Gå til innhold

Stor skjerm, mp3 spiller og kanskje wlan?

Anbefalte innlegg

Hallo hallo :thumbup:

jeg skal ha meg en ny telefon, og det er jo alltid like mye stress.. jeg har lyst på en telefon med wlan, en stor og klar skjerm og mp3 spiller.. kamera har jeg funnet ut av at jeg aldri bruker..

Hadde nokia n80, men det vist seg at den ikke tålte vann :hmm: merkelig :p

Den likte jeg i grunn veldig godt, men nå som den er ødelagt må jeg få meg en ny.. selv om n80 passer omtrent perfekt for meg, er litt kjipt og kjøpe sammen telefon igjen.. så.. jeg vil ha en telefon som jeg kan legge inn msn, forskjellige spille og musikk på.. tenkte på nokia e60.. den har jo fått en del kritikk.. spessielt på underholdning delen.. men jeg har jo den overgangen over til jack-5 plugg(følte med n80) og har ett bra headsett.. den har jo symbian, så man kan vell bare laste ned en del spill og msn og slikt ? kan man ikke det?

Og med wlan er det jo greit at man har muligheten til og sjekke mailen.. men jeg har hotmail.. går det og sjekke mailen for det om? leste noe en plass om at kun e61 ta i mot hotmail/gmail? men vist e60 ikke kan ta imot hotmail, og jeg får meg en ny email som e60 takler.. kan jeg da sende mail til andre som har hotmail/gmail.. Det jeg snakker om her har jeg ikke peiling på, hehe..

Jeg har sett litt på qtek 8300/8310.. litt lyst til og teste window mobile..

SE p990i har jeg også litt sansen for.. leser overalt at den er så stor.. men sammenlignet den med en nokia 6680 jeg har liggende hjemme.. de er nesten nøyaktig like store.. og jeg syntes ikke 6680 er så stor jeg..

Jeg er i grunn ikke helt sikker på hva jeg vil ha.. klarer aldri og bestemme meg.. så derfor jeg tenkte jeg at sikkert noen av dere har en telefon og anbefale meg.. kan i grunn være en telefoner som ikke har wlan, men med bedre mp3 spiller.. hadde n80 i 3 måneder og brukte ikke wlan en gang.. så.. :) kanskje n73!

En liten ting til.. skal ned til bali til nyttår, og da skal jeg fly fra london til ekko plass i kina... hehe en del mellom landinger.. men.. da hadde det vært konge med en telefon som man kan bruke i "flymodus" ? heter det, det? slik at bare mp3 spillere virker eller noe i den duren..

Takk for svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De siste telefonene mine har vært 6680 -> N70 -> N80 -> E61.

Befant meg mye i samme situasjon som deg, fant blant annet ut at kameraet er dødfødt inntil videre. WLAN derimot, det ville jeg gjerne ha igjen (funka jo greit på N80). Kikka på E70 og E61, E70 mest pga at det faktisk var et kamera der. Men ville ikke ha telefon med bevegelige deler igjen, så valgte E61.

Trolig den beste telefonen jeg har hatt noen gang, med N70 på andreplass og 9210i på tredje. Stor, god skjerm, WLAN (går ikke an å sette opp hotmail konto i mail-leseren, men har mobile-utgaven av hotmail som startside i nettleseren, så kommer rett inn uten å måtte bekrefte passord eller noe som helst. For meg går det ut på et om jeg trykker på meldingsikonet eller internett-ikonet på menyen for å lese hotmail. Skaffer du en IMAP/POP konto, som de fleste er, fungerer det sømløst med telefonen. Jobbmailen har ingen problemer over hodet, tok 5 min å sette opp.), scorer bedre på Java-ytelsestester enn blant annet N80(!), så selv om den ikke leveres med all verdens av spill, så duger den definitivt. Skjermen er stor nok til at det går an å se filmer på den, telefonen støtter minnekort opptil 2GB, word, excel og powerpoint dokumenter kan opprettes, redigeres, åpnes fra mail (som vedlegg) osv med forhåndsinstallert programvare, ikke bare lese som i quickoffice på N80.

Det er mange grunne til at E61 ble valget mitt! Spør, så skal jeg svare. ;)

EDIT:

Til tross for hva mange mener, så syntes jeg knappene på telefonen er knalldeilige. Er selv 192 cm høy og veier 105 kg, så det sitter ingen nette pianofingre på denne kroppen, men knappene føles intuitivt rett. Telefonen veier 10 gram mer enn N80, men føles lettere (syntes jeg), mye på grunn av at den er så tynn. Videre leveres telefonen med et 1500mAh batteri, mot N80s 860mAh. Telefonen min søker kontinuerlig etter WLAN, kobler til mailen min hvert 5 minutt og jeg har 3G aktivert, allikevel holder batteriet 2-3 dager.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Blir mye (og ensformig - bare E61) dette, men stadig ting jeg føler for å nevne:

Hva mp3 spiller angår er E61 et godt valg på lik linje med alle N-series telefonene til Nokia. Spilleren er eksakt den samme. Du må imidlertid regne med å betale for en overgang og et godt headsett, følger bare med mono-handsfree på E61. Videre er mange "skuffet" over at det også bare er mono-høyttaler på telefonen. Jeg er litt usikker på hva de egentlig forventer av en business telefon, men ja, det er BARE mono-høyttaler på den. Så stereoanlegg er det ikke på noen måte. :p Ellers begynner s60 v3 å bli ålreit hva 3.parts programmer angår. Stadig fler melder seg på og lager ny programvare/oppdaterer gammel.

Så: Stor skjerm (2,88"), mp3 spiller (som på alle N-serie telefonene) og kanskje wlan (ikke bare no flåsete leike-wlan, her har du støtte for IP telefoni og full pupp) - Dette er en telefon jeg kan anbefale!

OM du ikke trenger kamera.. Jeg for min del har et godt kompaktkamera og nyter det!

EDIT:

Alle E- og N-serie telefoner kan settes til "frakoblet modus", som betyr at ALLE programmene på telefonen kan brukes, det er bare "telefondelen" som slåes av.

Og velkomme til forumet by the way! ;)

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar bjørnar :thumbup:

Ett sprørsmål: i følge www.nokia.no kan e60 kun bruke minnekort opp til 256mb? det stemmer vell ikke? har ett 1gb miniSD kort som jeg gjerne vil kunne bruke.. og det står også at:

Spill:

Pro Tour Golf

Java- og Symbian-spill

Mulighet for å laste ned spill med Java-teknologi (MIDP 2.0)

Flerbrukerspill over infrarød, og Bluetooth mellom kompatible enheter

I følge tester som jeg har lest om telefonen står det at det ikke er noen spill på den?

Har sett en del på Nokia e61.. og den virker som en genial telefon.. Stor å bra skjerm, bra tastatur.. uansett åssen telefon jeg kommer til og ha så kommer jeg aldri til og bruke den som ett "stereoanlegg".. men det som er heller litt viktig er at lyden på headsett mitt blir stereo.. at den gir ut stereo lyd!

Men er ikke nokia e61 litt stor.. den har jo en bredde på 7cm.. åssen er den og ha i lommen?

Har forresten e60 like stor skjem som på n80? tenkte kanskje det var noe her som jobber på elektrobutikk.. som har sett dem ved siden av hverandre..

finner ikke noen plass hvor det står tommen på skjermen..

:tease::tease::tease:

Lenke til kommentar

Det står i de fleste tester at det ikke er spill på den ja. Spillet (dvs installasjonsfilen til spillet) ligger på minnekortet, men en eller annen bug gjør at det ikke funker å installere det. Går man imidlertid omveien inn på "kataloger" på telefonen kan det lastes ned gratis fra Nokia, og da fungerer det som en drøm.

Om E61 BARE gir monolyd veit jeg ikke, men det tviler jeg på. :hmm: Er nok bare å kjøpe en stereohandsfree og/eller overgang og hodetelefoner. Skal få testet akkurat det når jeg kommer hjem fra jobb, må vel ha en stereohandsfree liggende..

E61 er vel 7cm bred ja, men bare mellom 1,4 og 1,7 cm tykk. Har derfor ingen problemer med å skli den ned i lomma. Går med vanlige jeans, hverken thighte eller digre og har ingen problemer. Den sklir greit ned i brystlomma på skjorta for den saks skyld.

Tror det er samme størrelse på skjermen til N80 og E60 ja. 2,1" om jeg ikke husker helt feil.

At E60 bare "tåler" 256 MB håper jeg virkelig er feil for Nokia sin del! :p Har jeg ikke vært borti siden 6230 isåfall, så det ville vært et gedigent skritt i feil rettning. Lurte litt på E60 selv, men var i butikken og kjente litt på E61, og den var ikke halvparten så stor som jeg trodde, så da blei det den på meg.

EDIT:

Disse "testerne" skriver gjerne at telefoner er ubrukelige som "underholdsningstelefoner" fordi de leveres med monoheadset og uten spill. Hva er dette for noe piss?! E-series telefonene gjør stort sett akkurat det samme som N-series telefonene + mer, men er stort sett uten kamera. For eksempel fantastisk av Amobil.no å si at E61 ikke kan underholde fordi det ikke er forhåndsinstallerte spill på den og fordi Nokia har nedprioritert spillstøtte, for så å understreke at den scorer bedre enn mange N-series telefoner på Java ytelse.

Betaler heller 30 kr for et stusselig Java-spill til E-series enn et par hunder kroner for den officepakka som følger med på E-series telefonene til N-series..

Det bør imidlertid nevnes at jeg alltid har hatt en forkjærlighet for avanserte duppedingser. Flesket til med 9210i når jeg var 15.. :whistle::blush: Uten tvil den dummeste investeringa jeg har gjort i mitt liv! :!: Men også en av de beste telefonene jeg har hatt, det er verdt å merke seg. Beklager off-topic, men gjett hvor mye jeg betalte..

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Okei.. hmm.. ble litt i tvil nå.. :hmm:

Er det noe der ute som har Nokia e60, også som har noen erfaringer med den?

Jeg liker designet på e60.. og syntes den virker bra.. men er veldig i tvil om e60 eller e61..

Bjørnar har sagt en god del om e61, og takk for svar bjørnar..

Så det er e60 jeg gjerne vill ha litt erfaringer om..

Leste på en test at e60 hadde dårlig batteritid også står den på en annen test at den har bra batteri tid.. Og Nokia sine opplysninger stemmer ikke helt fra tester.. Slik som N80.. står at den kan ha max 1gb minnekort.. men det går fint med 2gb på den..

Også 8300, var på nordilog, og der hadde de den liggende..

ikke dum den heller!

:hmm:

Lenke til kommentar

Tipper Nokia n95 kommer til og bli utsatt frem til slutten av juli, starten av august.. grunnlag for og si det har jeg ikke.. men bare føler det er typisk nokia.. nokia n91 satt jeg og ventet i nesten ett år etter at den skulle komme i butikkene.. pluss at N95 kommer til og ligge opp i mot 6500,- uten abonnement... kanskje nærmere 7000,-

og det passer ikke helt til mitt student budsjett..

Nokia e60 har jeg funnet til 400,- med fri120.. så jeg går for den..

takk for svar folkens.. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...