pokikill Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) er det noen som vet om det går ann å spille norske spill på ps3 som er fra usa? og da må jeg jo ha omformer. noen som vet hvor man kjøper det? event. hva det koster? håper på svar. Endret 6. november 2006 av pokikill Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 ps3 skulle vel vere sonefri når det gjelder spill så det skulle vel gå fint.. når det gjelder omformer så er det sikkert noen andre som har ett godt svar.. Lenke til kommentar
pokikill Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 ok. er det noen som vet om det svarer seg i det hele tatt? kom gjerne med fordeler og ulemper:) er det noen som vet hvor de selger omformer? event. hva det koster? Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Mulig det er meg som ikke har fulgt godt nok med i timen,men har ikke usa og de asiatiske land ntsc tv signaler? Vil dette gå helt fint på våres pal systemer? På ps2 så måtte det jo chipping til for at eventuelle import spill skulle fungere pga akkurat dette. Lenke til kommentar
pokikill Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 (endret) hum. ja usa og de asiatiske land har ntsc tv signaler. men vet ikke hvordan det vil gå på våres pal systemer. noen som vet? Endret 6. november 2006 av pokikill Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 hum. ja usa og de asiatiske land har ntsc tv signaler. men vet ikke hvordan det vil gå på våres pal systemer. noen som vet? 7228217[/snapback] Ja. jeg vet. Lenke til kommentar
pokikill Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 hum. ja usa og de asiatiske land har ntsc tv signaler. men vet ikke hvordan det vil gå på våres pal systemer. noen som vet? 7228217[/snapback] Ja. jeg vet. 7228267[/snapback] fortell: ) Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 hum. ja usa og de asiatiske land har ntsc tv signaler. men vet ikke hvordan det vil gå på våres pal systemer. noen som vet? 7228217[/snapback] Ja. jeg vet. 7228267[/snapback] fortell: ) 7228270[/snapback] Hvis du skal kjøpe deg xbox360/ps3 så har du en tv som mest sannsynlig tar alle signaler. jeg kjøpte en tv i norge i 1994 for 2000kr og den tar NTSC signaler. På HD oppløsning er det vel ikke engang noe PAL/NTSC engang!! Lenke til kommentar
pokikill Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 ok: ) for jeg skal til USA i neste måned. tenkte å kjøpe ps3 der nede, så slipper jeg og vente til mars. men har ikke kjøpt sånne ting i utlande før. så vet ikke hvordan det funker her i norge liksom. Lenke til kommentar
rekyl Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Det eneste du trenger (gitt at det stemmer at spillene til PS3 ikke er sonebegrenset) er en trafo som gir tar 230V inn og gir 110V ut. Det er faktisk ikke sikkert du trenger dette engang, kommer litt an på hvordan PSUen til PS3 er laget. Noen støtter jo spenninger mellom 110V og 230V, og hvis dette er tilfelle med PS3, trenger du kun en overgangsplugg (eller evt. en standard strømkabel). Så jeg sier slå til hvis du får sjansen! Lenke til kommentar
pokikill Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Det eneste du trenger (gitt at det stemmer at spillene til PS3 ikke er sonebegrenset) er en trafo som gir tar 230V inn og gir 110V ut. Det er faktisk ikke sikkert du trenger dette engang, kommer litt an på hvordan PSUen til PS3 er laget. Noen støtter jo spenninger mellom 110V og 230V, og hvis dette er tilfelle med PS3, trenger du kun en overgangsplugg (eller evt. en standard strømkabel). Så jeg sier slå til hvis du får sjansen! 7228384[/snapback] takk for svar: ) men vet du hvordan jeg kan finne ut det helt sikkert? kansje en plass de selger konsoller? Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Det eneste du trenger (gitt at det stemmer at spillene til PS3 ikke er sonebegrenset) er en trafo som gir tar 230V inn og gir 110V ut. Det er faktisk ikke sikkert du trenger dette engang, kommer litt an på hvordan PSUen til PS3 er laget. Noen støtter jo spenninger mellom 110V og 230V, og hvis dette er tilfelle med PS3, trenger du kun en overgangsplugg (eller evt. en standard strømkabel). Så jeg sier slå til hvis du får sjansen! 7228384[/snapback] takk for svar: ) men vet du hvordan jeg kan finne ut det helt sikkert? kansje en plass de selger konsoller? 7228430[/snapback] Du får omformere på f.eks. Clas Ohlson. Men sjansen for å få kjøpt en PS3 i USA før jul er minimal. Alle maskiner er forhåndsbestilt vekk for lenge siden. Lenke til kommentar
pokikill Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Det eneste du trenger (gitt at det stemmer at spillene til PS3 ikke er sonebegrenset) er en trafo som gir tar 230V inn og gir 110V ut. Det er faktisk ikke sikkert du trenger dette engang, kommer litt an på hvordan PSUen til PS3 er laget. Noen støtter jo spenninger mellom 110V og 230V, og hvis dette er tilfelle med PS3, trenger du kun en overgangsplugg (eller evt. en standard strømkabel). Så jeg sier slå til hvis du får sjansen! 7228384[/snapback] takk for svar: ) men vet du hvordan jeg kan finne ut det helt sikkert? kansje en plass de selger konsoller? 7228430[/snapback] Du får omformere på f.eks. Clas Ohlson. Men sjansen for å få kjøpt en PS3 i USA før jul er minimal. Alle maskiner er forhåndsbestilt vekk for lenge siden. 7228474[/snapback] ja men går an og prøve: ) Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Husk forøvrig at selv om spillene er sonefrie er ikke Blue-Ray filmer sonefrie. Det er 3 soner såvidt jeg husker, så hvis du vil bruke PS3 til å se filmer på må du belage deg på å importere filmer fra USA. Kan være greit å ha i bakhodet hvertfall. Lenke til kommentar
pokikill Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Husk forøvrig at selv om spillene er sonefrie er ikke Blue-Ray filmer sonefrie. Det er 3 soner såvidt jeg husker, så hvis du vil bruke PS3 til å se filmer på må du belage deg på å importere filmer fra USA. Kan være greit å ha i bakhodet hvertfall. 7228514[/snapback] oki. takk:) ja greit og vite. Lenke til kommentar
rekyl Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Men sjansen for å få kjøpt en PS3 i USA før jul er minimal. Alle maskiner er forhåndsbestilt vekk for lenge siden. Det finnes vel butikker som IKKE tar imot forhåndsbestillinger (noe lignende Elkjøp..)? Må da være mulig, men må kanskje stå i kø i dager for å sikre seg en. Lenke til kommentar
pokikill Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Men sjansen for å få kjøpt en PS3 i USA før jul er minimal. Alle maskiner er forhåndsbestilt vekk for lenge siden. Det finnes vel butikker som IKKE tar imot forhåndsbestillinger (noe lignende Elkjøp..)? Må da være mulig, men må kanskje stå i kø i dager for å sikre seg en. 7228578[/snapback] jeg tror ikke elkjøp tar i mot forhondsbestillinger:) men hvorfor ikke forhondsbestille?=) Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Han mener vel at hvis du skal få tak i en ps3 i usa før alle blir revet bort fra hyllene, bør du vurdere å oppsøke en butikk eller kjede som ikke driver med forhåndsbestilling. (Siden de som har forhåndsbestilt stiller først i køen, og med begrenset antall maskiner forsvinner disse raskt.) Hvis du finner en butikk som ikke driver med forhåndsbestilling kan du være heldig og få tak i en maskin hvis du stiller opp ved åpningstid. Lenke til kommentar
pokikill Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Han mener vel at hvis du skal få tak i en ps3 i usa før alle blir revet bort fra hyllene, bør du vurdere å oppsøke en butikk eller kjede som ikke driver med forhåndsbestilling. (Siden de som har forhåndsbestilt stiller først i køen, og med begrenset antall maskiner forsvinner disse raskt.) Hvis du finner en butikk som ikke driver med forhåndsbestilling kan du være heldig og få tak i en maskin hvis du stiller opp ved åpningstid. 7228615[/snapback] men det er ikke før 2 måner jeg skal bort. er ikke sikkert de er like vanskelig da? Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Hm, begynnelsen av januar altså? Da er det nesten så jeg ville ventet til mars og kjøpt en maskin her i Norge istedet. Da blir det enklere med tanke på garantien, soneinndeling og bruk av omformere. Men selvfølgelig, det er jo ikke verre enn å bare droppe innom et par butikker når du er der borte, så finner du fort ut om de har maskiner eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå