til at i FF og Opera, funker alle unntatt link nr. 5. I IE funker kun nr. 5 over hele linja. (Prøv selv) Endret 6. november 2006 av Marley Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 meny5{ left: 296px; width: 75px; } Er det en tag, id eller klasse? Hvertfall ikke en tag. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 meny5{left: 296px; width: 75px; } Er det en tag, id eller klasse? Hvertfall ikke en tag. 7235965[/snapback] Jeg har ikke gjort det feil? Ikke si at jeg har gjort det feil! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Sleng på en # foran meny5, mens du danser i ring rundt dataskjermen og hyler som en indianer. Pass på å tenne masse stearinlys, og skru av alt annet lys i huset. Da skal det funke. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 meny5{left: 296px; width: 75px; } Er det en tag, id eller klasse? Hvertfall ikke en tag. 7235965[/snapback] Jeg har ikke gjort det feil? Ikke si at jeg har gjort det feil! 7239255[/snapback] Hvis du sjekker alle andre meny "elementene" dine i CSS så har de en "#" fremfor seg men det har ikke "meny5". Tror nok han sa at du hadde glemt en "#" fremfor "meny5" slik at det egentlig skal stå "#meny5" Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Dere har fullstendig rett. Nå føler jeg meg som en komplett idiot. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Hehe er fort gjort Vi har vel alle vært der engang. Men har ikke vært "der" så lenge at jeg måtte ty til forum hjelp.... Men det kommer nok en dag Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Hehe er fort gjort Vi har vel alle vært der engang. Men har ikke vært "der" så lenge at jeg måtte ty til forum hjelp.... Men det kommer nok en dag 7239460[/snapback] Problemet er jo at koden var validerende, derfor dukket det heller ikke opp når jeg validerte CSSen. Jaja, problemet er løst, så det er det ikke noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå